كل واحد فينا ياعزيزي محتاج يحس إنه مهم ولو عند شخص واحد بس! 🖤
فكرة إن فيه حد بيحبك وبيهتم بيك وبتفاصيلك
دي حلوه جدا وبتديلك positive energy
وطاقه تخليك تقدر تكمل حياتك مهما
كانت مشاكلك كتيرهالسند دايمًا وجوده
بيطمن نعدي حاجات كتير!•الدحيح
______________________________
_"طب يا اخى كنت حتى تتف عليا قبل ما تمشي" جملة خرجت من فم "فارس" الذى أتى مستاءاً من رحيل " يوسف " المفاجأة .
_" طب والله كنت على بالى وكنت لسة هقنع بابا اني اروح اشوفك ، بس انت عرفت ازاي؟"
_" قولت اجى اعدي عليك النهاردة وافاجئك ف الخدامة فتحتلى وسمعت حد بيقولك تجهز الشنط"
_" بس احنا معندناش خدامة ؟"
_ " اومال مين ال شبه الخدامين ال فتحتلى دي"
_ " انت قصدك على نور والا سماح"
_" وانت ايش عرفني اسماءهم ؟"
_ " واحدة كبيرة والا صغيرة؟"
_ " لا كبيرة "
فعلم أنها زوجة عمه التي تسمي ب " سماح"
_"سيبك منها والله هتوحشني يا جو " قال "فارس" هذة الجملة وهو يحتضن صديقه بحزن حقيقى ..
استقبل" يوسف" هذا العناق بحرارة وهو يتذكر اول موقف جمع بينهما(عودة إلى أول يوم فى دروس الثانوى العام)
جلس "يوسف" وهو ينظر حوله ولا يعرف احداً
بدأ الاستاذ بذكر اسماء الطلاب واحد تلو الآخر إلى أن وصل إلى اسمه
_"يوسف محمد نوح العربي" قالها الاستاذ وهو ينظر إلى بقيه الاسماء بلا اهتمام.
_" دول صناع الثقة والا اي" قالها ابن الاستاذ بمراوغة فضحك الجميع ثم أكمل " العربي والا الانجليزي هه"
_ " لا يحبيبي العربي دا ال انت هتشيله اخر السنة إن شاء الله " كان هذا صوت يأتي من فتى يجلس فى الخلف وينظر إلى ابن الاستاذ بتحدي .
نظر يوسف نحوه فوجد فتى طويل القامة وشعر بني ناعم لكنه أشعث قليلا ،عيناه عسليتان ينظر نحوه ويبتسم ..
_" خلاص بجماعة هزرنا وضحكنا يبقى نتهزق بقا " قالها الاستاذ بغيظ وهو يرمقهم بانزعاج ..
(بعد الدرس)
_" استنى يا اخ" قالها " يوسف"
_" الله المعلم العربي !" .
_"انا بس جاي اشكرك على ردك التحفة دا "
_" يا عم على اي دا عيل رخم، وصح متعرفناش ، انا فارس فراس"
وقبل ان يعرف "يوسف" عن نفسه قاطعه فارس قائلا : " وانت يوسف العربي حفظنا"
أنت تقرأ
نبض قديم..♡
Randomكان يقال أن الحب دائما للضعفاء ، وكنت اتسائل عن السبب ؟ .....لكن عندما احببت علمت لماذا يلقبوننا بذلك ...♡. "ظَنَنْتُ أَنّكَ مَيّتٌ لَكِنّ قَلْبِى قَالَ لَا"