Hmm puan Lyn kenapa bangun? Puan tak sihat lagi and lembam belakang badan puan tu pun masih membiru dan baru lagi puan, saya harap puan dapat bersabar lagi pula lembam ini sedikit sakit kerana badan puan ini terjatuh dengan sedikit kasar yang membuat badan puan ni lembam membiru."Lyn dima seribu bahasa mendengar nasihat doktor Hasan itu manakala mata comel nya melihat kearah suaminya yang menatap nya tajam sambil melihat kearah nya dengan riak wajah yang datar itu.
"Baik doktor terima kasih"
Lyn melihat kearah pintu yang tertutup dan dikunci oleh Delvent selepas doktor dan nurse telah keluar.
"Aiylynn Lynyaa binti Zamri "Lyn mengangkat pandangan nya melihat wajah suami nya yang memanggil nya tadi.
"Y-ye?"
"Kenapa keluar! "Lyn tersentak apabila mendengar suara garang suaminya itu, air mata nya sedia jatuh apabila wajah nya menunduk sambil melihat kearah kain selimut hospital itu yang menyelimuti kaki nya.
Huft.
Badan tegap itu mendekati badan kecil Lyn lalu melihat tatapan comot isterinya dengan air mata yang mengalir , mata Lyn memandang kearah bawah takut melihat mata kecoklatan itu menikam nya.
"Aiylynn?!"
"A--pa.?"Lyn menjawab apabila nama nya disebut dengan nada tinggi oleh suami nya, tangannya memainkan kain selimut sambil terdiam.
"Lyn just nak k.--keluar na-nak cari abang sebab nya na-nak minta maa-maaf."Delvent merasa bersalah dan duduk di tepi katil lalu mendekati badan mungil itu sambil tangan nya coba mengelus perlahan pipi tembam itu dan bibir peach itu.
"Tapi Bahaya Aiylynn." Lyn diam seribu bahasa,perkataan yang keluar dari mulut suami nya itu membuat bibir peach itu diam lalu air mata Lyn sudah berada di dalam mata bulat nya itu tinggal beberapa saat lagi tuk jatuh.
Huft.
Delvent mengusutkan rambut nya lalu menatap kearah wajah isterinya yang tertunduk dan duduk diam di atas katil itu.
Tangan kekar itu menyentuh tangan lembut Lyn dengan lembut dan penuh kehangatan membuat Lyn membiarkan saja.Perempuan itu terdiam membuat Delvent menatap hairan."Sayang?"
Tiada sahutan mahupun pandangan membuat Delvent mendekati perempuan yang berada di atas katil itu lalu mengangkat dagu isterinya dengan berhati-hati, mata nya memerhati mata bulat itu yang dibasahi air mata nya membuat Delvent mengerutkan dahi lalu menghela nafas berat nya.
Sayang, abang minta maaf, abang tak suka bila sayang cakap yang Darwish tak pegang sayang sebab tu seolah-olah sayang nak dia pegang sayang, a-abang tak nak sayang hanya milik abang dan hanya abang."Lyn menatap kearah mata kecoklatan itu yang menatap nya tulus seakan-akan ingin memberitahu bahawa dia benar-benar tidak suka apabila Lyn berkata kepada nya demikian.
"Hmm?" Perempuan itu masih mencerna apa yang suami nya bicara sambil mengerutkan dahi nya manakala fikiran nya masih lagi bingung.
"Honey, dengar abang tak suka bila sayang cakap yang sayang cakap macam sayang bagi je Darwish pegang sayang and I'm don't like it."Lelaki itu memeluk isterinya lalu tersenyum miring dan memeluk isterinya seakan-akan tak mahu lepas.
"Ab-abang lepas Lyn tak boleh gerak."Delvent mencium dahi putih isterinya sebelum melepaskan pelukannya itu membuat Lyn merasa lega seketika.
"Abang, Lyn tak maksudkan macam tu----"
"Habis tu sayang nak suruh dia raba?baru nak menangis astu meminta tolong?"
Lyn menggelengkan kepala nya, air mata nya jatuh di pipi kiri itu dengan sedikit laju apabila mendapat tuduhan yang sedikit melukakan hati nya itu manakala Delvent semakin panik lalu memegang tangan Lyn lalu mengelus perlahan tangan nya dan mencium pipi tembam itu sehingga membuat Lyn diam Memantungkan diri nya.
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...