2.7. 1984:
Konečně nastal den Siriusova soudu. ,,A bude už strýček Siri s námi maminko?",zeptal se Harry Amélie.
,,Určitě jo, Harry,"řekla. Když se nasnídali, tak Molly řekla, že vezme Harryho a Susan k ním až půjdou s Remusem k Siriusovýmu soudu. Amélie souhlasila. Vrátila se, až pozdě v noci, protože s bystrozory prohledávali Doupě, jestli tam Peter s něčím nemanipuloval. Naštěstí nic nezjistili
~
Amélie s Remusem dorazili na ministerstvo brzy soud začel, jakmile přivedli Siriuse. ,,Souhlasíš Blacku s použitím veriteséra?",zeptal se Popletal.
,,Souhlasím,"řekl Sirius a bystrozor mu dal kapku leltvaru.
,,Jak se jmenuješ?",zeptal se ho ministr.
,,Sirius Orion Black,"odpověděl Sirius.
,,Byl si strážce tajemství Potterových?",zeptal se.
,,Nebyl,"odpověděl Sirius.
,,Námitka,"řekla Andromeda Tonksová, kterou Amélie poprosila, aby byla Siriusova právnička. ,,Amélie Bonesová spolu s Weasleyovými včera zadrželi údajně mrtvého Petera Pettigrewa."
,,Zabil si Petera Pettigrewa a ty mudly?",zeptal se Skrk.
,,Ne,"řekl Sirius.
,,A jaktože Lily a James Potterovi změnili strážce tajemství?",zeptal se Skrk nevěřícně.
,,Měl jsem to být já,"řekl Sirius. ,,Ale přemluvil jsem Jamese Pottera, aby dali s Lily Petera Pettigrewa, protože mě došlo, že Voldemort půjde po mě jako prvním."
,,Můžu se zaručit, že Sirius Pettigrewa nezabil, já, Weasleyovi a Abottovi jsme ho zadrželi,"řekla Amélie. ,,Dovolte mi Corneliusi poskytnout vzpomínku."
,,Přimlouvám se za Amélií,"řekl Brumbál. ,,Může, ale napřed se zeptám, jak to bylo tu noc Blacku, kdy Potterovi zemřeli,"promluvil ministr zpět k Siriusovi. ,,A co bylo než vás zadrželi?"
Sirius všechno řekl a pak ministr umožnil ukázat Améliínu vzpomínku, kde zadrželi včera Pettigrewa a živého.
,,Žádám umožněte prokázat vzpomínky i pana Blacka,"řekla Andromeda. ,,Ať je to vidět, jak to bylo tu noc."
,,Ale mozkomorové ho mohli ovlivnit,"namítala Dolores Umbridgeová.
,,Nikdy nechtěl být jako jeho rodina Dolores,"řekla Amélie. ,,A věděl jedno a to, že je nevinný a už se to prokazuje."
,,Dobře, tak ať,"řekl Popletal a bystrozor vzal Siriusovi vzpomínku na celou tu noc.
Pak se zeptal:,,Kdo je pro návrat Siriuse Blacka do Azkabanu?"
Ruku zvedla Dolores Umbridgeová, Skrk, Lucius Malfoy a pár dalších.
,,A kdo je pro zproštění všech obvinění?",zeptal se.
Na to skoro všichni včetně Amélie, Remuse, Brumbála, Emily, Dennise a Minervy zvedli hůlky.
,,Siriusi Orione Blacku jsi volný a zbavený všech obvinění,"řekl ministr. ,,Dostaneš do týdne několik galeonů odškodné za celé dva a půl roků neprávem v Azkabanu. Tvou jedinou povinností je se zaregistrovat. Soud skončil, můžete odejít."
~
,,Siriusi,"běžela hned Remus Amélie svého přítele obejmout, jakmile ho zbavili pout z křesla.
,,Amy,"plakal Sirius plný radostí. ,,Jak se má Harry?",zeptal se pak hned.
,,Všechno ti povím,"řekla blondýnka. ,,Teď je se Susan a Hannah u Weasleyových s jejich dětmi."
Všechno mu řekla, jak ho zachránila od Dursleyových a Sirius celý zuřil. ,,Jak bych je nejraději zabil,"řekl celý vzteky bez sebe. ,,Ne,"řekla Amélie. ,,Nemůžeš se vrátit do Azkabanu. Plánovala jsem je zažalovat k soudu a to hned jak budeš volný a teď to udělám."
,,Uděláme teda spolu,"řekl Sirius. ,,Pojd,"řekla mu Amélie a odvedla ho k ostatním.
,,Siriusi,"objal ho Remus pevně. ,,Jsem rád, že se ukázala pravda. Promiň, že jsem tomu uvěřil a nepomohl ti."
,,Nemůžeš za to Náměsíčníku,"řekl Sirius. ,,Užij si opět svojí svobodu Siriusi,"řekl Brumbál. ,,Vím, že už ti Amélie o Harrym řekla. Omlouvám se, co jsem způsobil. Kdybych to věděl, tak bych ho odtamtud odvedl."
,,Hlavně, že sis to uvědomil,"řekl Sirius Brumbálovi. ,,S Amy je teď poženeme k soudu."
,,Abych své chyby ještě napravil, tak mi napište, jak to udělat,"řekl Brumbál. ,,Víte, že Dursleyovi jsou mudlové a musíme mít určité postupy. Nejlepší by bylo dát je k mudlovskému soudu, ne sem na ministerstvo."
,,Promyslíme si to,"řekla Amélie. ,,Tak oslavte Siriusovu svobodu,"řekla Minerva.
Jakmile vyšli ze soudní síně tak Sirius řekl:,,Kdybych Červíčka nepronásledoval, tak by Harry netrpěl."
,,Čas nevrátíš,"řekl Dennis. ,,Ty ale za to Siriusi nemůžeš. Jsou to Dursleyovi, kdo za to může a Brumbál má taky na tom díl viny. Ale je pravda, že ses měl zajímat o Harryho a nepronásledovat Červíčka."
Na to se z átria odletaxovali do Doupěte.
~
Harry uviděl jak zezelenal v kuchyni oheň, když si dávali koláč od Molly.
,,Strýčku Siri,"jásal Harry a běžel k němu. Sirius Harryho pevně objal a řekl:,,Štěně moje."
Když se s Harrym přivítal, tak se pozdravil i s Molly a Arthurem.
,,Promiň Siriusi, nevěděli jsme, že ta Percyho krysa byl Pettigrew,"řekl Arthur.
,,Nemůžeš za to,"řekl mu Sirius. ,,Pojď si s námi zalétat,"řekla Siriusovi Susan. ,,Ty budeš asi Susan,"řekl jí Sirius. ,,Samozřejmě půjdu s vámi."
,,Paráda,"řekl Ron a běželi ven.
ČTEŠ
Pravá mateřská láska
FanfictionCo kdyby Amélie šla navštívit Siriuse do Azkabanu a na jeho přání zkontrolovala Harryho u Dursleyových? Ta to nakonec udělá a když zjistí, co se v domě děje vezme ho k sobě a své neteři Susan a osvobodi Siriuse z Azkabanu