BAB67🖤🌹

664 11 0
                                    

LYN DUDUK DI KERETA BERSAMA SUAMINYA. Lyn menatap suaminya tanda ingin tahu jawapan dari lelaki itu yang membuat nya semakin takut tuk berfikir negatif.

"Entah tapi lain macam je sebab setahu abang kalau orang pregnant tak la sebesar ni."

"Hmm jangan la buat Lyn risau."

"Hey Honey there nothing to worry about because i'm here."Ujar Delvent lalu mencium tangan Lyn lembut, kini mereka berdua berada di dalam kereta.

"Hmm abang buat Lyn takut."Ujar Lyn seketika membuat tangan Delvent mengelus tangan nya dengan perlahan lalu mencium banyak kali. Tangan kanan itu setia memandu kereta manakala tangan kirinya sibuk menyentuh isterinya. Gatal.

"Abang?macam mana kalau kandungan Lyn tak sihat atau cacat?"

"Astaghfirullah ,sayang jangan cakap macam tu tau, but kalau jadi itu still anak kita Allah bagi dekat kita , bukan senang nak dapat tau jadi jangan disebabkan dia cacat kita marah dia, buang dia, sebab dia still anak kita kan lagi-lagi takde makna nya kalau kita buat hubungan suami isteri kalau buang anak macam tu sayang. Okay Honey?"Lyn mengangguk sambil menitis air mata nya apabila mendengar ucapan panjang dan penuh ikhlas daripada suaminya walaupun riak nya tajam atau sifat nya pemarah sekurang-kurangnya dia tak pernah memukul Lyn.

"Betul ni? Abang okay? Lyn takut tak dapat bagi anak yang sihat untuk abang."Delvent tersenyum manis lalu mencium isterinya yang menunggu jawapan daripada nya.

"Hey abang tak pernah kisah kalau baby ni macam mana asalkan isteri abang ni bahagia biar la macam mana rupa baby ni sebab, letih -letih sayang mengandung anak abang takkan abang nak buang atau taknak jaga sebab tu je? Lagipun tu amanah abang sebagai suami sayang."Ujar Delvent dengan kematangan nya sambil mencium isterinya dengan lembut membuat Lyn tersenyum bahagia.

Hati nya tersentuh dengan ucapan lembut dan penuh ikhlas daripada suaminya itu. Lyn tersenyum hatinya seakan-akan bahagia apabila suaminya tetap bersyukur.

LYN ELOK BERBARING di atas katil, baju nya dibuka dan discan menggunakan scan bayi. Delvent hanya memerhati dan menyentuh tangan isterinya yang seakan-akan gugup.

"Puan kalau boleh tanya kenapa perut isteri saya besar sangat ya?"Tanya Delvent apabila doktor di hospital private itu mengecek isterinya seketika Doktor Haura berpaling kearah Delvent lalu tersenyum.

"Ouh tuan ni perkara biasa, biasa sangat-sangat bagi orang yang megandung kembar."Delvent yang mentap isterinya terkejut apabila mendengar perkataan kembar mengapa selama ini dia tak tahu walaupun Lyn sentiasa scan dia hanya memerhati saja tanpa bicara. Mungkin kerana itu doktor ingat mereka sudah tahu bahawa kandungan Lyn kembar apatah lagi Delvent pernah berkata pada Doktor yang dia pernah scan sebelumnya kerana itu doktor hanya menunjuk gambar dan berkata nasihat pemakanan saja.

Lyn juga tercengang kerana itu dia melihat pelik kearah gambar scan sebelum seakan-akan ada dua bayi tapi tak dapat dilihat dengan jelas kerana dia juga kurang tahu bab ni.

"Be-be-tul ni? S-saya mengandung kem-bar?."

"Eh puan dan tuan tak tahu ke?"

Lyn dan Delvent menggeleng kepala mereka membuat Doktor Haura terkejut bukan main lagi apatah lagi kandungan Lyn mencecah 7 bulan.

"Hmm kalau macam tu puan kena hati-hati sebab ada banyak nyawa dakam perut puan dan saya saran kan makan banyak vitamin dan buah-buahan serta sayur-sayuran yang dapat memberi impak baik pada kandungan puan."Lyn mengangguk perlahan walaupun begitu dia sangat terkejut apabila dia mengandung kembar sebab itu la badannya cepat letih dan pingsan saja.

TBC🦖(vote+comments!)

𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓  ⒸⒺⓄ┃𝐂Where stories live. Discover now