BAB32🤍🌹

929 11 0
                                    

Lelaki yang berstatus suami nya itu langsung saja meletakkan kit itu diatas meja lalu membuka dan mencari minyak untuk diletakkan di atas luka Lyn itu.

Ubat gamat itu diambil dan dilihat oleh Lyn , senyuman terukir di wajah perempuan itu apabila melihat Delvent yang memerhatikan luka nya. Rupanya romantik juga!.

Lyn tersenyum lebar apabila merasakan ubat gamat itu disapukan di luka nya. Sakit nya seakan-akan hilang seketika apabila suami nya menyapu kan ubat gamat di luka nya itu.

"Kau ni kan cuai la lain kali kalau tak reti tu tak yah paksa la, menyusahkan aku je.! Faham?! "Lyn hanya mengangguk saja, senyuman manis ia tunjukkan kepada suami nya itu tetapi ditatap kesal membuat Lyn menundukkan kepala nya.

"Ss oauch "Lyn bersis apabila Delvent menyapukan ubat itu di bahagian kulit yang terkoyak. Lelaki itu memperlahankan tangan nya yang memegang cotton Buds supaya tangan nya tidak terkena dengan tangan Lyn. Lelaki itu tetap teguh tidak ingin memegang atau menyentuh perempuan itu.

Lyn merasa kan cotton buds itu perlahan-lahan saja bergerak menyapu telapak tangan nya yang terkoyak. Tangan kecil milik Lyn yang putih itu membuat Lyn terlihat comel saja.

Selesai saja menyapukan ubat pada luka Isterinya Delvent langsung saja menaruhkan kembali kit di tempat asal.

"Dah buat apa lagi kat sini?"Tanya suara datar itu membuat Lyn tersedar dari lamunan nya dan lantas saja berjalan mendekati tangga untuk ke bilik nya. Entah la rasa pelik saja apakah Delvent benar-benar ingin melayan nya begini?

Bunyi kereta Alphard itu membuat Lyn melihat kearah jendela rumah yang mewah itu seusai solat maghrib. Dia langsung saja melihat kearah sumbar suara kereta itu. Manakala Delvent pula barus selesai solat maghrib. Mereka bukan solat bersama melainkan sendiri-sendiri kerana Delvent juga tidak ingin mengkongsik bilik dengan nya. Apa yang akan terjadi jika mama dan papa Delvent tahu?!

Lyn melipat sejadah nya dan meletakkan diatas katil menakala Al-Quran itu diletakkan di atas meja di dalam bilik nya tidur iaitu bilik tetamu yang berwarna putih dan dilengkapi aircond, kipas, meja belajar serta bilik air yang mewah. Manakala bilik Delvent yang berwarna hitam dan gold serta lantai yang berwarna cream, terdapat jendela yang luas yang membolehkan nya untuk melihat kearah luar.

Di dalam bilik lelaki itu juga terdapat aircond, kipas, meja berkerja, lampu serta meja kecil di tepi katil yang besar itu.

Lyn turun tari tangga seusai solat, dia langsung membuka pintu rumah itu.

"Assalamualaikum ".Ujar seorang perempuan yang agak tua itu membuat Lyn tersenyum riang.

Mama Dira dah balik! Ujar Lyn langsung membuka pintu depan rumah itu dan melihat dua orang yang agak tua itu yang baru pulang dari majlis perusahaan. Baju Datin Dira iaitu labuh berserta tudung hitam manakala suami nya memakai suit kerja.

Mama! Ujar Lyn langsung memeluk membuat Datin Dira membalas pelukan menantu nya itu.

"Jom masuk."

Datin Dira mengangguk lalu melihat kearah rumah nya yang bersih mungkin Lyn mengemas atau menyapu untuk mengelakkan bosan.kahwin pun macam tak kahwin je! Hmph! Ujar Lyn dalam hati tapi tarik balik la sebab suami saya ehsem.hehehe.

"Hmm Lyn bila nak pergi rumah, untuk tinggal berdua? Tapi mama tak halau Lyn tau mama tanya je."Lyn mengangguk dia tidak tersinggung langsung.

TBC🦖(vote+comments!)

𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓  ⒸⒺⓄ┃𝐂Where stories live. Discover now