26 | Happy Easter!

468 81 66
                                    

Paskalya Bayramı!

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Paskalya Bayramı!

♫⋆。♪ ₊˚♬ ゚.

Haşlanmış yumurtaların suyunu, gıda boyası katılmış kırmızı renki suya ekleyen büyükanneyi heyecanla izlerken yumurtaları da kırmızı suya koyması ile merakım iyice arttı.

"Şimdi bu yumurtalar kırmızı mı olacak?"

Büyükanne şefkatli bir tebessümle, "Evet bir tanem, kabukları kırmızı olacak. Farklı renklerde de yapmak için birkaç tencereye daha su ekledim. Sonra da çikolatadan Paskalya tavşanı yaparız, bu mahallenin çocukları onlara bayılıyor."

Keyifle gülümsedim, "Ben de çikolata çok severim! Ayrıca bu benim ilk Paskalya bayramım, daha önce hiç kutlamamıştım."

Chris ile Baekhyun oppa bahçeyi süslerken ben de mutfakta büyükanneye yardım ediyordum. Sabah erkenden kalkıp Paskalya çöreği yapmıştı. Şimdi ise birlikte Paskalya bayramı için yumurta ve çikolatadan tavşan yapacaktık.

Büyükanne, dinine çok bağlı bir kadın olduğu için mutlaka bunları yaparmış. Bizimkiler böyle şeylerle pek ilgilenmezlerdi, bu yüzden daha önce Paskalya bayramı ile ilgili pek bilgim yoktu. Ama büyükanne bana her şeyi anlatıyordu ve hep çok heyecan yapmıştım. İlk Paskalya bayramını da burada Chris ile birlikte kutlamak da güzel bir deneyim olacaktı.

"Büyükanne, bu bayram tam olarak ne anlama geliyor? Yani neden yumurta?"

Gülümsedi, "Dinle tatlım; Hz. İsa çarmıha gerildiğinde, yaralarından yere kan akar. Yere düşen bir kan damlası, Paskalya yumurtasını oluşturur. Hz. İsa'nın yanında ağlayarak dua eden Hz. Meryem'in gözyaşları ise kırmızı yumurtaya damlar ve yumurtanın üzerinde desenler oluşturur. Diğer yumurtalarda da aynısı yaşanır. Bunu gören Hz. Meryem tüm yumurtaları bir mendilin içinde toplar, oğlunun cenazesini almak için Pontius Pilate'e doğru yola çıkar. Yolculuğu boyunca karşılaştığı her çocuğa barış içinde yaşamalarını dileyerek bir yumurta verir. Hz. Meryem, Pilate'nin sarayına ulaştığında bayılır, böylece yumurtalar dünyanın her yerine dağılır."

"Vay be... Hikayesi böyleymiş demek. Peki neden yumurta ve tavşan?"

"Paskalya yumurtası doğanın uyanışını simgelemektedir. Paskalya tavşanı ise doğurganlığıyla bilinen bir hayvan olduğu için yeniden doğuşu sembolize eder. Bu yüzden bu ikisi çok önemlidir."

Fırından birkaç dakika önce çıkmış çöreğin mis kokusu burnuma dolarken gülümsedim, "Paskalya çöreği ise bir istisna o zaman?"

Bu onu da güldürdü, "Evet o sonradan ortaya çıktı, geleneksel kutlamanın bir parçası işte." arkasına dönüp pencereden Baekhyun oppa ve Chris'e baktı, "Çocuklar sabahtan beri süsleme işi ile uğraşırken yorulmuş olmalılar, hadi onlara biraz çörek ve limonata götür. Ben de yumurtaları yağlayayım."

Aleatory | Bang ChanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin