"Aik kak awal bangun?"Tanya Al biasa nya Al bangun lewat entah apa yang merasuk nya hingga lelaki itu bagun awal mungkin sebab tidur kat rumah baru kot.
Rumah baru yang diberikan Datin Dira kepada keluarga Ayna sangat mewah terdapat ruang tamu,dapur serta alatan yang lengkap belaka, pondok di belakang rumah, sofa dan bilik air yang tersedia di dalam bilik tidur, warna rumah itu berwarna putih gold yang terlihat elegan selain itu terdapat CCTV dan penjaga untuk mengawal rumah itu. Senang cerita lengkap semua.
Al mendekati kakak nya dan berbisik di telinga.
"Macam mana sakit tak semalam?"Al tersenyum melihat kakak nya yang mengerutkan dahi nya.
Auch.
Al berdesis kesakitan akibat dicubit oleh Lyn di tangan nya.
"Padan muka."Ujar Lyn sambil tersenyum kearah Delvent yang memandang nya datar dan diam saja.
"Delvent nak air apa?"Tanya Ayna kepada menantu nya ini.
" eh tak pe ma Delvent boleh buat air sendiri"Ujar Delvent membuat Ayna tersenyum kearah nya, nada bicara Delvent juga lembut kepada orang tua nya.
Lyn menatap tak percaya bukan main garang kepada nya tetapi kalau dengan mama nya dan Datin Dira serta Dato Delvaro bukan main lembut lagi.
Al tersenyum kearah Delvent dan dibalas juga dengan senyuman tipis itu.
Hmm maybe dia dah okay? Ujar Lyn dalam hati sambil membarikan makanan kepada Delvent.
"Hmm kau makan sendiri aku ambil yang lain"Lyn mendengar ucapan lelaki itu dengan perlahan membuat nya menatap tak percaya seriously kenapa jijik sangat lelaki itu pada nya?
Lyn dan Delvent mengemas baju masing-masing tanpa berbiacara. Lyn tersenyum melihat wajah tampan itu sungguh ini bagai mimpi yang ia dambakan.
"Oi jangan nak tengok aku sangat"Ujar suara datar itu membuat Lyn kembali mengemaskan pakaian nya itu.
Merek tiba di rumah mama papa Delvent yang sangat besar itu. Lyn masih Tercengang-cengang mata nya tak berhenti melihat sekitar rumah mewah nan besar itu bangunan megah itu membuat Lyn menatap lama.
Lyn memasuki rumah itu senyuman manis ia tunjukkan apabila melihat mama dan papa Delvent menyambut nya dengan hangat.
Manakala Delvent mendengus kesal dan langsung naik tangga rumah nya itu.
Langsung saja Datin Dira mambawa Lyn ke sofa manakal Delvaro menggelengkan kepala.
" awak kalau ya pun bagi la menantu awak tu rehat dulu"Datin Dira menyilang tangan nya dan melihat ke arah Lyn.
"Eh Tak pe pa Lyn tak penat pun"Delvaro mengangguk-angguk dan langsung pergi ke biliknya untuk berehat.
"Hmm Lyn dah buat ke?"Tanya Datin Dira membuat Lyn menaikkan kening nya itu.
"Buat apa ma?"
"Hmm tak pe lah Lyn tapi cepat-cepat tau mama tak sabar nak ada cucu sebab mama paham kamu berdua baru je kahwin okay? "Lyn mengangguk malu mendengar kan itu omo apa maksud nya apakah mama Delvent ingin cucu tetapi bagaimana dia ingin mengenal Delvent saja sudah kerana lelaki itu selalu saja melayannya seakan-akan tiada disana.
Lyn menaiki tangga itu. Mata nya memerhati kearah bilik Delvent yang diberitahu oleh mama Delvent tadi.
Tok. Tok.
"Siapa?"
"Ni saya"
"Kau nak apa?! "Ujar Delvent kasar pintu koko itu masih tertutup.
"N-nak masuk. "Ujar Lyn gugup kerana mendapat tengkingan lelaki itu.
"Kau siapa aku? Kenal pun tak! "Ujar Delvent membuat Lyn tersenyum kekok disebalik pintu itu.
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...