H28

163 3 0
                                    

In de deuropening staat Robbie. "Wat doe jij hier?" vraag ik verbaasd. "Nou ja gewoon." zegt Robbie. "Ik weet dat je komt door de ruzie tussen mij en Matthy." zeg ik. "Ja je hebt gelijk." zegt Rob. "Kom binnen." zeg ik. Rob doet z'n jas uit en loopt daarna de kamer in. "Dus vertel maar gewoon wat er is gebeurd." zegt Rob met een vertrouwende stem. ik zucht. Ik begin met vertellen en Rob luistert aandachtig. Ik probeer m'n tranen in te houden maar dat lukt niet echt. Ik voel dat Robbie troostend een arm om me heen slaat. Wil ik dit wel? Had ik het wel moeten vertellen? Ik stop mn gedachten weg en ga naar de keuken. Ik pak een glaasje water en drink die leeg. "Al wat rustiger?"vraagt Rob. "Ja gelukkig wel."zeg ik een beetje nerveus. "Gelukkig maar ik kan misschien met Matt praten als je wilt?"stelt Rob voor. "Als je wil."zeg ik dankbaar. Als Rob weg is zie ik dat ik een appje in de bankzitters groep heb gekregen.

De bankzitter🤑
Milo:wat is er tussen Matt en Fen?

Koen:geen idee

Rob:weet of ze dat willen zeggen

Koen:Hoezo niet?

Rob:ja weet ik veel

Milo:ja Brabander zeg gwn

Rob:als Fenna en Matthy er mee in stemmen vertel ik het bij cdh

Matthy:doe maar als ze het zo grg willen

Fenna:doe maar als je wil

Pov Robbie
Als ik thuis kom staan Milo en Koen al voor de deur. "Dus vertel op."zegt Koen ongeduldig. "Ja ff rustig."zeg ik een beetje chagrijnig. Als ik m'n schoenen en jas uit heb gedaan loop ik naar de woonkamer. Ik laat de foto van Denise zien die ze heeft geplaatst en daarna vertel ik het verhaal. "Waarom geloofd die oetlul dat nou weer?"zegt Milo verbaasd. "Doe nou rustig je weet hoe Matthy is."zeg ik. "Ja weet ik maar ik snap het gewoon niet kunnen we niet praten met hem ofzo?"vraagt Milo. "Was ik al van plan."zeg ik. "Wanneer dan?"vraagt Milo. "Vanavond?"stel ik voor. "Ja is goed."zeggen Milo en Koen tegelijk. Ik loop naar boven en zet alles klaar voor de nieuwe video.
Pov Fenna
Rob had me beloofd om me te bellen als ze hadden gepraat met Matthy. Ik zit op de bank en kijk tv. Eigenlijk let ik niet eens op. Ik kijk alleen naar m'n telefoon. Het is 4 uur. Ik zucht. Alleen hier zitten en in spanning zitten is niet handig. Weet je wat ik ga naar mn moeder. Ik pak mn autosleutels en loop naar m'n auto. Even later kom ik aan. Lukas ziet me al en rent naar de deur. "Fenna!"roept hij. "Hey Luukie."zeg ik. Mn moeder komt ook een geeft me een knuffel. "Is Matthy er niet."vraagt mn moeder. "Ik leg het zo ff uit."zeg ik. Als ik  binnen ben begin ik met vertellen. "Denise heeft een heel verhaal gepost over dat ik vreemd ging met Dennis."begin ik." Matthy geloofde dat en toen maakt hij het uit ik natuurlijk boos en ben ik naar huis gegaan."zeg ik. Als ik klaar ben met vertellen slaat mn moeder een arm om me heen. Ik glimlach heel even. Als ik later naar huis rij krijg ik een appje van Robbie.
Robbie🔥
Robbie:we gaan nu met Matthy praten.

U:okayy succes

Robbie:dankje doe ik voor je ;)

Ik reageer er niet op en loop naar de lift. Als ik naar boven kom staat de deur open. He hoe kan dat? Ik loop er naar toe. Als ik voorzichtig binnen kom zie ik dat er iemand in mijn portemonnee zit te snuffelen. Ik vloer hem meteen en pak hem bij z'n kraag. "Dus iemand heeft plannen voor deze vrijdagavond."zeg ik. Hij wil me beet pakken maar ik draai hem al op z'n buik. "Waag het niet om me aan te raken. Ik hoor iemand schreeuwen. "Fenna?"zegt een stem. "Benthe bel de politie nu."zeg ik in paniek. Hij draait zich om en staan met een mes voor me. Hij wil me neer steken maar ik ontwijk hem al snel. Ik maak een salto naar de andere kant en spring hem op z'n rug. Ik probeer het mes af te pakken maar hij is best sterk. Als ik hem in de hout greep heb pak het mes en gooi het de gang in. "Benthe pak dat mes."zeg ik. Benthe pakt het mes en even later komt de politie binnen. Hij heeft een muts op dus ik kan hem nog niet zien. De politie doet handboeien om bij de dief. "Hallo ik zal me eerst even voorstellen agent Jonker."zegt de agent. "Ik ben Fenna van Dijk."zeg ik met een beleefde stem. "Zou ik mogen weten wat er is gebeurd."vraagt de agent. Als ik alles heb verteld doet de agent de muts af. Ik schrik. Dat is Dennis. "Kent u deze jongen?"vraagt de agent. "Ja dat was een vriend van me."zeg ik een beetje geschokt. "Heeft u dit vaker meegemaakt?"vraagt de agent. "Ja hij loopt me wel een beetje te stalken."zeg ik. Als de agenten weer weg zijn ga ik weer op de bank zitten. "Shit natuurlijk dat gesprek met Matthy.' Ik kijk op mn telefoon. 3 gemiste oproepen van Robbie. Ik bel terug en even later neemt Robbie op. "Sorry er was ff iets gebeurd."zeg ik. "Ow wat dan?"vraagt Rob. Ik vertel in het kort even alles." Zo heftig."zegt hij. "Ja maar vertel."zeg ik gespannen. "Hij wil dat je morgen langs komt."zegt hij. "Okay prima."zeg ik. Even later is het 11 uur en kleed ik me om in mn trui en joggingbroek. Ik ga in bed liggen en slaap al snel.
~994 woorden~
Jaja deel 28 alweer. Srry dat het zo lang duurt heb niet zoveel inspiratie. Iedergeval bedankt voor het lezen en veel plezier in met het volgende deel!
Doei❤️xx

De ergste dag van mn leven.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu