البارت الرابع عشر

161 8 6
                                    

إنتهي القتال بين قاسم ومحمد وعاد الإثنان إلي المنزل .......

في قصر قاسم العامري ...... كان قاسم جالسا علي السرير ويحتضن داليدا .......

قاسم بضعف : عامله إي دلوقتي يحبيبتي .

داليدا وقد إشتدت من إحتضانها لقاسم : كويسه علشان ف حضنك ...... ثم قالت بإنكسار .... قاسم متسبنيش تاني ،أنا كنت هموت .

قاسم وقد أدمعت عيناه : محدش يقدر يلمسك طول ما أنا عايش ياروحي ......... ومتقلقيش عمري ف يوم من الأيام مهسيبك لوحدك تاني ،مفيش حاجه هتاخدني منك إلا الموت .

داليدا : بعد الشر عليك متقولش كدا .

قاسم بحب وقد أمسك وجهها بيديه : طيب يلا علشان ترتاحي إنتي تعبانه أوي وأعصابك بايظه ،واعملي حسابك هنسافر إسبوع لوحدنا كدا علشان نطلع من جو التوتر دا .

اعتدلت داليدا وتسطحت علي الفراش مستعدة للنوم ...... وقالت بحب : ربنا ميحرمي منك ياروحي .

                                                   ************************

بعد مرور إسبوع:-

في شركة الحديدي : -

علي : بس دي كل التقارير بتاعت الاسبوع اللي فات ، وبالنسبة لصفقة المصنع العميل وافق ومستنينك علشان نمضي العقود .

عثمان : عاش والله ، وأنا إللي كنت بقول عليك مستهتر ، لا والله حطمتلي توقعاتي .

علي : شوفت بقي إنت ظالمني إزاي .... المهم أنا هستأذن أنا بقي علشان ورايا مشوار مهم .

عثمان بخبث : إي المدام إللي لسه معرفتنيش عليها .

علي : والله دماغك دي شمال ع طول ،بس فاهمني ... اه المدام يلا هتعوز حاجه .

عثمان : لا دا أنا اعجبك ...... وآه صح في موضوع كدا عاوزك تخلصهولي .

علي بتعجب : موضوع إي ؟!

عثمان : واحده عاوزك تعرفلي مكانها وكل حاجه عنها .

علي : وياتري من دي بقي ،عينك زاغت ولا إي .

عثمان : يابني احترم نفسك ، دي واحده صاحبة حور مراتي وزي ما حكيتلك عن إللي حصل وسافرنا علي طول ومعرفش عنها حاجه ،قولت يعني بما إنك ظابط مخابرات وتعرف تسلك ف الموضوع دا يعني .

علي قد عاد وجلس أمام عثمان : هي حور إسمها الكامل إي ؟!

عثمان بإندهاش : حور محمد الصفتي ، بس لي ؟!!!

علي بصدمه : إنت بتهزر صح !!!!

عثمان : ههزر لي ياعلي في إي ؟!!!

علي : وصاحبت حور دي اسمها مني يوسف المصري صح ؟!

عثمان بصدمه : صح عرفت منين !!!

عجائب العشق حيث تعيش القصص. اكتشف الآن