"Ye. Ayna Farhana."
“Ayna!" Datin Dira langsung memeluk Ayna sambil menangis tersedu-sedu. Bagaimana tidak dia mencari teman baiknya di tempat lama tetapi kata jiran mereka dulu Ayna sudah berpindah akibat nenek nya sakit.
Dira Dhia menunggu Ayna sampai 29 tahun dan akhirnya mereka bertemu. Rasa rindu, tidak adil, dan bersyukur sangat ia rasakan.
“Kau pergi mana sanggup kau tinggal aku padahal aku nak bagi kau coklat and tiba-tiba lepas aku balik rumah aku tengok tepi rumah aku kosong takde orang and aku tanya jiran kita and dia cakap kau pindah. Kau tahu tak aku pergi kat rumah lama aku banyak kali tau berharap kau jumpa aku kat sana". Ujar Datin Dira dengan comot air mata manakala Ayna hanya mengangguk saja air mata nya di kesat.
“Takpe kan kau dah jumpa aku."Ayna tersenyum sambil menggosokkan belakang Datin Dira dengan lembut.
Lyn membawa teh dan cawan di depan dengan sopan. Mata cantik itu melihat kearah mama nya dan Datin Dira berpelukan manakala Dato Delvaro tersenyum sambil menggeleng kan kepala sedikit sebanyak Dato Delvaro sangat tahu tentang Ayna kerana selalu saja Datin Dira bercerita sambil menangis tuh dah jumpa bukan main sampai tak ingat muka tapi Alhamdulillah ingat nama.
Ayna dan Datin Dira teringat tentang masa kecil mereka bertemu.
Flashback.
Seorang budak perempuan berjalan sekeliling rumah sambil makan lolipop di mulut nya. Mata nya melihat di tepi rumah nya terdapat banyak lori yang memindahkan barang rumah dan kereta serta dia melihat seorang budak perempuan yang sebaya dengan nya. Budak perempuan itu memakai baju yang cantik dan di tangan kanan nya memeluk teddy bear yang berwarna putih.
Ayna tersenyum kearah Dira sambil melambaikan tangan supaya datang kearah nya. Kaki kecil itu berlari kearah Ayna sambil membawa teddy bear putih itu.
“Dira jangan main jauh-jauh eh ada kawan siapa nama awak ni". Tanya Datin Fatin mama kepada Dira sambil mencubit pipi tembam Ayna dengan lembut, tersenyum Ayna dibuat nya.
“Ayna". Ujar nya sambil tersenyum manis.
“Eh jiran baru ke?"Tanya Sera mama kepada Ayna manakala dibelakang nya terdapat ayah nya Haji.
“Ye nama siapa?"Tanya Datin Fatin kalau dibandingkan rumah mereka lebih besar rumah Dira daripada rumah Ayna.
“Panggil Sera je."
“Ouh Fatin." Ujar nya sambil menyalam tangan kedua-dua manakala Suami Fatin iaitu Nazrul bersalam dengan ayah Ayna iaitu Haji.
Semenjak itu hubungan Ayna dan Dira semakin rapat apatah lagi mereka sama umur iaitu 3 tahun. Dira selalu memberi dan membawa mainan supaya bermain dengan Ayna. Walaupun begitu sedikit sebanyak Ayna hubungan mereka semakin lama semakin rapat sehingga umur 4 tahun pun tiba mereka masih berkawan.
“Dira, Dira jom main."Ayna memanggil nama Dira yang berada betul-betul di tepi rumah nya. Rumah banglo yang berwarna putih hitam dan kereta Sport dan Alphard ada diparkir di rumah Dira. Ayna menatap kearah kereta mahal itu mata nya menatap kagum melihat kereta itu.
“Eh ayna jom main. "Ujar nya lancar sambil menggoyang kan tubuh Ayna yang membeku kerena melihat kereta itu.
“Eh Dira tu kereta siapa? "Tanya Ayna lancar sambil memakan lolipop nya di mulut kecil itu.
“Kereta mama and papa".
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...