-SORUNLARIM GERİ Mİ DÖNÜYOR!-
-Elisa çok şaşırmıştı.Babası burayı nasıl buldu.Hiçbir şey anlamamıştı.Babası bağırarak;
-Baba:Elisa ,senin burda ne işin var!Bizi bırakıp ,buraya nasıl gelirsin! Sen iyice Kafayı yemişsin! Bu yaptıklarınında cezasını çekeceksin!Bundan sonra asla evden dışarı çıkmayacaksın!
-Elisa:Baba anlamıyorsun.Burası benim evim.Benim ailem yok sen annemi unut dediğinde,bende herşeyi unuttum .O yüzden hiçbir yere gelmiyorum BABA!
-Baba:O zaman sen bilirsin Elisa! Beni buna sen zorladın!
-Elisanın babası Elisanın kolunu sımsıkı tuttu ve "buradan derhal gidiyoruz!" dedi. Elisanın kalbi sanki haykırıyordu.Gitmek istemiyordu.Babası; Elisa inat ettikçe daha da çektiriyordu.Elisa BIRAK BENİ BABA! Diye bağırıyordu.Elisa ağlamaya başlamıştı.Tam o anda Babasının kafasına biri vurdu ve Elisanın babası yere yığıldı.Babası yere yığılınca bunun kimin yaptığı ortaya çıktı.Bu TAYLANDI!
-Elisa:Sen ne yaptın?
-Taylan:Sen babana bırak beni demiyor muydun?Bıraktı işte .
-Elisa:Bayıldı mı?
-Taylan:Evet,Neden sana bağırıyordu?
-Elisa:Ben evden kaçtım o yüzden beni geri eve götürmek istiyor.
-Taylan:(endişeyle)Sen gitmek istiyor musun evine?
-Elisa: Artık burası benim evim burda kalıcam ama babama ne olucak?
-Taylan:Onu benim kulübeme götürelim .
-Elisa:Benim kulübemde kalabilir de zaten kalkınca kıyameti kopartacak.Kahretsin! Nasıl buldu burayı!
-Taylan :İşte tam da kıyameti kopartacağı için benim kulübemde kalsın.Sen kulübende kal.Ben babanı yollarım.
-Elisa:Ben niye kalıyorum ki kulübede?Ayrıca babamı nasıl göndericeksin?
-Taylan:Saçın ıslak, hava da soğuk.Üşütürsün o yü-yüzden.Babanıda bana bırak.
-Elisa:İyi o zaman.
(...)
-Taylan Elisanın babasını kulübeye götürmüştü.Elisa ise kendi kulübesine dönmüştü çünkü Taylan ıslak saçıyla üşütüceğini söylemişti.Aslında bunu kabul etmeyecekti ama onun Elisayı düşünmesi Elisanın hem dikkatini çekmiş hem de düşündürmüştü.
-Normal komşular böyle düşünürler miydi birbirlerini? Bunu bilemiyordu çünkü eski komşusu ona kazık atmıştı,zorbalamıştı.O yüzden nasıl komşuluk olur pek bilmiyordu ama tekbir şey biliyordu,O da düşünülmenin iyi bir his olduğu.Aynı zamanda Taylanın Elisanın haykırışlarını duyup hemen koşup gelmesi Elisayı daha da düşündürüyordu.Babasının kafasına sopayla vurmuştu ve babasının kafasındaki şişe bakılacak olunursa elinin ağır olduğu söylenebilirdi.Herşey Elisayı daha da düşündürüyordu.Neden bunların hepsini yapmıştı?Neden Elisaya yardım ediyordu hiçbir fikri yoktu.Elisa bu soruların içinde boğulmamak için Odasına gitti,çakıl üst kata çıkmıştı.Çakılı kucağına aldı.Ve Taylanın babasına ne yaptığını düşünmeye başladı.
-Taylan ise babasının uyanmasını bekliyordu.Taylan daha Elisayı yeni tanıyordu ama sebepsizce Elisayı koruma ihtiyacı duyuyordu .Ve onun burdan gitmesini istemiyordu.Bunun sebebi neydi o da Elisa gibi bilmiyordu.Elisanın babası uyanmıştı , uyandığında bir kulübenin içindeydi .Ve hemen soru sormaya başladı;
-Baba:Ben neredeyim?Elisa nerde?Sen kimsin?Bana ne oldu?
-Taylan:Kulübemdesin.Sana ne olduğunu söylemek gerekirse,seni ben bayılttım ve bundan pişman değilim .Eğer Elisayı zorlayıp , onu burdan götürmeye çalışırsan bir daha yaparım.
-Baba:Eşkiyamısın sen?Kızım nerde bir daha sormayacağım!
-Taylan:Elisa seni ilgilendirmez.O seni istemiyor ve sende burdan gidiyorsun.
(...)
-Taylan ,Elisanın babasının kolundan tuttu ve ormanın girişindeki güvenliğe götürdü.Güvenlik şehir ile orman arasında bir yerdeydi,O yüzden gelmeleri uzun sürmüştü.Yol boyu sen ne yapıyorsun?Bana kızımı getir! v.b. şeyler söyledi ama Taylan hiçbirine cevap vermedi.Taylan güvenliğe ,"bu ormana gizlice girmiş.Ayrıca bu ormana kulübesi olmadan ,izinsiz giremez.Bunu TUTUKLAYIN!"dedi.Ve güvenlik hemen Elisanın babasını aldı.Güvenlik şehir ile orman arasında bir yerdeydi.Elisanın babası bağırarak ,sana bunu ödeticem ,kızımıda geri evine getiricem demişti.Taylan Elisayı burdan göndermemekte kararlıydı.Neden olduğunu anlaması gerekiyordu!Ama zamana ihtiyacı vardı.
Taylan karışık duygular içinde Elisanın evine gitti.Kapıyı çaldı.Elisa kapıyı açtı.-Elisa :Babamı ne yaptın?Sankinleştiyse onunla burada kalıcağım hakkında konuşucağım.
-Taylan ;İçeride konuşalım mı Elisa?
-Elisa:Tamam.
Elisa ve Taylan salondaki sofaya oturdu.Şömine yanıyordu.Bir an Taylan söylemekten her ne kadar çekinsede ,vazgeçsede söyleyecekti.Kızıcağını biliyordu çünkü onu az da olsa bir aydır tanıyordu.Ve konuşmaya başladı;
-Taylan:Babanı tutuklattım ve nasıl diye sorarsan en son kafası kanıyordu.
-Elisa:Sen neden böyle bir şey yaptın Taylan ?
-Taylan:Sen zaten babanı sevmiyor muydun?
-Elisa:Evet,çünkü o bana asla sevgi göstermedi,benim kalbimi kırdı ama bu yaptığın hareketinle benide aynı duruma düşürdün.Onu tutuklatıp ,kafasına vurmak istemiyorum sadece artık dertlerimden bıktım.Ben sorunlarıma karşı yenildim ve kaçtım.Eğer babama böyle davranırsam dertlerim daha da artar.
-Taylan:Baban seni üzüyordu , burda kalıp seni üzmesini mi tercih ederdin?
(...)
-Elisa:Babam beni üzüyor evet .Annemin ölümünü unutması,eve yılda bir uğraması ,abimle beni derslerimiz konusunda azarlaması,bize asla destek çıkmaması her şey beni üzüyor bende artık güç kalmadı ama ben hala aptal gibi babamı düşünüyorum .
-Elisa ağlamaya başlamıştı.Dizlerinin üstünü yavaş yavaş yere bıraktı.Taylan yaptıklarının yanlış olduğunu şimdi anlamıştı.Çaresizce Elisaya baktı.Ve sadece"Elisa " diyebildi.Elisa ise hayatımda ilk defa biri beni koruyor diye mutlu olmuştum.ama sen de beni hayal kırıklığına uğrattın.Taylan"Elisa ben ço-".Elisa Taylanın sözünü keserek "Açıklama yapmana gerek yok hepsi benim ve ailemin suçu"dedi ve hırkasını alıp dışarı çıktı .
-Çakıl Elisanın arkasından gitti.Elisa ağlayarak Nehir'e doğru gitti.Taylan ise Elisayı üzdüğü için üzgün bir şekilde kulübesine gitti.Elisa ağlamaktan yola bakmıyordu ,sadece Taylanın yaptıklarını düşünüyordu.O yüzden yanlışlıkla kızıl ormana gitti.Elisa hıçkıra hıçkıra ağlıyordu.Sanki yeşil gözlerinden süzülen yaşlar şelale gibi akıyordu.Çakıl korkuyla Elisayı takip ediyordu.Elisanın kızıl saçları hala banyodan kalma ıslaktı.Elisa ağladıkça ağladı tüm orman Elisanın haykırışlarını dinliyordu.
-Elisa Taylanın neden böyle yaptığını anlamamıştı.Dertlerinden kaçtıkça daha da artıyordu Elisanın dertleri.Elisa artık bu dertlerle yaşamak istemiyordu.Artık onu orman bile rahatlatmıyordu.Çakıl bir anda hırlamaya başlamıştı.Elisa arkasına baktı,kimse yoktu,sonra burasının kızıl orman olduğunu anlamıştı.Elisa çok korkmuştu.Çakılda aynı şekilde ve git gide yaklaşan bir YETİŞKİN KURT SESİ duyuluyordu !Hava kararıyordu.Çakıl uzaktan kurdu görmüştü .Elisa bir an ölüceğini düşünmüştü.Çakıl bir anda kaçmaya başlamıştı.Elisa çakılın kaçtığına çok şaşırmıştı,onu korur diye düşünmüştü.Gerçi korusa bile burdan sağ çıkamazlardı.Elisa benim tek dostumda beni bıraktı artık yaşamanın ne anlamı var diyordu içinden.Elisa bunları düşünürken kurt daha çok yaklaşıyordu Elisaya.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ORMANIN ANAHTARI
Roman pour AdolescentsYaşamın tüm zorluklara rağmen kendi hayatını kendi hikayesini yazan Elisa. Ormana ait olduğunu anlıyor. Ve bir maceraya atılıyor. Burada kendisini ,kalbini,ormanı tanıyor.Ormanda üç tane kulübe olduğunu bilen Elisa .O bir kulübenin gizemini çözmey...