- BİR SEVGİNİN TOMURCUKLARI-
-Elisa çaresizce ölümünü bekliyor gibiydi.Kurt git gide yaklaşmıştı ,Elisayla göz teması kuruyordu.Elisanın gözleri korkuluydu ama kalbi tam tersiydi çünkü o kendini çoktan teslim etmiş gibiydi.Çakıla gelirsek çakıl Taylanın evine gitmişti çok sesli bir şekilde havlıyordu o kadar sesli havlıyordu ki kulübenin, camları titriyordu.Taylan hemen kapıyı açtı ve Çakılı gördü.Çakıl sanki onu bir yere götürecekmiş gibi bakıyordu.Taylan Elisanın başına bir şey geldiğini anlamıştı.
-Koşarak tüfeğini aldı.Çakılla beraber yola koyuldular.Taylan Çakılı takip ediyordu.Çakıl kızıl ormana girmişti.Bu olamazdı ,Taylan Elisa için endişelenmeye başlamıştı.Adımlarını daha da sıklaştırdı.Elisa ise artık kurtla çok yakındı.Kurt Elisaya doğru ilerledi.Ve bacağını ısırdı.Elisa çığlık attı.Taylan sesi duymuştu,bu elisaydı.Taylan "Hayır" dedi.Elisa ölüceğini düşünüyordu.Kurt Elisanın bacağını bıraktı.Bir daha ısırmak için ağzını açtı ve Taylan kurtu kafasından vurdu.Kurt yere yığıldı.Taylan ve çakıl Elisanın yanına koştu.
-Taylan:Elisa iyi misin?
-Elisa:Hayır.
-Elisa acılar içinde kıvranıyordu.Taylan Elisayı kucağına aldı.Elisa burdan bir an önce çıkmalıyız dedi.Elisa "Durun "dedi.Sonra Tayların kollarında bayıldı.Taylan hemen Elisayı kucağına aldı. Kızıl ormandan çıkmaları gerekiyordu,ne kadar hızlı çıkarlarsa o kadar iyiydi.Taylan bir yandan yola birandan Elisaya bakıyordu .
-Taylan kendi kulübesine getirmişti Elisayı hemen Elisayı kanepeye yatırdı.Elisanın Bacağına pansuman yaptı,yarası derindi.Elisa'nın gözleri hala kapalıydı.Taylan sabaha kadar Elisanın başında beklemişti.Sabah olduğunda Elisa hala gözlerini açmamıştı.Taylan telaşlanmaya başlamıştı.Nefes alıyor mu diye kontrol etti.Elisa yavaş yavaş gözlerini açtı.Yeşil gözleri git gide büyüyordu.Elisa bacağındaki ağrıyı hissetmişti ki gözlerini sıkıca kırptı.Taylan iyi misin dedi?
-Elisa:Evet,beni kurtardığın için saol ama neden benim için canını tehlikeye attın ki ?
-Taylan Elisanın bu sorusuna cevap verememişti.Bu sorunun cevabını aslında kendi bile bilmiyordu.Elisa kanepeden kalktı ve ben evime gidiyim dedi.Taylan bu ayakla mı dedi? .Elisa doğru dedi .Taylan o zaman ben senin yatağını ayarlıyım sonra nehirden su doldurmaya gidicem,dedi.Elisa kafasıyla onayladı.Taylan dışarı çıktı.Ve Elisa düşünceleriyle yanlız kaldı.
Elisa Taylanın,bu yardımlarının anlamını artık anlıyor gibiydi.Ama emin değildi.-Elisa bu olanları düşünmemek için dışarı çıkacaktı.Ayağı kalktı ve kalktığı gibi yere düştü, desteksiz yürüyemiyor gibiydi o yüzden koltuğun yanındaki uzun sopayı aldı.Bu ona destek olabilirdi.Elisa topallayarak ve sopadan destek alarak dışarı çıktı.Taylanın kulübesi dağlara daha yakındı.Nehir burdan gözüküyordu.Elisa manzarayı bahçedeki bir sandalyeye oturmuş izliyordu.
-Orman ;yeşillik ,Nehir ,toprak kokusu,ağaçlar,hayvanlar,bitkiler,böcekler, her şey muazzam gözüküyordu.Orman ona o kadar nazikçe bakıyordu ki,Elisa onu saatlerce izleyebilirdi.Bu harika düzen ona bir gizem veriyor gibiydi çünkü herkezden farklıydı bu orman .
-Sanki bu ormanın herkesten sakladığı bir sırrı var gibiydi.Elisa bu ormanı çok seviyordu herkesten ,herseyden saklamak istiyordu .Bu orman ona bir hayat vermişti ama dünkü olaylarlardan sonra da bir hayat dersi vermişti orman ,Elisaya. Bu. orman ona asla ümidi kesmemesi ve düşünmeden karar vermemesi gerektiğini aynı zamanda yere düştüğünde tekrar ayağa kalkması gerektiğini öğretmişti.
-Aslında bu hayat dersleri Elisayı her ne kadar hırpalasada gerçek yaşama döndürüyordu.Ve Elisa ormanın bu huyunu sevmişti.Elisanın saçları ıslanmaya başlamıştı.Havaya baktı ,yağmur yağıyordu.Elisa kulübeye dönmeliydi,sopasını almak için elini uzattı ama sopası yoktu!Elisa yere düşürmüş olamazdı çünkü sopanın desteğiyle gelmişti.Elisa sopasız yürümeyi denemeliydi yoksa burda sırılsıklam olucaktı.Ayağa kalktı bir-iki adım attı ve düştü.Elisa tekrar ayağa kalkmak için ne kadar uğraşsada kalkamadı.Elisa çaresizce Taylanı bekleyecekti ama üşümeye başladı.Yirmi dakika olmuştu ve hala Taylan yoktu.Biraz daha geç kalırsa Elisa soğuktan donacaktı.Tam o sırada Taylan geldi.
-Taylan:Elisa ne yapıyorsun dışarıda ?
-Elisa;Hava almaya çıkmıştım.Sonra sopamı düşürdüm ve düştüm.
-Taylan Elisayı kaldırdı.Kucağına aldı,Elisanın vücudu soğuk ve halsizdi.Taylan ;sen ne kadardır burdasın ?dedi.Elisa,ağzında bişeyler geveliyordu ama anlaşılmıyordu.Taylan hemen şömineyi yaktı.Elisa titriyordu,Taylan üst kattan bir örtü daha getirmişti.Elisanın üşümesi az da olsa geçmişti.
-Taylan "Ah Be! Keşke daha erken gelseydim ,avlanırken çok vakit kaybettim,dedi.Elisa hepsi benim suçum;dedi.Beni evime götürür müsün ?diye sordu.Taylan "Ya evde yere düşersen " dedi.Elisa"En azından sana yük olmam".Taylan saçmalama ,dertlerinden kaçmayı bırak" .Elisa birden düşünmeye başladı "dertlerinden kaçıyor muydu ? Evet,bu doğruydu ama dertleri artık onun boyunu aşmıştı.Taylan onu korkak biri olarak mı görüyordu?".Elisa bunları düşünürken ,Taylan devam etti "Bundan sonra burda kalıyorsun ve bende seni avlanman ,kendini koruman konusunda seni geliştiriyorum".Elisa ,"Peki "dedi ,istemsizce .Taylan sen burda uyu ben yukardayım ihtiyaç duyduğun bir şey olursa beni çağır dedi.
-Elisa artık Taylanın onu sevdiğine emindi çünkü onu düşünüyordu ,koruyordu,burdan gitmesini istemiyordu,ona sahip çıkıyordu.Elisada aynı duygular içeresinde miydi? Bilmiyordu ,çünkü Elisanın bir kalbi yoktu.Annesinden başka kimseye bir sevgi bağı yoktu.Ama Elisa kalbini tekrar yaşatacağına inanıyordu.tabi Taylanın bu durumda ona yardım edeceğini de düşünüyordu.Elisa artık düşünmekten yorulmuştu ki uyuyakaldı.
-Sabah Taylan Elisayı erken saatlerde kaldırmıştı.Taylan ; hazırlan dışarı çıkıyoruz,demişti.Elisada hemen üstünü giydi sopasını aldı ve dışarı çıktı .Taylan konuşmaya başladı;
-Taylan:Orman Eğitimimize bugün başlıyoruz.Bundan sonra her gün bunu yapacağız.İlk olarak şu ağaca astığım torbalara ,tüfekle sıkacaksın .Tüfek kullanmayı öğrenmen gerekiyor.Sonra orman yürüyüşlerine çıkıcaz, ve ormanı geziceğiz.Vahşi hayvanları avlayacağız.En son olarak kas çalışmak için odun kırıcaz.
-Elisa:"Tamam ama program çok ağırmış hocam" dedi gülerek.
-Taylan:Hiç gülme,daha yapıcak çok işimiz var.
-Elisa:Tamam .
(...)
-Elisa ve Taylan iki ay boyunca bu planı uygulamıştı.Elisa kendini çok geliştirmişti.Hem bu fırsatla Taylanı daha iyi tanımıştı.Artık bir kurtu öldürebilecek kadar bilgiye sahipti.Elisanın ayağıda iyileşmişti.Galiba bu orman ,bu hayat Elisaya iyi gelmeye başlamıştı.Ayrıca Elisa artık ormanı daha iyi biliyordu,yani tek başına yolu bulabilirdi.Bu iki ay dertsiz ,sorunsuz geçiyordu.
-Elisa galiba dertlerinden kurtulmuştu ,Annesinin ölümü hala canını acıtsada tekrar HAYATA dönmüş gibi hissediyordu.Elisa hala Taylanın evinde yaşıyordu,beraber avlanıyor beraber yemek yiyorlardı.Elisa artık doğa yaşamına adapte olmuş gibiydi.Elisa ,Çakıl ve Taylan mutlu bir doğa yaşamı sürüyordu.Elisa ise hala Taylanın neden böyle davrandığını çözememişti.
-Elisa sabah erken uyanmıştı herkes uyuyordu .Bu sefer çakılın sesine kalkmamıştı herhalde uyuyordu.Elisa banyoya girdi,çıktı .Çakılın kabına yemek doldurdu.Sonra Çakılı sevmek için kanepeye oturdu.Çakıl kıpırdamıyordu.Elisa dikkatlice çakılı inceledi.Nefes alıyor mu ?diye baktı ve Elisa "ÇAKIL "diye bağırıp ağlamaya başladı.Elisanın tek dostu da gitmişmiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ORMANIN ANAHTARI
JugendliteraturYaşamın tüm zorluklara rağmen kendi hayatını kendi hikayesini yazan Elisa. Ormana ait olduğunu anlıyor. Ve bir maceraya atılıyor. Burada kendisini ,kalbini,ormanı tanıyor.Ormanda üç tane kulübe olduğunu bilen Elisa .O bir kulübenin gizemini çözmey...