11) Fegyverkezés

13 1 0
                                    



A világűrből nézve, a Föld a legkisebb jelét sem adta annak, hogy már egy másik égitestről származó életformának is otthont adott. Továbbra is 107.000 kilométer per órával bolyongott a fényfoltos végtelenben, közömbösen bármire, ami a hátán zajlott.

A bolygófelszínről sem volt egyértelmű a felettébb jelentős változás, még nem. A külvilágról lekapcsolt Boogie-woogie falván kívül teljesen tudatlan volt az emberiség a váratlan vendégek jelenlétéről. De Springville sem tartott még ott, hogy felfogja, hogy épp egy invázió volt kibontakozóban.

Bár a félelem nyomasztó ködje már igenis leszállt a kisvárosra. A naptár szerdát mutatott ezen esős délelőttön, ám közel sem hétköznap volt ez. Az összes helyi felnőtt és iskolás otthon maradt. Az utcára néző ablakokból rémült arcok tucatjai bámulták, ahogy a környék egyetlen igazi cowboya nehéz léptekkel halad a folyással ellenkező irányba.

Egyikük intett neki, látszólag azt próbálva elmutogatni, hogy Ne mászkáljon kint! Űrlények! ŰR-LÉNY-EK! De Rowland csak annyit legyintett, hogy Tudom, tudom. További gyönyörű jó napot!

Az úttest közepén gyalogolt. Ledöntött, áramtalan villanyoszlopokat kerülgetett. Stukkerének üres tokja nem kevésbé ázott meg, mint ruházatának egésze. Csak a feje búbja maradt száraz a bőrkalap alatt. Egyik kézből a másikba cserélgette a Finemantől kölcsönvett ásót, melyet részben azért hozott magával, hogy sétabotként jobb egyensúlyt biztosítson, ha a víz túl mély vagy túl sebes lenne. De inkább azért, hogy ne legyen teljesen fegyvertelen, ha a víz tartalmasabb lenne, mint szeretné.

Még csak délidő volt, mikor megérkezett. Azonban az ismét teleszivárgott lakásából nézve akár alkonyat is lehetett volna, olyan sötét volt odabent. A bolida másnapja óta bedeszkázottan hagyott ablakok szinte semmi fényt nem engedtek be.

Mintha nem lett volna elég bizonyíték az, hogy nem rázta őt halálra a póznákat áztató árvíz, ellenőrizte az egyik villanykapcsolót. Miután a kapcsolgatás nem javított a megvilágításon, megfogalmazódott benne, hogy jobb lenne minél takarékosabban beosztani a nappal idejét.

Sietnie kellett. Ugyanakkor azt is sejtette, hogy hosszabb időre kellene bepakoljon. Tudta, hogy Rodékhoz fog kelleni költözzön, és ezentúl az élelmiszer utánpótlásban nemigen számíthattak a vegyesboltra.

Előkerített egy vadásztáskát meg egy ósdi bőröndöt. Zseblámpa fénye mellett, először a bőröndbe gyűjtötte az éléskamra és hűtő minden ehető, iható tartalmát. Aztán áttért a hálószobába, ahol az arzenált tartotta.

Behajigálta a vadásztáskába a fegyverraktár minden töltényét. Három skatulya 44-es kaliberűt, a Rodericknél hagyott revolverbe. Egy skatulya 357-es Magnumot, az éjjeliszekrény fiókjában tartott rövidcsövű hatlövetűnek. Plusz egy egész papírzacskó sörét töltényt az antik shotgunjához.

 Plusz egy egész papírzacskó sörét töltényt az antik shotgunjához

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.
Boogie-woogie falva inváziójaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon