Aşk ne kadar basit yazılsada insanın içini yakan her gece usulca ağlamasına neden olan belkide hayatını bitirebilicek kadar güçlü olan birşeydi. Böyle olmamalıydı. Açıklama yapmadan gitmek yerine "İstemiyorum artık" diyerek gitmesini tercih ederdim.
Aklımda birsürü soru vardı. Benim için o gün İpeğe saldırmamışmıydı ? Peki neden gitti ? Seni seviyorum dememişmiydi ? Ama biliyorum ki "Seni ağlatmam diyemem ama ağlatanı öldürebilirim" demişti. Şimdi ise ağlatmayı tercih etmişti.
Bir köşede sessizce oturmuş ve arkadaşlarımın eğlenmesini izliyordum. Ege ve Selin oldukça mutluydu. Arada tartışsalarda birbirlerini kaybetmenin ne demek olduğunu anlamışlar ve gitmemek üzere söz vermişlerdi. Peki ya bizde Batuyla böyle olabilirmiydik bir gün ? Ne saçmalıyosun Bade çocuk sevgilisiyle yiyişiyo gözünün önünde hala birlikte olabilir miyiz diyorsun !
"Badeee gelseneee " diye çığıran Handeye baktığımda gülmeden edemedim. Sevgilisinin üstüne pasta düşürmüş ve panikle yerinde zıplıyordu. Ahh sakar kız diye gülerek yerimden kalktım ve onlara doğru yürümeye başladım.
Handeyi yakından gördüğümde kahkaha atmaktan kendimi alamadım. Utancından kıpkırmızı olmuş sevgilisine utançla birşeyler geveliyordu. Kahkaha attığımı görünce sinirle bana dönerek "Badecim neye gülüyosun " dedi. Sanırım şuan sana dersem beni burada kesebilirdi.
"Hiç tatlım bi kız geçerken ayağı kaydıda ona " dedim. Kendimi kurtarmak için ufak bir yalandan bir şey olmazdı ama değilmi ?
Hande sevgilisine dönerek "Hayatım istersen eve gidelim" dedi ama gözlerinden hiç gitmek istemediği belliydi. Ama bunu sevgilisi anlarmıydı bilemezdim. Hadi ama sonuçta Handeyle 18 yıldır beraberdik.
"Gerek yok Hande ben tek giderim" diye sinirle Handeye baktı Cenk. Neydi şimdi bu siniri ? Alttarafı üzerine pasta dökülmüştü. Abartmaya ne gerek vardı. Bunun üzerine gözlerim hemen Handeme döndü. Gözleri yaşlanmıştı. Cenke karşı bi duygusu olmasada buraya onun sayesinde geldiği için kendisini mahçup hissediyordu her zaman.
Bana ilk başlarda ne kadar Cenk'i seviyorum diye kendini yırtsada 18 yıllık kardeşini kandıramazdı ve sonunda itiraf etmek zorunda kaldı. Herşey çok yeniydi ben Cenkten hoşlanmıştı belkide imkanları cazip gelmişti. Ve benim yanıma gelmek için inanılmaz bir imkandı onun için. Düşüncelerimden ayrılarak Handemin ne diyeceğini bekledim. Cenkte duygusuz gözlerle ona bakıyordu.
"Biraz konuşabilir miyiz Cenk ?" Diye sordu birden. Ne konuşacaklardı acaba. Ama cenkin tavırlarına bakılırsa hoş bir konuşma olacağa benzemiyordu.
"Olur" dedi. Sanırım yanlarında benim gitmem iyi olacaktı. Çünkü partinin burunlarından gelmesini istemiyordum.
"Bende gelebilir miyim?" Diye sordum birden. Hande minnetle bana gülümsedi. Anlaşılan oda istiyordu. Cenk'e baktığımda kafasına olumlu anlamda salladı ve üçümüz birlikte evin üst katına çıkmaya başladık. Birden kafamı çevirdiğimde Batu'nun gözlerinin üzerimde olması beni tedirgin hissettirmiş ve heyecanlandırmıştı.
O benimi izliyordu yoksa şans eserimi göz göze gelmiştik ? "Sevgilisi olduğuna göre şans eseri tabikide Bade" dedi ić sesim. Beni izlemesini tercih ederdim. Ne saçmalıyorum ben acaba ? Şuan en yakın arkadaşımın bana ihtiyacı var.
Boş bir odaya girdiğimizde üçümüzde sessizdik. Cenk bu sessizliğe daha fazla dayanamayarak "Seni dinliyorum Hande" dedi. Sesi buz gibiydi. Bunu derken yan gözle aynadan üzerindeki pasta lekelerine bakıyordu.
Hande biraz yerinde kıpırdanarak huzursuz bir şekilde "Bir sorun mu var Cenk ? Son günlerde oldukça huzursuz ve soğuksun. Eğer bir sorun varsa bilmek isterim" dedi. Sessizce onları dinleyecek ve olumsuz bir tavır olursa araya girecektim.
Cenk Hande'ye dönerek "Evet var" dedi. Hadi ama bu kadar çabuk söylemesini beklemiyordum açıkçası. Handede şok olmuş bir şekilde gözlerini açarak Cenk'e baktı ve devam etmesini istedi.
"Yapamıyorum Hande artık sıkıldım. Herşey güzeldi ama istemiyorum artık. Hayatına devam et ve mutlu ol" dedi.
Hande mahçup bir şekilde ona bakarak başını yere eğdi. "Benden sıkıldıysan seni zorla yanımda tutamam Cenk. Ama maalesef benim sana bir borcum var" dedi. Ahh hande en başından okul parasını kabul etmen bir hataydı. Ne yapacaktık şimdi.
Cenk umursamaz bir şekilde Handeye baktı ve insanın kanını donduracak o sözler döküldü ağzından.
"Çokta önemli değil Hande. O para elimin kiri ve sende öylesin. Param için yanımda durmana ve bana boyun eğmene daha fazla gerek yok." Dedi.
Bu kadarı fazlaydı araya girmeliydim. Ama nutkum tutulmuştu. "Cenk saçmalamayı kes. Merak etme paranı son kuruşuna kadar ödeyeceğiz. Hande bu lafları haketmiyor. Ne olursa olsun bir yaşanmışlığınız var ve güzel günlerine ihanet etme lütfen" dedim. Handeye döndüğümde bana minnet dolu bakışlarla bakıyordu. Onun şuan konuşması imkansız gibi birşeydi. Çünkü üzülünce hiçbirşey konuşamazdı.
Ama biz kardeştik ve sonuna kadar arkasındaydım. Ne yapıp edecek ve o parayı bulup Cenk'e verecektim.
Cenk histeriik bir kahkaha atarak bana doğru eğildi ve "Pardon ama o parayı nerden bulacaksın Bade ? Yoksa zengin sevgili avınamı çıkacaksın arkadaşın gibi? Dedi. O an ondan tiksinmiştim. Zaten en başından beri sevememiş ama arkadaşım için katlanmak zorunda kalmıştım.
Tam ağzımı açmış cevap verecekken kapının açılmasıyla hepimizin gözleri kapıdaki kişilere takılmıştı.
Ege sinirle Cenk'in yakasına yapışmış ve "Ben vereceğim lan parayı. Şimdi siktir ol git evimden. Birdaha sakın karşımıza çıkma" diyerek kapıya fırlattı onu. Gözüm Ege'nin arkasındaki kişiye takıldığında Batu'nun keyif alır bi şekilde gülmesiyle karşılaştım.
Hayır yani ne diye gülüyor bu dağ ayısı ? Arkadaşı orda kavga ediyor o geçmiş sırıtıyor. Ahh hadi ama o BATU SAYERDİ değilmi ! İnsanlıktan nasibini alamamış ayı.
Ona bakarak düşüncelere dalmıştım ve Batu'nun bana bakmasıyla donup kalmıştım. Gözlerine bakmaktan kendimi alıkoyamıyordum. Gözlerinde bir duygu belirtisi aradım ama yoktu. Ya duygularını çok iyi gizliyordu yada gerçekten duygusuzdu.
Onunla bu kadar yakın olmak beni çıldırtıyordu. Deli gibi bağırarak bana bunu neden yaptıgını sormak istiyordum. Şuan yanındaki kızın benim olabiliceğimi söylemek istiyordum. Neyim eksikti ki benim o kızdan ?
Ahh birde soruyormusun Bade! Seksiliğin ? Güzelliğin ? Zenginliğin ?
Son kelimemle birlikte birden aklımda batunun söyledikleri yankılandı !BENİM YETİMHANE EZİKLERİYLE İŞİM OLMAZ !
Doğru ya beni kandırmıştı. Beni çok çabuk elde etmiş ve herkese kendisini bir kez daha ispat etmişti. Belkide okuldaki sevgilisi olmayan tek kız bendim ve bende olmuştum.
Düşüncelere dalmışken duyduğum ses ürpermeme neden olmuştu.
"Badeyle beni tek bırakın." Sesi oldukça otoriter ve itiraz istemiyorum der gibi çıkmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAPŞAL
Ficção AdolescenteBenim için mutluluk imkansızdı. Onun benim olmasıyla imkansızlıklarım ortadan kalktı.