1) Jövevények

10 2 0
                                    


*KÉT ÉVVEL KÉSŐBB*


Kinyitotta a rozsdás tolóajtót a potyautas, és belebámult Arkansas napkeltéjébe.

A megfelelő szem gyönyörűnek ítélte volna a látványt és illatot: a vasút és a közeli erdő között, enyhén hullámzó földeken virultak az ültetvények, miközben kibújt a horizonti lombkoronák mögül az ébredő Nap. Bevilágított a borongós ég alá, ezzel káprázatos grépfrút-vörösre árnyalva a vonat feletti felhőket. A hűs, hajnali fuvallatok pedig a lehető legüdébb aromával áradtak be a vagon jobb kéz felőli ajtaján.

Esőhozó Sasfióka azonban épp nem volt olyan hangulatban, hogy értékelhesse e reggel szépségét. Mint ahogy az univerzális élmény a tehervonat-potyautasok körében, nagyon rosszul aludt az éjszaka. Nem csak a teherkocsi állandó rezgése zavarta. Valamivel éjfél után egy mozdony csere is lezajlott egy ipari állomáson, mielőtt áttért a szerelvény a mostani, északra tartó útvonalra.

Már második este aludt ebben a vagonban, szaggatottan. Kemény fémpadlón, fadobozok között ébredt. Nagy szerencséje volt, hogy az egyik dobozban ananász konzerveket szállítottak – ezek édes levével hidratálni is tudott.

Nem volt nála óra, ki kellett kukkantson, hogy megállapítsa a napszakot. Álom-utóhatástól hunyorítva nézett ki a nagy iramban vontatott vagon ajtaján, közben kapaszkodva a belső kilincsbe, hogy ki ne essen. Harmattól nedves búza és kukorica palánták nyújtózkodtak a májusi levegőben, melyben egyszerűen érezni lehetett e táj természetes egészségét (ami nem véletlen; ekkoriban, 1974-ben, még alig használtak vegyszereket a helyi mezőgazdaságban).

A potyautas néhány napja szökött el a szomszédos Oklahoma állam egy indián rezervátumáról. A Choctaw törzshöz tartozott. Ők az Umbachi Hanan névvel illették – Hanan, azaz Sasfióka, mert még gyermek volt, és Umbachi, azaz Esőhozó, mert világra jötte napján zápor záport követett. Bár ez utóbbit neki sosem igazolták megbízható források. Vérszerinti családját nem ismerte.

A kilenc éves fiú csecsemőkor óta árva volt, és még senki nem mondta el neki, mi történt a szüleivel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A kilenc éves fiú csecsemőkor óta árva volt, és még senki nem mondta el neki, mi történt a szüleivel. Szeretetet nem ismerő nevelőcsaládot osztott ki neki a balsors. Pótapja és mostohatestvérei rosszul bántak vele, tőlük akart menekülni. Elhamarkodott lépés volt világgá mennie, és spontán döntés, hogy ezt egy államközi teherjáraton vigye véghez.

Ahogy ez szokás az ő kultúrájukban, nevelői hagyták a fiú egyenes, fekete haját hosszúra nőni. Egy barna poncsó köpenyben szökött el otthonról, amit egyik bátyjától csent el. Viccesen túlméretezetten állt rajta, mint amikor a gyerekek lepedővel imitálnak szuperhős palástot vagy varázsló pelerint.

Az Oklahoma-Arkansas határon lévő Fort Smith állomás után törte fel a konzerves fadobozt, azóta eszegetett belőle. Sejtette, hogy nem lehetett sok e szállítmány végállomásáig, és egyre inkább aggódott amiatt, hogy mit tesznek majd vele, ha elkapják a vasúti munkások. Úgy gondolta, ma kellene elhagynia a vonatot. Csak előtte lássa meg a civilizáció jeleit.

Még pirkadat előtt beléptek az Ozark hegység területére. Jelenleg a St. Francis nemzeti park közelében zakatoltak, felfelé egy enyhe lejtésű emelkedőn. Az égbolt vonat feletti része be volt borulva. A felhőtakaró a közeli erdő felett ért véget. Azon túl, látszólag derűs napra virradt a világ. Olyan kiszámíthatóan, szépen-lassan emelkedett ki a lombkoronák fölé az a narancssárga fénykorong, mintha a naprendszer egy amolyan felhúzható, spirálrugós játékszer lett volna. A Nap emelkedésével szimultán készülődött a rosszidő – miközben egyre világosodott a keleti horizont, egyre gyűltek a viharfelhők a sínek felett.

"Lehet, hogy tényleg esőhozó vagyok?" – gondolta Sasfióka, s ezzel a szájához vette a legutóbb eszegetett ananász konzervet. Miközben beleszürcsölt a zamatos gyümölcslébe, szemei a magasban gomolygó fellegeket vizsgálták. És épp ekkor bukkant fel az égen egy olyasféle jelenség, melyből sem ő, sem a felnőttek többsége nem látott előző példányt. Sőt, alig voltak a történelem során, kik elmondhatták magukról, hogy ilyesminek lehettek szemtanúi.

Egy meteorológiai – nem, csillagászati anomália volt az: egy úgynevezett bolida. Mint ágyúgolyó a csipkefüggönyt, úgy lyukasztotta át a grépfrút-vörös felhőzetet.

Ritka nagy meglepődésében, a gyerek kiejtette kezéből a konzervet – de kis híján saját magát is a vagonból. Másik kezével is belekapaszkodott a tolóajtó kallantyújába, és tátott szájjal figyelte a mennyekből érkezett tűzijátékot.

Egy atmoszféránkba lépett objektum volt, amely levegővel való súrlódás következtében rettenetes tűzzel fénylett, ámde látszólag lassan haladt, a messzisége miatt. Hullócsillagnál sokkal huzamosabban szelte át az eget, fényereje pedig majdhogynem felért a délidei Napéval.

Gigantikus tűzgömböt és hosszú fénycsóvát képzett. Az aranyló csóva jól kirajzolta az objektum röppályáját (mely majdnem nyílegyenes és szinte vízszintes volt), a tűzgömb viszont rejtélybe burkolta az objektum formáját, méretét, mivoltát.

Lehetett egy terepjáró méretű meteor. Lehetett egy léghajó méretű űrjármű. Egy dolog volt biztos róla: Esőhozó Sasfióka észrevette, hogy ez az enigmatikus bolida véletlenül pontosan az ő menetirányukban haladt, a vonattal párhuzamosan.

"Vajon csak megmártózik a felhőkben, aztán repült tovább, vissza ki? Vagy landolni fog nemsoká? – tűnődött a gyerek, ámulat és rémület kettős állapotában. – Talán... Talán ugyanoda tartunk?"

Boogie-woogie falva inváziójaWhere stories live. Discover now