24. Kapitola

69 9 2
                                    

2.8. 1992:
Dnes se vydali do Příčné ulice nakoupit Harrymu a Susan školní potřeby.
,,Většina koní jsou od Locharta,"pravil Harry. ,,To musí být spisovatel,"řekla Susan.
,,To nemůže být pravda,"pravil Sirius. ,,S Amy jsme ho znali, protože chodil o čtyři roky níž. Uměl jen paměťová kouzla, ale jinak byl nula a lemra."
Šli první k madam Malkinové, kde koupili Susan dva nové habity nebelvírské a dva neutrální.
Potkali i Hermionu s rodiči, která se k ním ráda připojila.
Poté se vydali do lékárny na přísady do lektvarů, poté koupit do zvěřince nějaké pamlsky pro sovy a nakonec do knihkupectví, kde měl co čert nechtěl autogramiádu Zlatoslav Lochart.
,,Rone! Neville! Daphne!,"zavolal Harry a s přáteli se objal.
,,Co léto?",zeptal se.
,,Šlo to,"pravil Neville. ,,Jen si nám chyběl ty,"pravila Daphne.
,,Je hezké tě poznat,"usmála se Roxanne Greengrassová, která s manželem Cyrusem stala za nimi.
K Harryho noční můře ho Lochart uviděl, nechal se s ním vyfotit a dal mu knížky zadarmo.
Poté se všichni zařadili do fronty.
,,Vem si to Ginny,"řekl Harry Ronově sestře, která stála s dvojčaty kousek dál. ,,Já si pro sebe koupím."
Náhle uslyšeli hlas. ,,Arthure jste všem kouzelníkům pro ostudu."
Kousek za nimi stal Lucius, za jeho zády Draco a proti nim Arthur Ronův táta.
,,A vy aristokratický čistokrevný maniak,"řekl Arthur.
,,Proč se k těm milovaným mudlům nepřidáte, když je tak milujete a jste sotva při obživě?",zeptal se Lucius a vytáhl Ginny knížky, které jí Harry dal z kotlíku.
To už Arthur nevydržel a dal Luciusovi ránu pěsti.
,,Dost!,"křikl Sirius, protože oba se začeli prát a házet po sobě knížky.
Sirius je od sebe odtrhl a řekl:,,Jste jak malé děti, co se neumí chovat, že se perou na veřejnosti. Kdo to tady po vás uklidí? A kdo to zaplatí, jestli tem knížkám něco je?"
,,Pojď Draco, jdeme, protože páchne to tady krvezrádnosti,"pravil aristokrat a šli se synem pryč.
,,Arthure prosimtě měj rozum aspoň ty, když ho nemá Lucius,"řekl Sirius Arthurovi. ,,Pojď ukliď to se mnou. Já to kdyžtak zaplatím."
A tak s Arthurem uklidili knížky. Naštěstí nic na nich poškozeného nebylo.
Když Harry a Susan měli koupené knížky šli oba na zmrzlinu. Harry šel s ní napřed hlavně aby se vyhnul Lochartovi.
,,Tak co říkáš na Locharta?",zeptal se jí Harry. ,,No, nelíbí se mi,"řekla.
Sirius a Amélie přišli poté za nimi. Když měli snězenou zmrzlinu přemístili se od Děravého kotle domů.

Dítě z Azkabanu Kde žijí příběhy. Začni objevovat