"Ooo kaya nya." Ujar Ayna sambil mengecek poket seluar nya.
"Hmm tak la biasa je. Jom main". Dira memegang tangan Ayna dan berlari ke taman rumah itu yang berada di depan rumah Dira.
"Nah Dira coklat ". Ayna memberi lolipop yang bulat itu kepada Dira yang berperisa anggur.
"Hmm thanks ,this for you." Dira memberi 5 coklat yang mahal itu kepada Ayna sambil bermain hayunan bersama nya. Penjahat? Jangan risau dirumah Dira terdapat bodyguard mengelilingi rumah nya dan terdapat pengawal serta CCTV yang canggih.
"Eh banyak la Dira". Ujar Ayna dengan lembut dan sopan.
"Alaa awak kan sahabat baik saya bagi satu kotak pun tak pe." Ujar Dira sambil memakan lolipop yang diberi oleh Ayna. Dira sangat bersyukur kerana ada teman baik seperti Ayna . Dira sedikit pun tidak sombong kepada Ayna malahan di sentiasa memberi coklat atau makanan untuk berkongsi bersama Ayna.
Ayna tersenyum riang apabila Dira sangat menghargai pertemanan mereka. Dira juga adalah teman pertama nya jadi dia sangat excited apabila Dira suka berteman dengan nya.
Sampai lah di mana....
Seorang budak perempuan itu mencari keberadaan kawan nya Ayna dari tadi dia mencari tiada bayangan rumah pun sunyi apatah lagi Ayna biasa nya selalu memanggil nya untuk bermain tetapi mengapa hari ini suara Ayna pun tidak ia dengar mahupun suara orang tua Ayna.
Ehh mana Ayna? Tanya Dira dalam hati, tangan nya memegang coklat untuk diberi kepada Ayna mata nya melihat seorang Jiran nya dia langsung berjalan pergi di dekat lelaki itu. Sekarang umur Dira adalah 5 tahun.
"Hmm pakcik ada nampak Ayna?" Tanya Dira sambil mengangkat kepala nya untuk melihat orang besar di depan nya itu.
"Eh Dira mesti kawan baik Ayna kan? "Ouh Ayna pindah dekat rumah nenek dia. Ujar Pakcik Reza dengan tersenyum.
"Pindah maknanya nanti Dira tak boleh dah ke jumpa dengan Ayna? "Tanya nya dengan suara yang bergetar air mata nya mengalir di pipi tembam itu.
"Hmm". Reza memandang budak perempuan itu tak sanggup apabila melihat budak kecik menangis nanti kira buat anak orang menangis tak kan jadi fitnah. Ayo tak tayok Pakcik Reza buat Dira nangis.
"Shhh bukan maybe one day Dira boleh jumpa dengan Ayna". Dira mengelap air mata nya sambil memadang kearah Reza senyuman manis ia tunjukkan sambil memberi 2 coklat mahal itu.
"Okay Pakcik". Dira langsung melambaikan tangan dan berlari masuk kedalam banggol rumah nya. Manakala bodyguard nya sudah mengikut nya.
Semenjak itu Dira menanamkan hasrat untuk mencari Ayna sehingga sekarang dia sudah berkahwin dan mempunyai anak lelaki yang telah dewasa iaitu Delvent.
Flashback off
"Mom?" Delvent memasuki rumah itu kerana daritadi dia hanya duduk di luar dari tadi.
Delvent tersenyum manis kepada Ayna sambil menundukkan kepala nya tanda menghormati. Kaca mata hitam itu dilepas. Mata kecoklatan itu menatap Ayna sambil tersenyum. Delvent sangat menghormati orang tua.
"Eh duduk la."Ujar Ayna sambil tersenyum sejuk hatinya apabila melihat kearah Delvent yang menghormati nya.
"Ayna ni la anak aku." Ujar Nya sambil menunjukkan kearah Delvent yang tersenyum tipis manakala ayah nya iaitu Delvaro menggeleng kepala entah macam dia ni berada di demensi lain kerana hanya diam saja.
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...