0.8 | réel

647 29 8
                                    

Selamlarr, yorumlarınızı ve oylarınızı eksik etmeyinnn
Yorumlarda buluşalımm, iyi okumalar öpüldünüzzzz <3

0.8 gerçek

25.09.2023

Melis'in evden çıkışının ardından koltukta oturmuş, karşımda duran Barış'tan bir açıklama bekliyordum. Ya o açıklama hiç gelmezse? Ya her şeyi kendi kafanda kurduysan?

'Doktor-' devam etmeden önce yanıma oturdu. Aradan kaç dakika geçti bilmiyorum ama devam etme cesaretini bulmuş olacak ki konuşmaya başladı. 'Özür dilerim. Bunun bir açıklaması yok bende. Aramızdaki şey ne bilmiyorum. Ama seni kaybetmek istemiyorum.'

'Melis'le seni gördüğüm an beni kaybettin zaten Barış.'

'Bir daha yaşanmayacak olsa, yine de seni geri kazanamaz mıyım?' Dayanamayıp kafamı sertçe ona çevirdim. Gözlerindeki pişmanlık mıydı yoksa oyuncağını kaybetme korkusu mu?

'Sevgili olmasak bile dokuz ay oldu Barış. Ben bu dokuz ay boyunca sana sadıktım. Sense belli ki sıkılıp adımını Melis'le olarak attın. Ama bak sana şunu da söyleyeyim. Yatak arkadaşınla rahatça takılmaya devam edebilirsin çünkü artık ben yokum. Kendi kendime yaşamışım belli ki bu durumu.' Dayanamayıp kahkaha atmaya başlayıp devam ettim. 'Hem salak olan benim belli ki. Baksana adını bile koymamışız nasılsa.'

Ayağa kalkıp kapıya doğru yürürken arkamdan gelen sesi beni durdurdu. 'Mira!' Arkamı dönüp suratına baktım ve konuşmaya devam etmesini bekledim. Beklediğim tepkiyi alamayınca onun yerine ben konuşmaya başladım.

'Neyse Barış, sen kendi yoluna bak bende kendi yoluma. Belli ki ikimizin de konuşmak için bir çabası yok. Bu dokuz ay için teşekkür ederim sana yine de.'

Konuşmasına fırsat vermeden ardımda Barış'ı bırakıp, gözyaşlarımı elime alarak evden çıkıp yoluma devam ettim.

2024

'Mira?' Mehmet Hoca'nın sesiyle tüm dikkatim dağılmış ve ona dönmüştüm. 'Hocam?'

'Konuşmak istediğin bir şey olursa ben burdayım biliyorsun. Yardımcı olurum ben sana, hocandan ziyade annenin en yakın arkadaşıyım, ailenden sayılırım.'

'Tek ailem annem hocam, kusura bakmayın.'

'Sen nasıl istersen kızım. Ama ben seni Mert'ten ayırmam. Annen de böyle isterdi. O gittikten sonra bile konuşmak isteyeceğin, danışmak isteyeceğin birine ihtiyacın olur, baban olmaz ama ben burda olurum.'

Babam olmaz ama siz olursunuz hocam. 'Teşekkür ederim, Mehmet Amca.' Kocaman gülümsemesinin ardından bakışlarını anneme çevirdi.

'Annenle okul yıllarımızdan beri tanışırız, sana hamile kaldığı zamanı dün gibi hatırlıyorum. Çok mutlu olmuştu.'

'Annem olduğuna emin misiniz? Mutlu olmadığına adım kadar eminim çünkü.' Elini elimin üzerinde hissettiğim an bakışlarım ona döndü. Oysa hala anneme bakıyordu.

'Evet eminim. Hatta erkektense bir kız çocuğunun olmasını çok istediğini söyleyip dururdu. Ceyda seni gerçekten istedi Mira. Sana sevgisini gösteremedi sadece. Çok çabaladı ama babandan sonra yapamadı. Sen büyüdükçe, hastalığı daha da ilerledikçe kendini her şeyden geri çekmeye başladı.'

'Bu beni istemiyormuş gibi davrandığı gerçeğini değiştirmiyor ama.'

Kafasını aşağı yukarı sallayarak bakışlarını bana çevirdi. 'Ailenden sayılırım Mira, en azından üzüntünü ve kendini benden saklama.'

secrète | Barış Alper YılmazHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin