- Arkadaş mıyız? -
-Elisa,Taylana karşı bir şey hissediyor muydu?Bilmiyordu ki.Elisa daha cevap vermek istemiyordu ama Taylana ne söyleyeceğini de bilmek istiyordu.Taylan ,Elisanın hayatını kurtarmıştı.Çakıl öldükten sonra hep Elisaya destek çıkmıştı, ormana alıştırmıştı Elisayı hayata geri döndürmüştü.Elisa onun kalbini kıracak mıydı?
-Cevap vermemek düşüncelerinin içinde ,en iyisiydi.Elisa yatağından kalktı.Uykusu gelmiyordu.Ormana çıkacaktı.Ormanda biraz da olsa rahatlayabilir, karışık duygularından uzaklaşabilirdi.Tüfeğini alıp,dışarı çıktı.Orman geceleri daha da ıssız daha da sırlı oluyordu.Elisa yürümeye başladı.Kurt ulumaları ve hışırtı sesleri geliyordu.Rüzgar çok şiddetliydi.Elisanın kızıl saçları geriye doğru dalgalanıyordu .Ay ormanı az da olsa aydınlatıyordu.Elisa ormanın derinliklerine gittikçe bu aydınlık da azalıyordu.
-Elisa yürümeye devam ettikçe değişik sesler geliyordu.Elisa tüfeğini hazırlamıştı.Tek başına olduğu için biraz korkuyordu.Eğer çakıl olsaydı onunla giderdi ama o da herkes gibi gitmişti.Elisa karanlık olduğu için hiçbir şey göremiyordu .Çantasından fenerini çıkardı .Feneri açmak için kafasını aşağıya çevirdi ve yere düştü.Bu bir tuzaktı!Tam o sırada arkadan bir ses geldi;
-Taylan:Elisa!İyi misin?
-Elisa:İyiyim,senin bu saatte burada ne işin var?
-Taylan:Avlanmak için dışarı çıktım .Sen?
-Elisa:Kafa dağıtmak için çıktım.
-Taylan:Bu kafa dağıtma olayın ,benim sorum yüzünden mi?
-Elisa:Bilmiyorum.
-Taylan:Anlıyorum.
-Elisa:Yürüyelim mi?
-Taylan:Tamam.
(...)
-Elisa ve Taylan farklı duygular içinde yola koyuldular.İkiside hiç konuşmadan yürüdüler. Elisa,Taylana bir cevabı olmadığı için çok üzgündü ama zamana ihtiyacı vardı işte Bunu Taylan bilmiyordu.Arkadaş mıydılar?yoksa başka bir şey mi?hiçbir fikri yoktu.
-Elisa sorularının içinde boğulurken,Taylan sadece Elisaya sorduğu sorunun cevabını merak ediyordu.Ama ikiside endişeliydi,korkuyordu.Taylanı bu merakını dindirmesi için Elisaya cevabını sorması lazımdı fakat soramıyordu.Taylan galiba başka bir konuya girecekti.Bu fikir çok mantıklı olmasa da, en azında bu aralarındaki sessizlik bitecekti;-Taylan:Ben yetimhanedeyken benim çok yakın bir arkadaşım vardı .Kardeşim gibiydi ama buraya taşınıca,onu çok göremedim.
O da bu yüzden bana her yıl ,bir-iki haftalığına uğrar.Yarın ormana geliyor.-Elisa:Ne güzel!Arkadaşının olması çok iyi bir şey.Benim hiç arkadaşım olmadı yani oldu ama bana kazık attı.Sen arkadaşın gelince kafanı dağıtırsın,rahatlarsın.
-Taylan:Hiç arkadaşım olmadı dedin peki ben senin ARKADAŞIN DEĞİL MİYİM?
(...)
-Elisa bu soruya ne cevap verecekti bilmiyordu.Taylan o kadar zor bir soru sormuştuk Elisa çıkmaz sokağa girmiş gibi hissediyordu.Şu an ortadan kaybolmak istiyordu.Elisa bir cevabı olmasa da konuşmaya başladı.
-Elisa:Bilmiyorum.
-Taylan sorusun cevabını alamamıştı.Sanki Elisa sorusunu hep geçiştiriyor gibiydi.Taylan artık Elisanın cevap vermekten korktuğunu ,düşünüyordu.Taylan hayal kırıklığıyla beraber açtığı konuya devam etti.
-Taylan:Arkadaşım gelince tanışırsınız,çok iyi birisidir.Ayrıca o gelince beraber ormanda kamp yaparız,hem de avlanırız.
-Elisa:Olur.
-Taylan ve Elisa eve doğru yürüyordu ki karşılarına bir geyik çıkmıştı.Taylan hızlı bir şekilde tüfeğini hazırladı.Geyik ise Taylan ve Elisayı görünce ürkmüştü ve kaçmaya başladı,Taylan onu koşarken vurmuştu.Elisa ve Taylan geyiğin yanına gitti.Elisa öylesine konuşmak için "geyik eti çok sağlıklıdır"dedi.Taylan" evet"dedi.Beraber geyiği Elisanın evine taşıdılar.Taylan geyiği kulübenin önüne bırakınca ;
-Taylan:Arkadaşım yarın sabah geliyor o yüzden beraber yemek yiyeceğiz.Sen de ormana yürüyüşe çıkmayacaksan, gelebilir misin?
-Elisa:Yürüyüşe çıkmayacağım ama nehirden su doldurucam.İşimi hallettikten sonra gelirim.
-Taylan:O zaman yarın görüşürüz.
-Elisa:Görüşürüz.
(...)
-Elisa huzursuz bir şekilde kanepeye oturdu,Taylanı üzmüş gibi hissediyordu.Orman da karşılaşmaları Elisayı daha da düşündürmüştü.Taylanın cevapsız soruları onu çok çaresiz bırakmıştı.Bu durumu yaşamak istemiyordu.Çözüm yolu bulmak istiyordu ama bir yol yoktu.Elisa daha kendine bir cevabı yokken nasıl Taylan bir cevabı olabilir di ki?Elisa sofaya uzanmıştı ve her zaman ki gibi yorgunluktan uyuya kaldı.
-Sabah olduğunda Elisa erken bir saate kalktı.Şöminedeki sönmüş ateşe baktı.Sonra nehirden su doldurmak için kovasını ve tüfeğini aldı.Sonra dışarı çıktı.Orman bugün çok sakindi.Hava soğuktu .Elisa kovasını almış nehre doğru yürüyordu.Nehire geldiğinde bir serçe nehirden su içiyordu.Elisa onu ürkütmeden kendinede su doldurdu.Elisa serçeyi görünce aklına çakıl geldi.Çakılda buradan su içerdi.Ona yoldaşlık ederdi.Elisa çakılı çok özlemişti.Ama öldüğünü kabullenmek zorundaydı.Elisa kovayla su doldurduktan sonra arkasından"pardon" diye bir ses geldi;
-Rüzgar:Pardon,Ben Rüzgar.Buraya arkadaşımı ziyaret etmek için geldim.Normalda bu ormanda başkası yaşamazdı.Siz yeni kulübeye mi taşındınız?
-Elisa:Evet, buraya taşındım.Taşınalı beş-altı ay oldu.Sen Taylanın arkadaşı mısın?
-Rüzgar:Evet.Sen taylanla tanıştın o zaman.
-Elisa:Çoktan.
-Rüzgar:Adın ne ?
-Elisa:Elisa.
-Rüzgar:Sen herhalde su dolduruyordun?
-Elisa:Evet.
-Rüzgar:Ben senin kovaları taşımana yardım edeyim.
-Elisa:Ben taşırım sağol.
-Rüzgar:Peki.Ben Taylanın kulübesine gidiyorum,Sen nereye gidiyorsun?
-Elisa:Bende Taylana gidiyorum.Beraber gidelim o zaman.
(...)
-Elisa ve Rüzgar beraber tarlanın kulübesine doğru yürürken önlerine bir tilki çıktı.Büyük ihtimalle kokularını almıştı.Elisa Tilkinin neyden korktuğunu biliyordu,SESTEN!Elisa hemen tüfeğini çıkarttı.Tilki onlara doğru koşmaya başladı.Tilkiler çok hızlı koşabiliyordu o yüzden Elisa hemen tilki onlara yaklaşmadan tilkiyi vurdu.Tilki acılar içinde yere yığıldı.Elisa ve Rüzgar yollarına devam ettiler.Rüzgar"vay be sen de çok soğukkanlı bir şekilde vurdun ,tilkiyi"dedi.Elisa"Sağol,artık alıştım.Ayrıca bana bunu Taylan öğretti"dedi.Ve taylanın kulübesine doğru gittiler.
-Rüzgar kapıyı çaldı.Taylan kapıyı açtı ve Rüzgara sarıldı.Sonra Elisayı gördü.Neden ikisi beraber gelmişti?Hiçbir şey anlamamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ORMANIN ANAHTARI
Teen FictionYaşamın tüm zorluklara rağmen kendi hayatını kendi hikayesini yazan Elisa. Ormana ait olduğunu anlıyor. Ve bir maceraya atılıyor. Burada kendisini ,kalbini,ormanı tanıyor.Ormanda üç tane kulübe olduğunu bilen Elisa .O bir kulübenin gizemini çözmey...