geçmişler ve kurallar

1.2K 57 2
                                    

Keyifli okumalar dilerim

Nevanın odasına geldi. İçeriye girdiğinde neva uyuyordu yanına yaklaştı nevanın uykusu hafifti uyanmıştı. Karşısında melihi görünce korktu kalkmaya çalıştı. "Zorlama kendini" dediğinde durdu neva. Melih nevanın saçlarına baktı. Saçlarının açık olduğunu fark edince hızla saçlarını topladı. "Özür dilerim efendim" dedi korkuyla.

Melih başta anlamadı. Yanına yaklaştıkça neva geri gitti. Meli elini kardeşinin saçlarına uzattı. "Özür dilerim efendim nolur yapmayın lütfen" dedi gözleri dolu dolu ellerini önüne siper etmişti.  "Ney neva ne yapmayayım?" diye sordu Melih anlamaz bir şekilde. "Vurmayın efendim lütfen saçlarımı kesmeyin" dediğinde şok oldu  "neden keseyim saçlarını neden vurayım sana neva?" Dedi Melih kardeşini anlamayarak. "çok çirkinler efendim ama kesmeyin saçlarımı ben bir daha hiç salmam yemin ederim..." Melih mırıldandı. "Saçların çok güzel" dediğinde neva ellerini indirdi. "Sen istemediğin sürece kimse kesmez saçlarını korkma neva ben sana vurmam." Dediğinde başını salladı neva.

"Nasıl hissediyorsun ağrın varmı" dediğinde hayır anlamında salladı kafasını. "tamam hadi sen dinlen birşey olursa soldaki kapı benim odam yanıma gel" dediğinde kafasını salladı tekrar melih son kez kardeşine bakıp odadan çıktı.

Neva uyanmıştı artık ve ağrısı yoktu yavaşça yataktan kalktı yavaş yavaş yürüdü. Alışıktı sonuçta  bu ilk ameliyatı değildi daha öncede ameliyat olmuştu bir gün geçmeden yine dövmüştü babası onu. O düşünceleri arasında odada yavaş yavaş yürürken bir anda sağ taraftaki kapı açılıp hızla kapandı korktu neva birinin odasına dalmasını bekledi ama olmadı kapıyı açtığında sinirle giden çınarı gördü.

Merak etti neva yavaşça odasından çıkıp takip etti çınar bodruma inmişti. Aklına gelen anılarla doldu gözleri nevanın.

6 yıl önce

Neva on yaşında odasındaydı. Bir anda kapısı açıldı içeriye büyük abisi Ahmet girmişti yanına gidip saçına yapıştı "yürü lan" diye kükredi neva korktu ve abisinin dediğini yaptı.

Abisi onu Bodrum'a götürüp bir odaya girip yere attı. Kapıyı kilitledi ve nevanın üstüne yürüdü. Nevanın saçımı tutup ayağa kaldırdı sert bir tokat attı neva tekrar yere yapıştı bir vuruyor bir konuşuyordu "Kural bir..." Dedi ve neva o gün. İlk büyük dayağıni yedi. "Kural on..." Dedi bir kemer darbesi daha indi. "Kapı  çarpıldıgında odamdan çıkıp buraya geleceksin." Dedi ve sin bir tekme atip durdu. Yanına. Eğildi saçına yapışıp yüzüne bakmasını sağladı. "Anladın mı hele bir uyma bu kurallara gebertirim seni" dediğinde korkuyla kafasını salladı neva. Abisi onu orda bırakıp gitmisti.

Günümüz

Neva ne zaman bir kapı sesi duysa odasından çıkar ve aşağıya inerdi ve bu evdede öyle diye düşündü. Çınar sinirle aşağıya inmiş Bodrum'da bir odaya girmişti bu da nevaya o anıları hatırlıyordu. Hızlı adımlarla takip etti çınarı ve girdiği odanın kapısında durdu derin bir nefes alıp kapıyı çaldı ses gelmeyince kapıyı açıp içeriye girdi ardından kapıyı kapattı. Ve bekledi sadece bekledi...

Çınar ne yapacağını bilememişti neva ondan korkmuştu yürümemesi gerekirken bunu ona söylememişti. Kızmıştı kendine nasıl farketmedim diye. Çok sinirliydi. Bodrum kata inip boks odasına girdi babası onun için yaptırmıştı bu odayı. Eline boks eldivenini giyip torbaya vurmaya başladı. Kapı sesiyle durdu kapıya baktığında nevayı görmeyi beklemiyordu. Eldivenleri çıkarıp nevanın yanina gitti. O ise korkuyla geriledi kapıya çarptı.

"Neden burdasın yürümemen gerekiyordu." Dedi çınar endişeyle ve daha çok yaklaştı. Neva cevap vermedi başını eğdi. Çınar kardeşini kucağına almaya yeltendiginde neva korkuyla kollarını kaldırdı. Çınar anlamasada nevayı kucağına aldı kenarda duran sandalyrye oturttu.

"Neden geldin neva bir şey mi oldu?" Diye sordu merakla. Neva abisine baktı ve konuştu. "dövmeyecek misin?" Dedigjnde çınarın kaşları çatıldı. "Seni neden döveyim ki?" Dediğinde neva konuştu. "Genelde beni dövmek için sebep aramazlar" dedi başını önüne eğip.

Çınar sinirle sordu. "Seni kim dövdü neva?" Dediğinde neva korktu. "kızmayın efendim lütfen... Babam ve abile-rim efendim" dedi soruya karşılık. Çınar anlamıştı eski ailesi nevaya şiddet uyguluyordu ve o bu evinde aynı oldugunu düşünüyordu. Biz ona hep sinirli yaklaşınca böyle olduğuna inanmıştı.

"Sen neden buraya geldin peki" dediğinde neva konuştu. "Kural on: biri kapıyı çarparsa Bodrum'a inip beklemem gerek sonra o sınırlı kişi gelip beni döver siniri geçince de gider efendim" dediğinde çınar nevanın önüne diz çöktü ellerini tuttu.

"Bak neva burda o evdeki kuralların hiç biri geçmez eğer biri sinirliyse buraya gelir ve bu torbayı yumruklar siniri gecincede çıkıp gider. Bu ailede hiç bir erkek bir kadına vurmaz canını yakmaz tamam mı?" Dediğinde neva abisinin gözlerine baktı. "yanılıyorsunuz efendim. Siz belki bir kadının canını yakmazsiniz ama Batu bey öyle değil" dediğinde kaşlarını çattı. "abim senin canını mı yaktı?" Dediğinde neva başıyla onayladı. "Ne yaptı neva söyle" dediğinde kokunu gösterdi. Biraz kaldirca parmak izi çıkmıştı resmen koluna.

Çınar gördüğü şeyle şok oldu. "bu kesikler ne bu yaralar ne neva?" Dediğinde neva konuştu. "onları babam yapmıştı efendim parmak izleri Batu beye ait" dediğinde kardeşine baktı. "Babam böyle birşey yapmaz ki?" Dediğinde neva yanlış söylediğini farketti.

Oylamayı ve yorum yapmayı unutmayın dikkat edin loww.

TEK BİR HARFHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin