BAB37🖤🌹

872 11 0
                                    

"Dah aku muak ,ambilkan aku air kosong." Delvent berkata dengan dingin sambil menatap wajah basah dengan air mata milik isterinya. Delvent melihat riak wajah Lyn dengan datar.

"Sekarang! Jangan nak temenung sangat!."Lyn segera berlari ke dapur, dia langsung mengambil gelas plastik soft blue. Mana la tahu kot-kot nanti mamat tu lempar gelas tak la bunyi kaca. Lyn dengan segara mendekati dispenser dan mengambil air kosong tersebut. Dia langsung melihat kearah Delvent yang memicit kepala sempat dia berfikir untuk menolong suaminya itu.

Dengan laju Lyn berjalan mendekati Delvent dan tersenyum lalu memberikan air kosong tersebut. Tangan kekar itu dengan pantas mengambil dan langsung meneguk

Pfkkk.

Lyn tersentak apabila Delvent menyembur air kosong itu. Delvent memandang Lyn dingin dan marah lalu meletakkan gelas plastik itu di meja dengan kasar.

"Kau letak racun ke? Kenapa rasa pelik?!."


"T-tak." Delvent hanya tersenyum jahat lalu meletakkan dengan kasar gelas plastik yang berwarna soft blue itu lalu berjalan mendekati tangga untuk melaksanakan solat asar.

Seusai Lyn Solat dia langsung pergi ke dapur untuk membuat makanan malam walaupun suami nya langsung tidak menyentuh makanan nya sekurang-kurangnya dia telah mencoba.

Tinggggg. Lyn mengerutkan dahi nya apabila melihat telefon nya daripada nombor tak dikenali.

Unknown.

Unknown:Lyn jom keluar.

Lyn:maaf ni siapa ya?
Unknown:Darwish

Lyn:hmm o-okay tapi kat mana?

Darwish:cafe tapi ingat berdua je!.

Lyn:okay tapi bila?
Darwish:hmm nanti esok petang.

Lyn:ok.

Lyn menutup telefonnya lalu meng save nombor Darwish dia menutup telefon nya sehabis chat bersama Darwish di aplikasi WhatsApp itu dan kembali melamun sambil menunggu ayam goreng itu masak, fikiran Lyn mengingat kembali massage Darwish ingat berdua je! Perkataan itu membuat Lyn tidak sadar bahwa Lyn sedang memasak.

Lyn mengerutkan dahi nya melihat ayam yang hampir hangus dia langsung mengangkat ayam itu allhamdulillah tak hangus nanti membazir saja.

           SEORANG LELAKI yang dari tadi berada di cafe Sakura itu menunggu kedatangan perempuan cantik itu.Lyn berjalan tergesa-gesa memasuki cafe Sakura itu sambil memakai pakaian yang tertutup dan memakai tudung yang berwarna soft blue serta baju yang berwarna putih dan kain pula berwarna soft blue.

Lyn memandang kearah jam tangan pink yang kecil ditangan putih nya manakala kaki nya berjalan memasuki cafe sebelum nya dia sudah massage Delvent di WhatsApp untuk meminta izin tetapi seperti biasa blue tick pun tak.


      DARWISH tersenyum miring melihat kearah Lyn yang memakai pakaian cantik itu, mata nya tidak berhenti menatap kearah perempuan itu tak sabar pula ingin membalas dendam. Ujar Darwish dalam hati nya sambil menyilakan Lyn duduk berhadapan dengan nya. Hehhehe.

" Duduk la. "Lyn duduk berhadapan Darwish sambil ketakutan juga apakah benar apa yang diberitahu adik nya bahawa Darwish ingin bahayakan nya kerana Al adik lelaki nya itu selalu saja menjauh daripada Darwish semenjak dia memberitahu Lyn bahawa Darwish ingin mencederakan nya dan keluarga nya.

"Hmm kenapa Darwish?"Tanya Lyn basa-basi canggung pula, macam date pula.

"Hmm?"Darwish tersenyum miring tangan nya itu bergerak menyentuh tangan Lyn membuat Lyn tersentak seketika sebelum ia menarik tangan nya kembali tapi malang nya tangan Darwish terlampau kuat memegang tangan kecil nya membuat Lyn memandang ketakutan. Lyn bernafas dalam-dalam supaya ia tidak panik nanti ada pula trauma lain.

    

TBC🦖(vote+comments!)  

𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓  ⒸⒺⓄ┃𝐂Where stories live. Discover now