BAB25🖤🌹

1K 16 0
                                    

"Waalaikumsalam." Ujar Delvent sedikit dingin bukan apa kalau dengan orang lain susah sedikit ia bergaul. Apatah lagi tadi dia dan Lyn hanya diam saja tidak langsung bercakap melainkan membuat hal masing-masing.

"Abang Delvent kenal kakak Al kat mana?" Tanya Al ingin tahu.

"Hmm dekat office" Ujar Delvent rasa sedikit segan jarang dia bercakap melainkan bercakap dengan Zeak itu pun memakan sakit hati saja.

"Hmm abang ni pula?"tangan Al menunjukkan kearah Zeak yang dari tadi memerhatikan kearah Syeala tidak berkedip langsung.

"Oi orang tanya tu"Ujar Delvent tangan nya menepuk sedikit kasar tangan Zeak membuat nya tersedar lamunan.

" ye kak nak beli telur ke?"Tanya Zeak membuat Al ketawa riang manakala Delvent menggelengkan kepala ingatkan apa rupanya terlamun sampai jual telur pulak.

Zeak mengaru belakang leher nya sambil menyengir sesekali melirik kearah Syeala yang memakai baju labuh yang berwarna soft green dan tudung hitam sama juga seperti Lyn cuma warna baju saja berbeda.


LYN sesekali melirik kearah Delvent mata bulat kehitaman itu menatap kagum dan penuh cinta Lyn juga tidak tahu mengapa ia mencintai lelaki itu . Harta? Lyn juga tidak mengenal Delvent dengan betul-betul.

"Lyn nampaknya boleh la bayar hutang nanti"Perempuan itu tersenyum lalu mengangguk tanda setuju.

"Hmm kalau macam tu jom balik"Ujar Datin Dira kerana sudah lewat malam dan pertunjukan itu sudah habis.

"Lyn balik dengan suami Lyn tau and about gift sempena korang kahwin ada dekat rumah mama Lyn nanti korang bermalam dengan rumah baru mama Lyn dengan Al and lepastu rumah mama and nanti korang berdua duduk bersama"ujar Datin Dira membuat Lyn mengangguk saja.

Mereka tiba dirumah baru mama nya dan Al kerana nantinya Lyn dan Delvent harus tinggal bersama.

Lyn memasuki bilik nya dan mempersilakan lelaki yang berstatus suami nya itu memasuki bilik nya itu. Sebelum mereka tidur tidak lupa mengerjakan solat Isyak dulu.

"Hmm aku tidur kat lantai kau tidur kat katil"Ujar Delvent berhasil membuat Lyn pelik.

K-kenapa? Awak? ---Tanya Lyn tak menyambung perkataan itu selepas menatap mata tajam kecoklatan lelaki itu.

"Kau ni kan ikut je la apa yang aku suruh ke nak aku tengking?! " Ujar Delvent berhasil membuat Lyn diam seribu bahasa.

"Baiklah kalau macam tu , tapi kalau awak tak selesa tidur je kat katil"Ujar Lyn membuat Delvent mentap muka itu tajam. Tangan kekar itu meletak kasar bantal dan membaringkan tubuh nya di sofa.

"Hmm awak tak nak ke tidur kat sini?"Tanya perempuan itu lagi membuat Delvent habis kesabarannya dan lantas saja badan tegap itu mendekati dan tersenyum jahat.

"Kenapa kau nak suruh aku tidur sangat tepi kau tu hah? Ouh ye aku lupa perempuan murah ke? Kau patut bersyukur aku tak buat apa-apa kat kau.! "

" Aku nikah dengan kau bukan atas cinta ingat tu! "-Zintar Delvent-Lyn mengangguk saja mendengar ucapan lelaki itu badan mungil nya membaringkan badan dan mencoba menutup mata semenatara Delvent tersenyum puas.

Lelaki itu langsung membaringkan tubuh nya ke atas sofa itu dan langsung tertidur.

Pagi nya Lyn langsung bangun dan solat begitu juga dengan Delvent. Mereka tidak bersentuhan dan bercakap hanya senyum saja Lyn tunjukkan.

"Awak nak makan?"Delvent menghiraukan ucapan perempuan itu dan langsung pergi ke dapur manakala Lyn mengikut nya dari belakang.

TBC🦖(vote+comments!)Ada orang nak cerita Syeala dengan Zeak?

𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓  ⒸⒺⓄ┃𝐂Where stories live. Discover now