Kyss?

89 12 6
                                    

Alex balkong (18:37)

Tusen tankar hinner passera i huvudet på Alex. Om hon inte gör något nu så kommer Josef att kyssa henne och då kommer hon vara fast i vid honom för alltid. Hon skulle aldrig kunna släppa honom efter det och det finns en risk att det skulle förstöra jobbet. Men samtidigt skriker hennes hjärta att hon borde strunta i allt annat och bara kyssa honom när hon har chansen. Innan han tröttnat och försvinner bort. Nu måste hon bestämma sig snabbt, innerst inne vet hon att det är ett enkelt val.

Josef tittar tveksamt på henne, några centimeter från hennes läppar. Vill hon? Än så länge kan han inte avgöra. Men plötsligt sluter hon sina ögon och lägger sina läppar på hans. Han blir varm i hela kroppen och det har aldrig pirrat så mycket i hans mage som nu. Han sätter en hand på hennes midja och den andra på hennes rygg. Njuter av varje sekund av kyssen och ingen av dom verkar vilja släppa. Kyssen blir mer passionerad och fyllig med tiden, låt den aldrig ta slut.

Alex ångrar ingenting, när hennes läppar äntligen nuddade vid hans släppte alla oroliga tankar. Hans läppar är mjuka och hon älskar hur han tar i henne, hon kan knappt andas normalt. Tillslut lutar hon sig bort lite från kyssen och öppnar ögonen långsamt, möter hans blick. Deras mungipor reser sig och ler varmt mot varandra, men ingen av dom säger något. Josef lutar sig lite bakåt och sätter en arm över hennes axlar så att hon ska följa med. Hon drar med filten och lutar huvudet mot hans bröst.
"Skulle vi spela eller?" Viskar Josef efter ett tag och Alex fnissar till.

Två timmar senare (20:50)

Alex och Josef spelade kort en stund, men sedan blev det för kallt och dom bestämde sig för att gå in och sätta sig i soffan. Alex sitter lutad mot Josef och dom tittar på nåt på tvn men är överens om att det är dåligt. Det är någon polisserie men är helt orealistisk så det är bara irriterande att titta på den. Tillslut får Alex nog och sträcker sig efter fjärrkontrollen och stänger av.
"Du stannar va?" Frågar hon försiktigt och vrider ansiktet mot Josef. Deras ansikten är så nära varandra att dom kan känna andetagen från varandra. Hennes ögon glänser in i hans, glittrar nästan.
"Gärna" Svarar han svagt och lutar sig fram för att kyssa henne igen. Hon gör samma sak och deras läppar möter återigen varandras.

"Ska vi lägga oss?" Frågar Alex när hon försiktigt backat från hans läppar. Trotts att klockan knappt är nio är hon trött och känner att det skulle vara skönt att lägga sig i sängen.
"Okej" Svarar Josef och ler brett mot henne. Sedan går dom tillsammans mot badrummet och Alex börjar borsta tänderna. Hon letar upp Josefs rosa tandborste han fick igår och ger den till honom, så borstar han också tänderna. När Alex är klar går hon och byter om till pyjamas och Josef kommer snabbt efter och tar av sina kläder. Dom lägger sig nära varandra i sängen och Alex kan knappt förstå vad som händer. Hon och Josef?

Allt känns overkligt för Josef också. Han har drömt om att få röra vid Alex hur länge som helst och äntligen kan han det. Han kramar om henne hårt i sängen och vill kyssa henne igen, eller är det för mycket? Han slår bort sina tankar och kollar ner mot henne. När han möter hennes ögon ger han henne ännu en lång kyss. Sedan minns han hennes mardröm. Tänk om det händer igen? Vad ska han göra? Han kanske borde fråga henne?
"Du? Jag tänkte på din dröm...vad vill du..eller alltså kan jag göra nåt?" Frågar han osäkert när deras läppar glidit isär lite.
"Nej, men tack" Svarar hon bara och pussar honom lite snabbt på läpparna igen. Sedan lägger hon sig bekvämt i hans famn och blundar hon.

Det tar inte lång tid innan hennes andning är helt avslappnad och Josef förstår att hon somnat.
"Godnatt" Viskar han iallafall och pussar henne lite i hårbotten innan han också blundar.

Morgonen efter (07:30)

Josef och Alex sitter och äter frukost tillsammans vid hennes köksbord.
"Läget?" Frågar Josef med en liten orolig rynka i pannan.
"Det är lugnt, trött bara" Svarar Alex snabbt som känner hur hon bara hade velat sova i några simmar till. Bara få ligga i Josefs famn ännu längre, kyssa honom igen. Hon kan knappt förstå än vad hon håller på med.
"Sov du dåligt? Du såg faktiskt ut att sova rätt så bra.." Undrar Josef och fnissar lite, nästan lite flörtigt.
"Ha ha" Svarar hon bara och ställer sig upp.

"Vi kanske borde börja röra oss snart?" Frågar hon sedan samtidigt som jon plockar in i kylskåpet från frukosten.
"Yes, ska bara på toa" Svarar Josef och skyndar iväg.

Polishuset (11:45)

Beckgruppen har jobbat på hela dagen och Alex känner faktiskt att hon fått lite mer energi nu. Det är nästan roligt med pappersarbetet, det kan dock bero på allt kaffe hon druckit. Men trotts det vill hon ha mer, så hon tar av glasögonen och reser sig. Sedan går hon ut mot det lilla köket som finns på avdelningen och sätter igång några koppar extra ifall någon mer vill ha.

Josef ser hur Alex försvinner bort mot köket och passar på att ta med sin kaffekopp dit för att få prata med henne lite. När han kommer in står hon lutad bak mot köksbänken och väntar på att kaffet ska bli klart.
"Hej" Säger han svagt med ett leende när han kliver över tröskeln.
"Hej, snart klart" Svarar hon och nickar lite mot kaffemaskinen. Josef nickar bara och går fram och ställer sig mitt emot henne, fångar ögonkontakt.

Alex kan knappt fokusera när Josefs glittrande ögon kollar in i hennes. Hans flörtiga leende gör henne knäsvag. Hon visste att det skulle blir så här när hon kysste honom, hur ska hon klara av allt? Det enda hon vill är att kyssa honom och få röra vid honom. Hon sneglar ut genom dörren och runt om sig, men ser ingen. Sedan drar hon ut en hand mot honom och han tar lite förvånat emot den. Han går närmare henne och sätter sina händer på hennes midja, böjer ner huvudet och kysser henne. Det pirrar till i exakt hela kroppen och suget efter mer blir bara större. 'Herregud' tänker hon för sig själv och släpper hans läppar innan någon hinner komma. Hon börjar verkligen bli kär.

Beck- Jolex💓Where stories live. Discover now