البوص بصدمه : إنت بتقول إي إزاي دا حصل وإمتا ؟!!!!! ........ غور إنت دلوقت دايما أخبارك مهببه زي وشك .
سالم بقلق : في إي يابوص ؟!!!!
البوص بعصبيه : مصيبه مصيبه ياسالم ، كل إللي ببني فيه السنين إللي فاتت دي كلها إتهد .
سالم بصدمه: تقصد إي يابوص ؟!!
البوص : المخازن كلها اتحرقت ونص أسهم الشركات بقت ف الأرض .
سالم بصدمه : مستحيل ...... إزاي بس ومين قدر يعمل كدا .
البوص : هو مفيش غيره ، قولتلك عثمان الحديدي مش سهل ، لا وإي قدر يعرف اللعبه بدري أوي ،بس إللي هيجنني إزاي قدر يعملها ....... إنت بتقول إنه ف شهر عسل برا مصر كمان .
سالم : هي دي الحقيقه يبوص ..... بس لو زي ما بتقول عنه كدا ف يبقي فعلا مش كبيره عليه .
البوص : يلا مش وقته دلوقت خلينا نفكر هنعمل إي ف المصيبه دي ،كدا هنكون لقمه سهله لقاسم ،خاصة بعد إللي حصل لمراته ........ قاسم هو كمان م سهل ،وطالما الإتنين موجودين يبقي مش هنقدر نوصل لحاجه .
سالم : والمطلوب يبوص ؟!!
البوص : دلوقتي لازم نتحرك ونحاول نطلع من المصيبه دي ف أسرع وقت ،عثمان رد بدري أوي ودا مش مبشر خالص .... دا معناه إنه كاشف اللعبه كلها ومن قبل ما تبدأ حتي .
*********************************
في فيلا علي عز الدين :-
علي : بس يا معلم دا كل إللي حصل وزمانه بيلف حولين نفسه دلوقت .
عثمان بفرحه : الله عليك يا علي والله دماغك دي سم أقسم بالله ،إي دا .
علي بفخر : تربيتك يكبير.
عثمان بضحك : لا وحياتك تفوقت عليا كمان ،بس لا بجد فرحتني ،وغير كل دا وحشتني أوي والله .
علي بإمتنان : لا م وقته الكلام دا ولا عاوز الست هانم تقلب عليك خليك ف شهر العسل بتاعك ،وشد حيلك كدا أنا عاوز علي الصغير .
عثمان : ع جستي عاوزني أجيب كمان علي ،عاوز الدنيا تخرب ولا إي لا كفايا ع الدنيا واحد ،وبعدين يلا ياعم مش فاضيلك ورايا شهر عسل هتخلصهولي ف مكالماتك .
علي بضحك : ماشي يا عثمان الحساب يجمع مع السلامه يكبير .
أنهي علي المكالمه مع عثمان وإنتبه لصوت أنين مني ، ف منذ وفاة والديها وهي دائما تشاهد الكوابيس في منامها ، توجه علي ناحيتها وإحتضنها وبدأ يرتب عليها بحنان حتي هدأت .
علي : أنا مش عارف إي حصلي من يوم ما دخلتي حياتي ،غيرتي فيا حاجات كتيره يا مني ،حاجات مكنتش أتخيل ف يوم من الأيام إنها تتغير ........ رجعتيلي نبض قلبي تاني ،ورجعتيلي شعور الخوف من بعد ما إختفي من جوايا السنين دي كلها ،والأهم من دا كلو الحب خلتيني أحس بالحب من تاني ،كنت بهرب من الأفكار دي بس دلوقتي مش قادر أهرب لازم أواجهها ...... أنا بالفعل خلاص حبيتك ، حبيتك لدرجة إن لو حصلك حاجه ممكن أموت فيها ،مبستحملش أشوفك وإنتي بتتألمي كل ليله كدا ،لازم أخدك ف حضني وأهديكي ...... بس مش هينفع أظهر حبي ليكي دلوقتي ،لو دا حصل ههدم كل إللي بنيته طول حياتي ،وكمان هعرضك للخطر معايا وأنا مش مستعد لكدا أبدا ،بقيتي نقطة ضعفي ....... وعد مني أخلص إللي ف دماغي ونبدأ حياتنا مع بعض من أول وجديد ،هنتولد من أول وجديد أنا وإنتي ،بس لحد الوقت دا إياكي تبعدي عني يا حبيبتي ، خليكي فاكره دايما إن مكانك هنا ف حضني مش أي حته تانيه ...........
أنت تقرأ
عجائب العشق
Romanceالأحداث تدور ما بين الفرح والحزن وهذا ما يتبين في العائلتين ثم النجاح الكبير ويليه الانكسار والحزن العظيم وما يليه الانتقام سيدوم فترة طويله الي ان تتحقق العداله،ثم الحب حيث تعود الحياة كما كانت بل أجمل . ثم تحدث المفاجأة التي تجعل الاحداث اروع مما...