TROLI itu bergerak apabila Lyn menolak sudah la ini sangat banyak barang. Lyn tersenyum lebar melihat pelbagai tapi Lyn tetap menanamkan sifat berjimat cermat nya supaya tidak boros lagipula selama ini dia memasak sama sekali tidak disentuh oleh Delvent kerana lelaki itu lebih memilih makan diluar entah la.
Lyn terus menghampiri makanan yang frozen itu dan mengambil beberapa makanan yang boleh digoreng senang saja cara memasak nya. Lyn juga mengambil barang putih, merah, bunga kubis, lobak merah, kangkung, sawi serta pelbagai sayur-sayuran dan buah-buahan.
Lyn memusingkan mall, senyuman lebar pula mata nya melihat kearah pasangan suami isteri yang memakai baju couple yang berwarna hitam dan putih serta di tangan lelaki itu mengendong anak mereka. Lyn hanya tersenyum lebar dia sangat berharap dia akan dilayan begitu juga.
Lyn terus menyambung belanja nya, rasa takut juga apabila tidak dapat menjumpai jalan keluar mall kerana mall ini sangat besar dan dilengkapi pelbagai barangan serta pelengkapan dapur.
Tidak perasan pula sekarang sudah mendekati Asar iaitu biasa nya Delvent pulang manakala Lyn sibuk lagi membayar yang ia beli tadi , Lyn mendekati kedai makan dan langsung mengorder manakala di sisi Delvent.
Bunyi kereta BMW itu memarkir kereta di rumah mewah milik Lyn dan Delvent.lelaki yang memakai suit itu melonggarkan tali leher nya dengan tangan kekar yang berurat itu.
"Gosh same."Ujar suara garau macho milik Delvent sambil mendekati pintu rumah itu baginya hatinya tetap sama mahupun menikah atau tidak kerja dan pulang itu saja.
Pintu rumah terkunci membuat Delvent dari tadi mengetuk pintu mengeluarkan kunci pintu rumah satu lagi kerana pintu rumah itu terdapat dua di rumah mereka ada saja bodyguard dan CCTV tapi baginya lebih baik menyimpan kunci sendiri.
Cklek.
Pintu rumah itu terbuka membuat Delvent tersenyum miring sambil mendengus kesal dia melihat rumah nya hanya sunyi sontak saja tubuh tegap itu membaringkan kasar badannya di sofa sementara menghilangkan kepenatan bekerja.
Manakala Lyn yang keluar dari pintu teksi itu menatap kearah rumah nya yang terdapat kereta BMW. Mampus confirm tapi aku dah bagitahu. Ujar Lyn dalam hati dan langsung memberi wang kepada teksi dan menyuruh bodyguard rumah nya itu membuka pintu rumah itu.
Lyn berjalan perlahan memasuki pintu rumah itu.
Cklek.
Pintu rumah terbuka, kaki Lyn berjalan dan tangan nya penuh dengan barang sampai susah tangan nya untuk memegang.
Manakala mata kecoklatan itu dari tadi memandang kearah perempuan yang berjalan perlahan itu.
"Kau pergi mana, tak rasa berdosa ke?!"Tanya lelaki itu membuat Lyn memandang dengan mata nya yang membulat omo. Tidakk..
"Eh saya dah massage awak."ujar Lyn meletakkan barang makanan itu di meja dapur untuk mengemas.
"Ada aku cakap bagi keluar? Ke kau jenis tak faham bahasa?!"Tengking lelaki paras Itali itu membuat tangan Lyn berhenti seketika untuk mengemas barang dapur itu .
"Maaf, saya cuma nak cari barang dapur je."Delvent menatap tajam lalu tersenyum jahat.
"Oi kau boleh kan duduk kat rumah ke nak mengatal?!"Tuduh Delvent membuat Lyn menahan sebak di dada Lyn langsung saja menghiraukan Delvent dan kembali menyusun pelengkapan dapur itu.
"Oi kau dengar tak?! "Lyn mengangguk lemah dan air mata nya mula membasahi pipi nya itu, langsung tidak dihiraukan oleh Delvent apabila melihat isterinya menangis.
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
عاطفية😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...