في اي بقي يادكتوره ؟ ممكن أعرف اي اللي عامل فيكي كدا !؟؟
دكتور عبدالله .
مالو في اي حاجه حصلتله!!
أجابت بصدمه بعد الشر إن شالله انا وهو ولا.
اومال اي يست مووحن في اي قلقتيني!!
أخد رقم بابا مني وقال ان هو هيتقدملي.
لم تستوعب صديقتها ماقالته، انتي بتقولي اي دكتور عبدالله و هيتقدملك، بتهزرييييييي ، أخيييييييييرا.
شوفتي يا مني،انا مش مصدقه نفسي بجد انا هيحصلي حاجه.
مني وهي بنفس حالة صديقتها من السعاده بعد الشر عليكي يحبيبتي، احمدي ربنا ان اخيرا دعواتك استجابت، بجد انتي مش متخيله الفرحه اللي انا فيها ، من ناحيه هرتاح من زنك وموحنك اللي مش بيخلص دا ، ومن ناحية تانيه فرحانه ان صاحبة عمري وأخيرا هتتجوز حب عمرها، اللي انا اصلا مش مصدقه انك لسه بتحبيه من أيام الاعدادي ، لحد ما بقي دكتور في كلية الطب وانتي لسه بتحبيه.
فاكره يمني لما كانت المدرسه بتاعتنا يتستدعيه علشان يحضر الندوات وكدا كنت انا ف اولي اعدادي وهو ف تانيه ثانوي من اول يوم شفته وانا حرفيا دايبه ف حبه، وذاكرت جامد اوي السنين اللي فاتت علشان اكون معاه ف الندوات وبرضو دخلت كلية الطب علشانه، والحمد لله اخيرا ربنا هيجمعنا، بجد انا فرحانه اوييييي، وأدمعت عيناها التي تتشبهان بلون الزمرد نوعا ما،وإحمر خديها الذان بلون الفراولة
قامت مني من مقعدها واتجهت نحوها وأخذتها بين ذراعيها ترتب عليها بحنان وتطمئنها.
مني بهدوء شششششششش بتعيطي،المفروض تضحكي وتنبسطي بالمناسبه دي مش تعيطي.
يا هبله انا مش بعيط دي دموع الفرحه .
طيب انا غلطانه يلا بقي عقابا ليكي انتي اللي هتدفعي الحساب.
ضحكت علي هيئة صديقتها الطفوليه، بس كدا حاضر يا مني هانم، يلا علشان نطلب ها عاوزه تاكلي اي.
مني وقد عادت لمقعدها:
هحححححح مش عارفه بجد الاكل هنا حلو اوي بس اكتر حاجه مشهورين بيها البيتزا اطلبيلي واحده خضار وواحده ميكس تشيز.
عنيا بس كدا مني هانم تطلب واحنا ننفذ.
ضحكت الفتاتان مع بعضهما ثم احضر الجارسون الطعام وبدأتا بتناوله .
*******************************
من زاوية أخري بالمطعم كان يجلس ذاك الرجل صاحب العينان الرماديتان اللتان تشبهان الرصاص ببريقهما ، وشعره شديد السواد مع لحيته السوداء ايضا، وعضلاته البارزه التي تمنحه مظهرا رجوليا جذاباً.
نظراته لم تفارق تلك الفتاة أمامه ذات الملامح الهادئه و البشرة ناصعة البياض وعينيها اللتان تتشبهان بلون الزمرد ، وتتزين بحجابها الذي يتناسب مع لون عينيها مما يضفي عليها جمالا فوق جمالها .
أنت تقرأ
عجائب العشق
عاطفيةالأحداث تدور ما بين الفرح والحزن وهذا ما يتبين في العائلتين ثم النجاح الكبير ويليه الانكسار والحزن العظيم وما يليه الانتقام سيدوم فترة طويله الي ان تتحقق العداله،ثم الحب حيث تعود الحياة كما كانت بل أجمل . ثم تحدث المفاجأة التي تجعل الاحداث اروع مما...