12 Eylül 2012
Terk Ediliş
Göktuğ Tuğrul C.
Yazardan,
Göktuğ bu sabah sıkıntıyla uyanmıştı. İki gün önce babası ona bağırmıştı ama dün gece yanına gelip özür dilemişti. Bu normalde hiç
olmazdı.Babası ona, izinsiz arkadaşlarıyla top oynadığı için bağırmıştı.
Babası için Göktuğ ders çalışmalıydı, gereksiz şeylere ayıracak vaktini derslerle doldurmalıydı. Kendisi gibi işinde iyi ve disiplinli bir doktor olmalıydı.
Fakat Göktuğ yaşına uygun davranmak eğlenmek istiyordu. Bu onun hakkıydı.
Dün gece ise babası ondan özür dilemişti. Kızdığı için. Normalde böyle bir şey yapmazdı. Genellikle Göktuğ hatasını kabul eder ve af dilerdi.
17 yaşındaydı ve ne konuşacağı bir arkadaşı ne de sevebileceği bir kız arkadaşı vardı. Yalnızlığı pek sevmiş görünmüyordu. Ama nereden bilebilirdi ki yarım saat sonra daim bir yalnızlığa terk edileceğini?
Dün gece babası yanına gelmeden önce Göktuğ televizyonda kanalları geziyordu. Babası gelince bir kanalda durdu. Haber kanalıydı. Sesini kısıp babasına doğru baktı.
Sanırım af dilemesi gerekiyordu.
Ama televizyondaki bir haber duraksayıp tüm odağını babasından koparmaya yetti.
★
Göktuğ Tuğrul C.
"Ve ....'nın haberlerini virgülle bölüyorum. Hakkari'de 5 şehit, ailelerinin başı sağolsun, vatan sağolsun diyorum ve reklamlardan sonra magazin haberleriyle devam edeceğiz."
Ne yani vatan için kendini feda eden 5 canı bir cümleye bile sığdıramayacak kadar çok mu gördüler? Ne demek bir virgüle sığdırmak? Hiç
mi yüzleri kızarmamıştı bunu söyledikten sonra?İçimde bir şeyler koptu. İçim içime sığmıyor parçalamak istiyordum. Babam karşımda konuşuyordu ama duymuyordum. İlgimi reklamlardan koparıp babama çekmeye çalıştım.
"..ve disiplin için kendine kurallar koyman şart, eğlence saniyelik olur ama disiplinli yapılan iş yıllarca anılmaya devam eder. Benim gibi doktor olman için disiplin ve çabalaman şart."
Sinirle kalktım ve avucumla ensemi ovaladım. Ardından babama bakıp konuştum.
"Baba, ben asker olmak istiyorum." dedim.
O haberi 2 dakika önce bile görmüş olsam bana yetti. Ben kararımı verdim ve babamın dediği gibi çabalayıp, disiplinli bir asker olacaktım.
Ama tek engelim babamın benim için kurduğu hayallerdi.
Ani bir tokatla savruldum.
"Lan ne demek ben asker olacağım? Ne demek oğlum?" dedi babam.
"Baba.. Vatan görevi. Hem dediğin gibi çalışır, çabalarım, disiplinli olur işimi de yaparım. Anılmama gerek yok." dedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kiraz Çiçeği
Ficção AdolescenteAskeri kurgudur. Babasını görmek umuduyla evden çıkıp askeriyeye giden küçük Nil babasının göreve gittiğini anlayınca Albay'ın kızı Serin ile oyun oynamaya başlar. Oyun oynadığı sırada askeriyedeki hainle denk gelir ve işte hayatının üzerinde tam...