sen güzelliği başka şeylerde ararsın ama ben bir şiir kitabında ona rastlayabilirim. sen okumazsın ama ben okuduğum tek satırla ağlayabilirim. ben sevdiğim yazar kitabımı yıldızlayarak imzaladığında onun anlamında boğulabilirim oysa sen yaşamayı yüzmek sanar durmadan kulaç atarsın. sen durmayı sevmezsin ama ben güzel kokan bir çiçeği dakilarca izlerim, güzelliğin tek bir duyuya indirgenmeyeceğini bilirim. sen güzelliği çok istersin, ben azla yetinirim. sen büyük sevinçlerin insanısın, ben ise yeni aldığım bir kitap ile bir hafta mutlu gezerim. sen sanıyorsun ki sadece en pahalı parfümler güzel kokuyor, peki sen bir kitapla tanışmak için onun sayfalarını doyasıya kokladın mı hiç? sen sevgiyi ve anlamı pahalı çiçek buketleri sanarsın, ben öylesine bir kitabın arasında kurumuş bir kır çiçeğine rastlayınca çocuk gibi sevinirim. sen süs diye bitki alırsın evine, ben yeni bir dost edinirim. sen sevmeyi bir iş sanarsın, ben ruhuma ruhları fısıldarım. senin kalbin sadece kan pompalar oysa ben kalbimin tek odacığıyla sevebilsem sol karıncığıyla severim her şeyi. sen bu satırları okumaz ve anlamazsın, lakin ben de sen oku diye yazmam zaten. sen hayatında güzelliği arayıp bulunca satın alabileceğin bir şey sanarsın, ben güzelliklere paha biçemem. sen güzelliği ararsın lakin ben onun bulunmazlığını bilirim.
28nisan'24.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
being defeated by a butterfly while playing chess
Poésieeğer bir kelebeğe yenildiyseniz ve o kelebek sizseniz.