LYN KINI SEMAKIN risau apabila tiada sahutan daripada lelaki itu membuat nya panik,peluh nya terjatuh seketika janji nya untuk pergi ke luar dengan Syeala dilupakan apabila panik.
Lyn berusaha membuka pintu yang terkunci itu, kata kunci bilik itu saja ia tidak tahun kerana kalau ingin memasuki bilik itu hanya ada satu cara saja iaitu memasuki kata sandi.
Delvent berjalan ke pintu koko itu, badan tegap itu mencuba menggeleng kepala supaya pandangan nya tidak kabur.
Ckelek.
Pintu itu terbuka membuat Lyn tersenyum dan membuka pintu itu mata nya tidak melihat lelaki itu hanya sedikit saja ia melihat supaya tidak menganggu Delvent yang sibuk.
Bruk.
Bunyi badan terjatuh itu membuat Lyn tersentak dan langsung melihat kembali kearah Delvent yang tergeletak di lantai itu. Lyn membulatkan mata nya menatap wajah pucat suaminya itu.
"Astaghfirullah"Lyn langsung mendekati dan dan langsung melihat wajah itu dengan panik.
Macam mana nak angkat?
Okay huft rileks Lyn. Lyn langsung bangun dan mengambil bantal kecil lalu langsung saja meletakkan belakang kepala itu tangan nya berusaha bersusah payah supaya tak bersentuhan dan mujur saja tidak terkena walaupun sehelai rambut hensem lelaki itu.
Lyn segera saja mengambil tuala dan air dan direndam kan dan diletakkan di atas kepala lelaki itu sambil memercikkan air itu. Lyn perpeluh sambil memanggil Syeala dalam whatsapp.
"Assalamualaikum beb aku tak jadi pergi mall sorry suami aku sakit."
"Yaallah eh tak pe beb semoga suami kau cepat sembuh la, aamiin. "
Lyn mengeluh nafas lega apabila mendengar penyataan itu dia langsung mengoffkan panggilan itu manakala melihat kearah Delvent Lyn merasa sedih melihat Delvent yang terbaring lemah manakala dia melihat wajah tampan itu dengan detail, dagu, hidung, paras muka Nan Itali , mata, bulu mata, dahi semua ia melihat di depan muka lelaki itu kalau lelaki itu tidak membenci nya pasti Lyn sudah bahagia. Dah la hensem.
Tangan Lyn ingin saja memegang wajah hensem milik suami nya itu tetapi Lyn membatalkan niat nya apabila melihat wajah Delvent megerut dan mata kecoklatan itu perlahan-lahan terbuka membuat Lyn terkejut dan diam beribu bahasa.
"E hmm"Bunyi suara Delvent apabila terbangun dari pingsan nya yang telah tersedar daripada pingsan membuat Lyn bangun lalu mengesat peluh nya kerana panik tadi.
"Aduh."Delvent memegang dahi nya dan memicit kepala nya membuat Lyn menatap dengan terkejut. Perempuan yang memakai baju yang cantik melihat kearah suami nya.
Lyn lantas saja mengambil aiskrim yang diletakkan diatas meja. Cair! Lyn memuncungkan bibir nya melihat aiskrim coklat yang cair itu dengan sedih wajah nya memakan aiskrim itu sembari menatap suami nya takut pula bila melihat tatapan tajam itu kerana itu Lyn menjauh tetapi Lyn berjalan mendekati dan menatap dengan risau sebelum aiskrim yang dimakan oleh nya itu diambil dan diletakkan di sudu.
"Awak nak?"Tanya Lyn manakala bibir Lyn itu telah comot dengan ice cream dan bibir peach nya itu dijilat manakala Delvent melihat kearah bibir itu yang ter comot aiskrim.
Delvent memandang ke arah lain dengan tiba-tiba saja bibir nya tersenyum lebar dan ketawa perlahan melihat wajah comot isterinya, ada ke baru bangun dari pingsan pastu tawar aiskrim? Gila agak nya tapi takpe cute comel geram nak gigih gituch.
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...