البارت العاشر

161 18 16
                                    

إنتهت مني من الإستحمام وإرتدت بيجامه قطنيه تعود ل علي ،خرجت من المرحاض ووجدت علي جالسا علي السرير ويفكر ،انتبه لوجودها وطلب منها الاقتراب .

ذهبت مني إليه وهي قلقه ...........

علي : أنا ملاحظ إنك قلقانه ،عاوز بس أفهمك حاجه ، طالما إديت وعد لحد عمري ما أخلف بيه ،ف من الناحيه دي عاوزك تطمني خالص .........   نرجع بقي لموضوعنا بالنسبه للورث أنا كلمت المحامي ورتبت معاه كل حاجه وبكرا إن شاء الله كل أملاكك هتكون تحت إيدك ،وبالنسبه للي اسمه ابن عمك ادينا خلصنا منه .

مني بهدوء :أنا بجد والله م عارفه اقولك اي ،بجد شكرا جدا علي كل إللي عملته معايا ، والله زي ما يكون ربنا بعتك ليا علشان ميحصليش حاجه ،بجد شكرا .

علي :متقوليش حاجه ولا تشكريني ،أنا من كام سنه كنت ف موقفك دا .

مني :حاضر ،ممكن أنام بجد أنا تعبانه أوي .

علي :إنتي دلوقتي يعتبر ف بيتك حد بيستأذن علشان يعمل حاجه ف بيته !!!

مني بإحراج :لا ،يلا تصبح علي خير ،ثم توجهت إلي الأريكه لكي تنام .

علي بإستغراب: إنتي بتعملي إي !!!!!!

مني بعفويه :هنام .

قام علي من مكانه وتوجه إليها ،حملها وتوجه بها إلي السرير .

مني بصدمه ممزوجه بالخجل:إنت بتعمل إي ،نزلني .

علي : هو إنتي بتشربي حاجه ،لو بتشربي حاجه غيري الصنف علشان خاطري ،عمال بقولك بيتك وبتاع وهنام مع بعض علشان محدش يشك ف حاجه وإنتي ف عالم تاني .

مني بعفوية: يعني هو حد هيدخل وإحنا نايمين .

علي :محدش يقدر يدخل ،بس طالما قولت كدا يبقي يتنفذ ،ولا تحبي أنفذه أنا بطريقتي .

مني :لا لا خلاص هنام هنا  .

علي باستهزاء : طيب ما كان من الأول .

مني ف سرها :الله ياخدك يبعيد أنا عملت ف نفسي إي بس ،شكلك هتندمي إنك أخدتي الخطوه دي يمني ربنا يستر .

                                            
                                                     *****************************

في المالديف :

يلا يحور خلصي ،بتعملي إي كل دا !!!!

خلاص يحبيبي خارجه أهو .

خرجت حور من الغرفه وكانت ترتدي فستانا أبيض وحجاب بلون السماء ،يعطيانها  رونقا وجمالا أكثر مع ملامحها الهادئه .

عثمان :إي الجمل دا ،بس هقول إي حوريتي دايما أحلي واحده ف الدنيا ،يلا بينا .

حور : يلا بس يعثمان في حاجه ......

عثمان بتعجب: في إي

حور :أصل يعني إنت عارف هنا كلهم أجانب وأكيد قالعين أوي غير كدا نظراتهم ليا هتكون مش لطيفه .

عجائب العشق حيث تعيش القصص. اكتشف الآن