19. Bölüm: Karakalem Portre

43 11 0
                                    

Evettttt Canlar herkese tekrardan merhabalar 👋

Yeni sezonumuz an itibariyle sizlerle ...

Keyifli okumalar 🥰🌼💗🤍🤍🤍🤍

•••

"Yeni başlangıçlar her zaman zordu ama bizim içinse daha da zordu ..."

"Yasemin'in geçmişini öğrendikten sonra onunla olan hayallerimiz bir anda tepetaklak olmuştu . Ben de bu makus talihimizi her şeye rağmen , bütün imkânsızlıklara rağmen değiştirmekte kararlıydım. "

Ve olan olmuştu , bütün felaketlerin başlangıcıydı o gün.  Biz,

Gitmiştik...

(Trabzon/ 1945)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Trabzon/ 1945)


"Her yara nasılsa bir gün iyileşmezse , her acı da zamanla geçmeyebilir . Bekleyeceksin hayatım , yaralarımızı beraber saracağız. Çok güzel bir yere gideceğiz seninle orada çok mutlu olacağız. Kimse gelemez peşimizden ...
Yemin ettim Yasemin , ölsem bile seni bırakmamaya..."

"Ben de yemin ettim Selahattin , ölsem bile seni unutmamaya ..."

Beraber uzunca bir zaman tren seyahati yaptık. Memleketim'e , Trabzon' a gidiyorduk.

Her ne olursa olsun , her kim olursa olsun her şeyi  arkamızda bırakmaya gidiyorduk .
Ya da en azında biz öyle sanıyorduk...

Bitiyordu artık her şey daha iyi olur sanıyorduk.
Annemin haberi yoktu zaten.  Bu tatilim de gitmediğim için iyice kuruntulanmıştır .
Şimdide tek gelmediğimi görünce hepten tepetaklak olurdu kadın.

Ama göze aldım , yaşanacakları her şeyi ...

"Ne kadar kaldı memleketine Selahattin ?"

"Az kaldı canım biraz sonra oradayız."

"Emin misin ? Ya babam bulursa bizi ?"

"Hiç bir şey olmayacak güven bana buranın bir köyünde yaşıyoruz . Kimsenin aklına gelmez bizi  burada  bulmak. Artık korkma sevgilim..."

Belki haklıydı korkmak da hayatı boyunca kaçmış.

Hep böyleydi zaten ...

Hepimizin ; o , ben ,siz
ve dahası...

Hayatı boyunca yüzlerce insan hep kaçmıştı bir şeylerden...
Sanki kaçınca kurtulacakmış gibi fütursuzca ve bir o kadar da çaresizce kaçmıştı...


         ~ 3 Saat Sonra...

Tuttum elinden, valizlerimizi aldık ve bizim köye doğru yola çıktık. 

Yolda beni gören eski tanıdıklarla selamlaştım.
Hepsi de Yasemin' i benim karım olarak tanıdılar. Önce anneme söyleseydim iyiydi ama .

Eve yaklaştıkça gözlerine baktım , korkuyordu.
İlk defa , onunla karşılaşmam dan bu yana onca şey oldu ama onu hiç elleri titrer ve endişeli bir vaziyette görmemiştim.

Bu ilkti...

Tuttum ellerinden , gözlerinin içine baktım . Hiç konuşmadık, kelimeler kifayetsiz kaldı o an ...
Ama gözlerimiz , çok şey anlattı birbirimize .
Korkma dedim ona ben yanındayım.

"İşte burası , benim doğup büyüdüğüm ev .
Gelirken girişi kapamayı unutma . Ben bavulları taşırım."

Söylediklerimi yaptı. Ben de merdivenleri çıkıp kapıyı çaldım.
Bir süre bekledikten sonra ağır bir sesle zincirlerin açılmasını duyduk .

Kapı açılınca karşımızda ki annem di . Önce bana sonra da yanımda ki kadına

meraklı gözlerle bakmaya başladı...



meraklı gözlerle bakmaya başladı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Canlar kitabımızın 4. Bölümünde yer verdiğimiz Selahattin Bey'in bu evi 4. Bölümde ki fotoğraf ile aynıdır 😉

Bu detayı sizlerle
Paylaşmak istedim.

Bir bölümün daha sonundayız beni sosyal medya hesaplarından da takip etmeyi unutmayın

💚🤍🤍💚

Instagram: merveinc_official








UNUTULMAYANLAR Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin