SINAV

298 25 4
                                    

"Kızım bence bu sınava kesinlikle girmelisin." Dedi Hande. Bir şey söylememe izin vermeden yine konuşmaya başladı."Hem eğer kazanırsan eline inanılmaz bir fırsat geçiçek. Zaten 18 yaşına girmene sadece 1 ay kaldı ve girdiğin gün yetimhaneyle ilişkin kesilicek. Sonra ne yapıcaksın hiç düsündün mü ? Sen bizden 1 yaş büyüksün ve okula geç yazıldığın için ortada kalacaksın." Bunları söylerken gözleri dolmuştu sarısınımın. O benim en yakın arkadaşım hatta kardeşimdi. Ondan başka kimsem yoktu benim. Şimdi o güzel mavi gözlerini açmış umutla "evet"dememi bekliyordu. Eğer bu sınava girersem hayallerime kavuşacaktım. Peki ya gerçeklerim ne olacaktı ?
"Peki.." dedim mırıldanarak. Handem sevinçle boynuma atladı.
"Eğer biraz daha sıkarsan öleceğim"dedim ellerim onu sarmalarken. Sonra sahte bir kızgınlıkla kaşlarımı çatarak ona bakmaya başladım. Ne olduğunu anlamamıştı.
"Beni göndermeye bu kadar meraklı olduğunu bilmiyordum"dedim sahte bir üzgünlükle. Sarısınımın birden gözleri doldu. Sadece ufak bir sakaydı ama. Birden konuşmaya başladı.
"Sen benim kardeşimsin. Senin gitmeni nasıl isterim ben. Ama ikimizde biliyoruz ki eğer bu sınava girip kazanmazsan ortada kalacaksın. Gittiğimiz lisede sadece öğrenim görebiliceksin. Peki ya sonra ne olacak ? Gitmeni tabikide istemiyorum diyerek burnunu çekti ve sahte bir gülüşle kendini yatağa atarak "Sadece kendime 1 yıl sonra gelip yerleşeceğim kurulu bir düzen istiyorum"dedi. Sırıttım. O böyleydi işte. Duygularını belli etmekten korkar her şeyi hemen şakaya vururdu.

Sabah tepemde "Badeğğğ uyannn"diye tepinen bir Hande'yle karşılaştım. Hala kendime gelememiştim.
"Ne oldu kızım ne böğrüyosun sabah sabah kuyruğuna basılmış kedi gibiii?"

"Ya kızım kalksana sınav sonucu açıklanmış sen hala kış uykusuna yatmış ayı gibi uyuyosun"dedi üstümden yorganımı çekerek. Evet anladığınız gibi sınava girdim. Aslında kötü geçmedi. Hadii ama hangi öğrenci sınavının kötü geçtiğini söylerkii zaten ??
"Hadi dikilmede öyle müdüre hanımın odasına gidip sınav sonuçlarına bakalım"dedi Hande. Tabii yine her zamanki gibi cevap bile vermemi beklemeden kolumdan tuttuğu gibii sürüklenmeye başladım.

ŞAPŞALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin