ذعر عثمان عندما سمع ذاك الصوت ..... إتجه مسرعا ناحية الغرفة وحاول الدخول إلا أن الممرضين منعوه ..... اجتمع الأطباء سريعا بغرفة علي ..........
...... توقف قلب علي ........ سقط عثمان علي الأرض عندما سمع صوت صفير جهاز رسم القلب .
دخل عثمان بدوامة لا يوجد بها غير الفراغ الأسود المميت وكأن إبتلعه ثقب أسود ....... أفاق علي يد حور تدخله إلي أحضانها .
صوت رقيق يحيط به : ...... حبيبي .... عثمان ..... حبيبي .... فوق .... عثمان !!!
نظر لها عثمان بتوهان ..... كانت رؤيته مشوشه ، حاول التركيز إلي أن رأي وجهها ...... إرتسمت علي شفتيه إبتسامة خفيفه وظل يناظرها ......
حور ببكاء علي حالة محبوبها : حبيبي .....
خرج الطبيب المسؤول عن حالة علي واتجه مسرعا ناحية عثمان .......
الطبيب : عثمان بيه .....
وقفت حور سريعا والتفتت للطبيب ..... حور بقلق وتمني بأن يلقي الطبيب علي مسامعها ما تتمناه : لسه عايش صح يدوكتور ؟!!!!
تبسم الطبيب ثم قال : الحمد لله يامدام حور قدرنا ننقذه وحالته بقت مستقره ، بس للأسف لسه في غيبوبه .
أدمعت عينيها عندما سمعت قول الطبيب وشكرته كثيرا ثم إلتفتت إلي عثمان ....
حور بفرحه لاتخلو منها الدموع : حبيبي سمعت لسه عايش ..... علي لسه عايش .
ترددت هذه الكلمات علي مسامع عثمان حتي أفاق من حالته ...... عثمان بذهول : بجد يحور لسه عايش ؟!! يعني علي مماتش ؟!!
حور بدموع : لا يحبيبي الحمد لله لسه عايش .... ما أنهت كلماتها حتي وجدته يحتضنها بشده .....
فرحت رغم ألمها الشديد بداخلها ...... إشتاقت كثيرا لهذا المكان .... فكل ما تحتاجه اليه الآن هو عناقه .
حور : قوم معايا يحبيبي ..
عثمان بتعب : علي فين ؟!!!
حور بحزن علي حالته : إنت مش شايف حالتك عامله إزاي .... شكلك متبهدل وهدومك كلها دم ومنمتش ولا أكلت بقالك يومين ، قوم هنرجع القصر تغير وتاكل حاجه وترتاح شويه .
عثمان : لا ياحور مش هينفع ..... مش هينفع أسيب علي لوحده .
مسحت حور بيدها علي رأسه : حبيبي حالته بقت مستقره دلوقتي وكمان مني لما تفوق هتحتاج تفضل جنبه وكمان لو شافتك حالتها هتسوء أكتر والدكتوره حذرتنا من كدا .
عثمان : بس يحور ..... قاطعه صوت ضعيف من خلفه ...... متقلقش عليه يا عثمان بيه ، حور عندها حق إنت كمان لازم ترتاح ، مش هنكر إننا كلنا حالتنا صعبه بس علي لو معانا دلوقتي أكيد مش هيعجبه الحال دا .
حور بحب : إنتي كويسه يحبيبتي !
مني : متقلقيش يحور ، كويسه الحمد لله .... بس إنتو الإتنين لازم ترتاحو ، إنتي ناسيه البيبي ولا إي ؟!
أنت تقرأ
عجائب العشق
Romanceالأحداث تدور ما بين الفرح والحزن وهذا ما يتبين في العائلتين ثم النجاح الكبير ويليه الانكسار والحزن العظيم وما يليه الانتقام سيدوم فترة طويله الي ان تتحقق العداله،ثم الحب حيث تعود الحياة كما كانت بل أجمل . ثم تحدث المفاجأة التي تجعل الاحداث اروع مما...