🎵.𖥔35.݁ ˖🎶๋࣭ ⭑

309 33 2
                                    

๋࣭ ⭑⚝💜FINAL DECISIONS ✮⋆˙💿

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

๋࣭ ⭑⚝💜FINAL DECISIONS ✮⋆˙💿

Bilik mesyuarat masih dipenuhi dengan ketegangan apabila Ha Joon keluar dari bilik tersebut. Suasana dingin itu terasa lebih berat setelah perdebatan sengit yang berlaku. Min Seok dan pasukan PR masih duduk di meja, wajah mereka penuh dengan riak tegang dan konflik.

"Ini benar-benar tidak boleh diterima," Min Seok berkata dengan nada yang tegas dan hampir marah. "Kita perlu menyusun strategi lain untuk mengatasi situasi ini."

Park Ji Yoon, yang masih kelihatan tertekan, mengangguk setuju. "Kita perlu mengawal kerosakan dengan cepat. Jika Ha Joon tidak mahu memberi kerjasama, kita harus bersedia dengan pelan darurat untuk menghadapi segala kemungkinan."

Pengurus Ha Joon, Choi Min Ho, memandang ke arah mereka dengan wajah yang penuh kerutan. "Aku faham kepentingan situasi ini, tetapi Ha Joon bukan jenis yang mudah dibendung. Kamu perlu tahu bahawa dia mempunyai prinsip yang teguh terutama sekiranya ianya melibatkan hal-hal peribadi."

"Prinsip?" Min Seok mencemuh. "Prinsip tidak akan mengembalikan imej kita yang telah tercalar. Kita perlu memastikan bahawa ini tidak menjadi lebih teruk daripada yang sudah ada."

Ji Yoon mengeluarkan telefon bimbitnya dan mula mengetik dengan cepat. "Kita perlu memantau berita dan media sosial secara berterusan untuk mengelakkan sebarang spekulasi yang tidak diingini. Ini mungkin menjadi cabaran besar, tetapi kita perlu bersedia untuk bertindak."

Sementara itu, Ha Joon berada di luar bilik mesyuarat, berjalan dengan langkah yang berat menuju ke ruang rehat. Dia memutuskan untuk duduk di sofa yang terletak di sudut bilik, mengelap peluh di dahinya. Fikirannya berkisar pada keputusan yang telah dibuat dan kesannya terhadap semua pihak.

Dari dalam bilik mesyuarat, suara Min Seok terus berbicara dengan tegas. "Kita perlu berbincang mengenai langkah-langkah seterusnya. Adakah kita perlu mengeluarkan kenyataan rasmi atau mengatur sidang media untuk mengawal situasi ini?"

"Sidang media mungkin akan menambah kerumitan," jawab Ji Yoon. "Lebih baik kita mengeluarkan kenyataan rasmi terlebih dahulu dan memantau reaksi orang ramai sebelum memutuskan langkah seterusnya."

Min Ho menggelengkan kepala, jelas bimbang. "Kita perlu memastikan bahawa setiap langkah yang diambil adalah strategik dan tidak memudaratkan mana-mana pihak. Ha Joon adalah artis yang bernilai tinggi bagi agensi ini, dan kita harus melindungi kepentingan bersama."

Di ruang rehat, Ha Joon memutuskan untuk menelefon seseorang yang sangat dipercayai—teman rapatnya yang juga seorang peguam. 

"Hello?"suara lelaki kedengaran dalam panggilan itu. 

"Aku perlukan bantuan kau."

"Hahah...for the first time baru kau nak cari aku. Kenapa? Apa yang kau nak aku lakukan?"

"Perlu ke aku jelaskan situasinya?"

"Well, obviously satu negara tahu akan scandal kau sekarang. Kau rasa?"rakan Hajoon dalam panggilan tertawa. Mungkin mengejek akan situasi yang dihadapi Hajoon. 

"Aku nak kau siapkan dokumen yang sepatutnya. Kemudian cari wartawan yang bertanggungjawab merilis gambar private aku tu. Dan kenakan tindakan keras kepada mereka berserta amaran tegas."arah Hajoon perlahan.

"No biggie. Isu ni perkara simple aje untuk diuruskan." kata peguamnya di hujung talian. "Tapi kau perlu bersedia untuk menghadapi kemungkinan yang akan timbul. Especially ini kali pertama kau ambil tindakan untuk isu skandal kau."

Ha Joon berfikir sejenak sebelum menjawab. "Tiada apa yang perlu difikirkan lagi. Tak kira apa sekalipun, aku perlu lindungi privasi kekasih aku tanpa mendedahkan identiti dia. Dan aku nak pastikan bahawa tiada pihak lain yangt memanipulasi situasi ni."

"Wah. Kekasih hah. Nampaknya kau benar-benar serius tentang isu ni."suara ketawa kedengaran dalam panggilan itu. 

"Kelakar ke?"

"Mesti la kelakar. Kan selama ni kau tak pernah kisah tentang mana-mana scandal atau rumor mengenai hubungan percintaan yang disebarkan pihak media. Dan bila kau tiba-tiba ambil tindakan, itu bermakna kau serius."

"Sebab semua tu tak betul dan tak ada kaitan dengan aku. Buat apa aku nak susahkan diri uruskannya. Dan sekarang orang yang terlibat adalah orang yang aku sayang. Tak mungkin la aku nak lepas tangan."

"Baiklah. Kalau itu yang kau inginkan. Aku akan usahakan secepat dan sebaik mungkin. Selebihnya aku akan inform kepada kau kemudian."

Kembali ke bilik mesyuarat, perbincangan masih berlangsung dengan serius. Min Seok dan pasukannya bersetuju bahawa langkah pertama adalah mengeluarkan kenyataan rasmi yang jelas dan menenangkan para peminat dan outlet media di luas sana. Mereka juga memutuskan untuk meningkatkan komunikasi dengan media bagi mengawal dan membetulkan sebarang maklumat yang salah.

Satu jam berlalu, dan suasana di bilik mesyuarat agak reda. Min Seok akhirnya bersuara dengan lebih tenang, "Kita akan mengeluarkan kenyataan rasmi secepat mungkin. Namun, kita perlu memantau keadaan dan bersedia untuk menyesuaikan strategi kita mengikut perkembangan situasi."

Ji Yoon dan Min Ho mengangguk setuju, dan mereka memulakan persiapan untuk mengeluarkan kenyataan rasmi. Walaupun ketegangan masih terasa di udara, mereka tahu bahawa mereka harus bekerja keras untuk mengembalikan keadaan dan menjaga imej agensi serta artis mereka.

Di luar bilik mesyuarat, Ha Joon merenung jauh ke arah bandar dari tingkap besar. Dia tahu bahawa keputusan yang diambilnya adalah jalan yang sukar, tetapi dia juga yakin bahawa dia melakukan apa yang dirasakan benar. Dengan harapan bahawa segala-galanya akan baik akhirnya, dia memutuskan untuk berpegang pada prinsipnya sekalipun ianya akan mempengaruhi kerjayanya nanti.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
54. My Celebrity BoyfriendWhere stories live. Discover now