20) Gyülekezés

16 1 0
                                    



Élet-halál krízis átvészelése utáni mersz – efféle növekedett bátorsággal ballagott a négy túlélő az elárasztott utcákon, a késő délutáni homályban.

Mire összeszedték cókmókjukat és elhagyták a Fineman lakást, visszatért a rosszidő. Csepergéstől hűvös és felhőtakarótól félsötét volt, így napnyugtakor is. Nem panaszkodtak emiatt, kimondottan élénkítő volt ez a tavaszvégi fázás, csak fokozta a friss elszántságot.

A sánta, ötven módon megsérült cowboy vitte Umbachit a nyakában, a vadászpuskát vállon, a fejszét kézben. Sasfióka fogta Walter befőttesüvegét, és intézte a kapcsolgatást, mikor kellett a kalaplámpa fénye. A nagyobbik revolverrel felszerelt Roderick cipelte a bőröndöt, melyben ételt és ruhákat szállítottak el otthonról. Aretha pedig, a rövidcsövű 357-es mellett, eme expedíció legfontosabb kellékét tartotta kezeiben: egy hordozható bakelit lejátszót.

 Aretha pedig, a rövidcsövű 357-es mellett, eme expedíció legfontosabb kellékét tartotta kezeiben: egy hordozható bakelit lejátszót

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Kisebb bőröndszerű fadobozba volt beépítve a teljes mechanizmus. Energiaforrása egy felhúzható spirálrugó volt, ami negyed órányi lejátszást tett lehetővé, mielőtt újra kellett kurblizni. Az akusztikus erősítést egy belső rezonancia kamra biztosította, így kürt nélkül is hangos volt. Rövid utukon egy 10-inches, 13-perces boogie lemezt bömböltettek rajta, praktikai célokból.

Mire megérkeztek Neirin megmentőihez, a házaspár már sík ideg volt.

- Mondtuk, hogy siessenek! – fogadta őket a nappaliban Simon. – Magukat várva késleltettük az indulást a gyűlésre! Még fél óra, és előjön az esti űrlény tumultus!

- Kisebb fennakadásunk volt – minimalizálta a dolgot Rowland, nemtörődöm hangnemben. – És köszönöm a baltát! Visszahoztam, bár nem hiszem, hogy szükség lesz rá.

- A lényektől már nem kell éppen annyira félnünk – nyugtatta az alkalmazóit Aretha. – Történt valami, nem tudom megmagyarázni, de... A következtében mintha megszelídültek volna. Legalábbis a nappaliak. Lassan követtek minket az utcákon, aztán békésen elúsztak.

- Hogy mi?! – lepődött meg Nancy. – Talán azért, öhm, mert négyen voltatok?

- Ők többen voltak – jegyezte meg Umbachi. – De csak úszkáltak utánunk, úgy mint a hűséges kiskutyák... Vagyis nagyok.

- Ez hogy lehetséges? Mit tettetek velük? – érdeklődött a férj.

- Majd elmeséljük a gyűlésen – felelte Neirin. – De nem a meghirdetett gyülekezésre megyünk. Sajátot szervezünk, a maguk mulatójában!

- Tessék?!

- Hívják ide a fiút! – magyarázat helyett kérte a veterán. – Szükség lesz a biciklijére is.

Míg várták, hogy az újságkihordó fiatalember előkerítse a garázsból a kerékpárját, felszólalt Roderick.

- Elmondom én mi történt, lenne rá egy spekulatív elméletem is... Röviden, elvégeztünk egy tervezetlen kísérletet azt illetően, hogy miként hatnak ezekre az organizmusokra bizonyos akusztikus ingerek. Zongora zenét hallva, jelentős pszichológiai változás mutatkozott bennük. Feltételezem, az auditív idegeiken keresztül regisztrált ritmikus jel kizökkentette az agyhullámaikat. Elképzelhető, hogy úgy hatott rájuk, mint amikor a DBS-nek alávetett páciensek jutalmazó központja 4-5 volt körüli áramot kap.

Boogie-woogie falva inváziójaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora