Bu bölümde bazı yerlerde; kendi rakısını yapan, "ziyaret edene rakı var" motosuyla - ziyareti, rakı ticareti için para birimi olarak kabul eden, tüm aile toplantılarında (cenazeler dahi) rakı karşılaştırması yapan mükemmel ailemden esinlenmiş olabilirim. İyi okumalar:)
—-
"Süprizzzz" diye Serhan ve Neslihan Soysalan peşlerinde Çağla ve Ece ile birlikte içeri girmiş ve elindeki torbaları bahçedeki sehpanın üzerine yerleştirmişti kendilerine yöneltilen şaşırmış bakışları umursamadan.
"Ho-hoşgeldiniz" diyerek ayağa kalkmıştı Özge Abla, bir kaç dakikalık afallama sonrasında - Asi'nin bildiği kadarıyla ailecek (babasına göre Alaz ve Yaman'da artık ailedendi) bir doğumgünü yemeği olacaktı bu - kimse soysalanların diğer yarısını görmeyi beklemiyor gibiydi. Masadaki tabak sayısı da bunu kanıtlar nitelikteydi. Herkes birbirine merhaba derken, Asi, Alaz'a bakış atmış, Alaz sadece bıkmış bir şekilde omuz silkmekle yetinmişti, Yaman ise huzursuz bir şekilde kıvranıyordu.
"Baba geleceğinizi bilseydik birlikte gelirdik"
"Geleceğinizi bilsek derken oğlum?" diye şaşırarak söze girmişti Neslihan Teyze bakışlarını önce çocuklarına sonra da Serhan Amca'ya yöneltirken, Serhan Amca'da tüm umarsızlığı ile kendi ürettiği rakısını masaya çıkarmış Alaz'ın önündeki boş rakı bardağına uzanmaya çalışıyordu.
"Bu sefer ki tam sevdiğiniz gibi oldu" demişti boş bardağa rakı doldurup Yaman'a uzatırken.
"SERHAN"
"Baba benim var ya"
"O benim bardağımdı ya - Metin Abi'nin rakısından içecektim -"
"Deneyin işte bunu, tam sevdiğiniz gibi - kesme şekerden yaptım." diye Serhan Amca ısrar ederken, babası "Rakı dediğin üzüm suyu ile yapılır, kesme şeker de ne?" diyerek bitmeyecek tartışmanın ilk fitilini ateşlemişti.
Özge Abla, ikilinin atışmalarını yok saymış, Neslihan Teyzeye dönerek "ben mutfağa gidip size tabak çıkartayım. Benimle gelip bu çocukları kendi haline bırakmak ister misin?" demiş ve konuşurken eliyle rakı oranlarını tartışan Metin ve Serhan'ı göstermeyi ihmal etmemişti. İkisi de kendi ürettikleri rakıların daha iyi olduğuna yönelik sıkı bir tartışmaya girmişti. Serhan Amca bir yandan "1 litre etil alkolün içine 3 ml doğal anason aroması eklenerek çalkalamalısın ve 1,1 litre su eklenerek seyreltmelisin" diye diretirken babası da "4 ml saf anason yağı kullanman lazım - aroma aynı sonuç vermiyor." diye itiraz ediyordu.
İki sözde yetişkinin atışmalarını dinlemeye hiç hali olmadığı yüzünden okunan Neslihan Teyze "Önden buyur" diyip Özge Abla'yı takip etmiş, önünde ceyran eden tartışmayı yok saymış ve arkalarında ona yalvaran gözlerle bakan çocukları umursamamıştı. Serhan Soysalan ve Metin Arıkan, aynı sınıflarda okuyup aynı zümreye üye büyüyen iki kişi olmasına rağmen, oldum olası yıldızları hiç barışmamıştı. Bunda hep aynı şeyler için rekabet içerisine girmelerinin etkisi çok büyüktü; sınıf başkanlığı, takım kaptanlığı, kızların gözdesi olma durumu derken hep bir rekabet hali hakimdi ikili arasında. Son zamanlarda Serhan Soysalan ve Metin Arıkan geleneksel çekişmesine, birkaç haftadır yeni bir soluk gelmiş, Alaz ile Yaman paylaşılamaz olmuştu; Serhan Amca da ucube beşliye rakip olarak fantastik dörtlü oluşumu kurmuş, oğlanların boş zamanlarını baba oğul aktiviteleri ile doldurmaya çalışıyordu. Maçlar, rakı geceleri, gidilen kamplar derken Yaman, programların sıklığından dolayı Rüya'yı görememekten dert yanıyor, Alaz ise Serhan Amca'nın baba oğul aktivitelerine embesil Cesur'u dahil etmesinin rahatsızlığını en üst perdeden yaşıyordu. Özellikle dün gece Kadıköy'de Asi'nin Yusuf'la dans etmesi ve Yusuf'un Asi'nin hayatına Cesur vesilesi ile dahil olması Alaz'ı daha da sinirlendiriyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bazı Ruh Eşi Sorunsalları
Fanficinsanların ruh eşlerini buldukları alternatif bir evrende (ya da bazıları için bulunmayan durumlarda), birbirine geçen ailesel durumlar arasında eşleşen Asi ve Alaz'ın, birbirlerini ve bağlarını keşfetme hikayesi.