๋࣭ ⭑⚝💜CALM BEFORE STORM✮⋆˙💿
Chirp!
Chirp!
Chirp!
Ciapan kicauan burung menghuni awal pagi itu. Cahaya matahari menerobos masuk melalui jendela berlangsir putih membajiri dengan sinar emas yang hangat langsung terus ke katil. Mengenai belakang badan kekar yang tidak berbaju separuh berselimut di situ. Tidak lama muncul tangan kurus dari tepi lalu melingkar ke sekeliling kepala di atas bantal itu pula.
Terkutik kerana cahaya terang di biliknya, Hajoon perlahan-lahan membuka mata sebelum disapa dengan leher hangat di hadapan mukanya. Sebelum berselisihan dengan bibir yang bersandar pada dahinya. Hairan dengan keadaan terang itu, dia gerak mencapai telefon yang tergeletak di sebelah bantal Arona berbaring. Dan bila dia lihat sudah masuk jam 9 pagi, keningnya berkerut.
Patut la terang benderang. Dah siang rupanya.
Rasanya macam baru beberapa minit yang lepas aje dia tidur, tiba-tiba aje dah pagi.
Dengan berhati-hati Hajoon berusaha untuk bergerak perlahan, dia tidak mahu mengganggu lena Arona. Dia duduk di tepi katil, memandang wajah lena Arona dengan renungan redup penuh kasih. Akhirnya selepas sekian lama menunggu, Hajoon merasa bersyukur kerana telahpun memiliki Arona di sisinya.
"Sweetie..." bisik Hajoon lembut sambil menyentuh rambut Arona, "Bangunlah, sayang. Mari kita sarapan bersama."
Arona menggerakkan sedikit kepalanya, mengeluh lembut. Dia membuka matanya perlahan-lahan, memandang Hajoon dengan senyuman lesu. "Pukul berapa sekarang?"suara serak akibat tidur yang tidak mencukupi kedengaran perlahan. Masih tidak berganjak dari kedudukan mengiringnya.
"9 something macam tu..."Hajoon tersenyum, merasa seronok melihat Arona bergelut hendak membuka mata."Kau nak brunch sekali atau breakfast dulu?"soalnya sambil memijat belakang leher itu.
Arona yang masih memejamkan mata langsung tiada niat hendak berganjak. Mengantuknya masih tersisa. Lagipun hari ni hari sabtu. Dia pun tiada apa-apa rancangan. Buat apa bangun awal. Tambah-tambah lagi, malam tadi dia tidur lewat.
"Aku tak tahu...aku cuma nak tidur lama sikit."gumam Arona sambil memeluk bantal rapat ke dada.
Hajoon mengangguk, tidak berkata lebih.
"Brunch la kalau macam tu. Kau tidur la dulu. Aku kejutkan bila makanan dah siap."beritahunya lalu mengucup tepi pipi itu sebelum dia bangkit dari katil dengan perlahan, cuba untuk tidak membuat bunyi yang boleh mengganggu tidur Arona.
Namun, sebelum dia sempat hendak melakukan apa-apa, tiba-tiba telefonnya berdering di atas meja sebelah katil.
Dan setelah Hajoon mengambil telefon itu, melihat skrin yang menunjukkan adanya panggilan masuk. Terus muncul nama yang tertera pada skrin hingga membuatkan keningnya mencerlung kehairanan. Dah kenapa pulak manager dia call?Bukan ke hari ni tiada jadual untuknya memandangkan esok baru dia bertolak ke Brazil.
YOU ARE READING
54. My Celebrity Boyfriend
RomanceArona Sweet 25 tahun, seorang siswazah sepenuh masa tahun akhir peringkat ijazah. Major Fashion Designer di Universiti Seoul. Kehidupan dia normal seperti orang lain. Cuma bezanya, dia ada rahsia yang kalau boleh taknak ada sesiapa tahu. Tapi itula...