11. Kapitola

107 15 0
                                    

15.9. 1991:
Nastal konečně den Siriusova soudu. Když ho z Azkabanu odvedli bystrozorové Rokwood řekl:,,Jak to asi s ním dopadne?"
,,No, to je jasný,"řekla Bellatrix. ,,Jsou tady dvě možnosti. Buď ho uznájí nevinným nebo se vrátí k nám. Věřím ale, že bude volný a Vánoce už stráví s Harrym."
,,Určitě,"řekl Rudolphus. ,,Nikdy sem nepatřil.  Tady Bella přece ví, že nikdy nechtěl být jako jeho rodina. Je těžké věřit, že tomu senilnímu dědkovi Brumbálovi to došlo až teď, co způsobil. A tomu tupci Hagridovi to snad dojde, co i on způsobil. Neměl se nechat zatáhnout do Brumbálova plánu a nechat Siriuse, aby on vzal Harryho k sobě do bezpečí."
,,Hagrid je právě dost loajální k Brumbálovi,"řekla Bellatrix manželovi. ,,Mohlo tomu poloobrovi dojít jedno. Cissy říkala, že jednou viděla jedenáctiletou Lily Potterovou a Severuse Snapa brečet a říkat mu, že by si tak přála nebýt čarodějka, protože jí ta děvka kvůli tomu nenávidí, že jí taky není. A Snapovi to taky mohlo dojít. Pořád říkal, jak Lily miluje. Mohl se o něj postarat on a vychovávat ho jako vlastního. Pro Lily. Když jistě věděl, jaká je Petunie ta kráva."
,,Pravda drahá,"řekl Rudolphus. ,,A když byl Sirius tady, měl ho dát ten dědek tvojí sestře Andromedě, která se kvůli tomu mudlovskému čarodeji zřekla rodiny Blackových."
,,Pravda,"pravil Rabastan. ,,Když si díky tomu Tonksovi nechala utéct mě."
Ano, Andromeda si před těmi lety měla brát Rabastana.
,,Ale zase jsme tady přežívali nejvíc díky němu,"pravil Dolohov.
,,Přesně,"pravila Bellatrix. ,,Harry byl celých devět let zde naše největší světlo. Jsem ráda, že se nám ozývá a nezapomněl na nás."
           ~
Na ministerstvu mezitím dva bystrozorové posadili Siriuse do křesla a soud začel.
,,Tak Siriusi Blacku máš problém, když použijeme veritesérum?",zeptal se Popletal.
,,Nemám,"řekl Sirius.
,,Kingsley prosím,"řekl Brumbál.
Sirius si vzal lektvar od Kingsleyho a začeli.
,,Jak se jmenuješ?",zeptal se Popletal.
,,Sirius Orion Black,"odpověděl Sirius.
,,Byl si strážce tajemství Potterových?",zeptal se dál.
,,Ne,"odpověděl Sirius.
,,Kdo?",zeptala se Amélie.
,,Peter Pettigrew,"odpověděl Sirius.
,,Jaktože, když má být mrtvý?",zeptal se Popletal.
,,Nezabil jsem ho ani ty mudly,"odpověděl Sirius.
,,Jak to bylo?",zeptal se dál ministr.
Sirius všechno řekl o té noci a Amélií bylo na nic, že tomu tehdy uvěřila. Měla to jako nestranný člověk u Skrka nějak dotlačit, aby dal Siriuse spravedlivě k soudu, když i dokonce měla jeho sestřenice Bellatrix.
,,Jaktože si zde Siriusovi Blackovi nezařídil soud Skrku?",zeptala se Bártyho, který seděl v pozadí.
Brumbál aby své chyby napravil, tak Skrka z procesu odstranil a dal tam sebe, ministra Popletala a Amélií.
,,Brumbál a ministryně Bagnoldová,"odpověděl Skrk. ,,Dohodli jsme se, že to nebude potřeba. Přiznal se na místě."
,,Nepřiznal!,"zahřměl Sirius. ,,Ta krysa to sama vykřikovala a já jsem nemohl nic dělat, když tu ulici vyhodil do povětří! Nejen že jsem slepě dal Harryho koho jsem sotva znal, ale byl jsem tak zaslepený pomstou, že jsem nestačil nic udělat! Teď jsem to říkal, že ten hnusák si ho uřízl! Ten prst!"
,,Klid!,"zvolal Brumbál. ,,Proč Lily a James změnili strážce tajemství?"
,,Měl jsem to být já,"odpověděl Sirius. ,,Ale navrhl jsem jim Petera, protože mi došlo, že půjde Voldemort jako první po mě."
Všichni kromě Brumbála a Amélie sebou trhli.
,,Máš temné znamení?",zeptal se Popletal. ,,Vyhrň si rukáv a ukaž."
Sirius tak udělal a žádné vybledlé znamení nebylo samozřejmě vidět.
,,Nemám jak vidíte,"řekl Sirius jasně. ,,Raději bych se propadl hanbou než bych si tu tetovačku nechal vypálit."
,,Lže!,"křičel Skrk. ,,Určitě má nějaký, které by mohl skrýt!"
,,Mlč Skrku!,"okřikla ho Amélie. ,,Dovolil bys nám Siriusi to vidět?" ,dodala otázku s jistotou.
,,Samozřejmě,"řekl Sirius. ,,A nemám jak vidíte."
,,Jsi ochoten ukázat na tu noc vzpomínku?",zeptala se pak.
,,Namítka,"řekla Dolores Umbridgeová. ,,Vzpomínky můžou v Azkabanu ovlivnit mozkomorové."
,,Dolores, jsem si jistá, že to bude pravda,"řekla Amélie. ,,Není problém Siriusi?"
,,Ne,"odpověděl.
Pokynula bystrozorovi ať vzpomínku vezme. Bystrozor pokynul Siriusovi ať zavře oči a myslí na tu noc.
Pak podal lahvičku Amélie a ta jí nalila do myslanky a dala to tak, aby to všichni viděli. Poté se Popletal zeptal:,,Kdo je pro odsouzení Siriuse Blacka a návrat do Azkabanu?"
Ruku zvedla Dolores Umbridgeová, Lucius Malfoy, Skrk a pár dalších.
,,A kdo je pro zproštění všech obvinění?",zeptal se pak.
Skoro všichni včetně něj, Brumbála a Amélie zvedli hůlky.
Popletal pak vyčetl závěr:,,Na základě jak důkazů, tak hlasování a sdělení v závěti Lily a Jamese Potterových se Sirius Black zprošťuje všech obvinění. Do týdne mu ministerstvo splatí určitou částku odškodného za pobyt deset let neprávem v Azkabanu."
Amélie dodala:,,A kmotřenec Siriuse Blacka Harry James Potter se mu svěřuje do péče, jak záda poslední vůle Lily a Jamese Potterových, když je nyní schopen."
,,Soud skončil, můžete odejít,"řekl ministr závěr.
Sirius se plný radostí radoval. ,,Amy, děkuji,"usmál se, když přišel k ní.
,,Nemáš zač Siriusi,"řekla s úsměvem. ,,A promiň, že jsem tomu tehdy uvěřila."
Sirius jí objal a řekl:,,Není to tvoje vina. Může za to Peter, Skrk a trochu Brumbál, že nechal u ministryně ty závěti zapečetit. A ministryně Bagnoldová taky za to může."
,,Musím to dát vědět Harrymu, že jsem volný a taky kvůli Harrymu i všem do Azkabanu,"řekl. ,,Nebo řeknu Harrymu ať to Bellatrix a spol napíše. Musím uklidit i Black manor do Vánoc. Budeme s Harrym bydlet tam. V domě po tetě Druelle a strýci Cygnusovi. Teta Druella mi těsně před uvězněním psala ať si panství nechám, že už tam bez strýce žít nedokáže. A ještě teď musím Harrymu koupit a poslat koště. Psal nám, že je chytač Havraspáru díky Dracovi Malfoyovi."
,,Určitě běž,"řekla Amélie. ,,Já až budu mít po práci dojdu za tebou, ať si všechno vynahradíme,"na to ho políbila a vyšli ze soudní síně.
Sirius se zeptal:,,Můžu nastoupit brzy k bystrozorům."
,,Určitě,"řekla Amélie. ,,Ale nějakou dobu musíš mít zdravotní volno po těch deseti letech v Azkabanu."
,,Ale díky Harrymu jsem to tam přežil,"řekl jí Sirius. ,,I Bellatrix a další co tam byli se mnou."
,,Ale i tak,"trvala na svém Amélie.
V átriu se rozloučili a Sirius se odletaxoval letaxovou sítí na Black manor. Obýval to ještě předtím než ho zavřeli, takže bylo to přístupný. A věděl, že díky skřítkům nebude mít s úklidem práci a do Vánoc to krásně bude.
Věděl, že jeho skřítci Floppy, Lora a Tiffy to tak, ale taky uklízeli pořád.

Dítě z Azkabanu Kde žijí příběhy. Začni objevovat