Pagi itu, sebaik sahaja Fatteh melangkah masuk ke pejabatnya, dia disambut oleh senyuman manis dari seorang pekerja wanita yang sudah lama memendam rasa terhadapnya, Irdina. Wanita muda itu sering menggunakan peluang untuk mendekati Fatteh, walaupun dia tahu Fatteh sudah berkahwin.
"Good morning, Encik Fatteh," sapa Irdina dengan senyuman menggoda. Dia melangkah lebih dekat, membawa setimbun dokumen, dengan sengaja menyusun tubuhnya agar kelihatan lebih menarik di hadapan Fatteh.
Fatteh tidak menunjukkan tanda dia terkesan, namun dari sinar matanya, jelas dia menikmati perhatian itu. Dia memandang Irdina dari atas ke bawah sebelum membalas sapaan itu dengan suara yang dingin tetapi menggoda, "Morning, Dina. Ada apa-apa yang penting hari ni?"
Irdina tersenyum kecil, cuba mengawal getaran di dalam dirinya. "Tak ada yang penting sangat, cuma ada beberapa dokumen yang perlu Encik Fatteh tandatangani. Saya boleh temankan kalau perlu."
Fatteh tersenyum sinis. Dia tahu maksud sebenar di sebalik tawaran itu, dan bukannya dia tidak suka dengan perhatian ini. Malah, dia sengaja membiarkan Irdina terus berfikir dia berpeluang, walaupun pada hakikatnya, dia cuma bermain-main dengan perasaan wanita itu.
"Hmm, temankan ya?" Fatteh memandang Irdina dengan pandangan sinis tetapi menggoda, membuatkan wanita itu tersipu-sipu malu. "Baiklah, masuk ke bilik saya. Kita bincang lebih lanjut."
Irdina mengangguk dengan penuh harapan, melangkah masuk ke dalam pejabat Fatteh. Pintu ditutup, dan di dalam bilik itu, suasana menjadi lebih peribadi. Fatteh duduk di kerusinya dengan penuh keyakinan, sementara Irdina berdiri di hadapannya, menunggu dengan hati yang berdebar.
"So, apa yang kau nak bincangkan sangat ni, Dina?" soal Fatteh, nadanya mendatar tetapi penuh makna.
Irdina tersenyum manja. "Saya cuma nak pastikan Encik Fatteh selesa... dan kalau ada apa-apa yang saya boleh bantu, saya sedia, Encik Fatteh."
Fatteh mengangkat keningnya, jelas terhibur dengan kata-kata wanita itu. Dia tahu, Irdina cuba memenangi hatinya, dan walaupun dia sudah berkahwin, tiada apa yang menghalangnya daripada bermain dengan api ini. Baginya, Nusyirah hanya seorang isteri yang penakut dan tidak memenuhi kehendaknya. Wanita seperti Irdina pula adalah pelarian suatu hiburan yang jauh berbeza daripada kehidupan tertekan di rumah.
Dengan sinis, Fatteh bersandar di kerusinya, menyilangkan kaki sambil memandang Irdina dengan tatapan tajam. "Kau tahu kan aku dah kahwin, Dina?"
Irdina tersenyum tipis. "Saya tahu, Encik Fatteh. Tapi... tak semestinya perkahwinan menghalang kita untuk hmmm berkawan?."
Fatteh tertawa kecil, bunyinya tajam dan penuh maksud tersirat. "Kawan, ya?"
Irdina mengangguk perlahan, wajahnya masih penuh harapan. Dia tahu Fatteh bukan lelaki yang setia, dan itulah yang membuatkan dia terus berani mendekati lelaki itu. Dalam fikiran Irdina, jika Nusyirah tidak dapat memenuhi keperluan Fatteh, maka dia sanggup untuk menggantikan tempat itu walaupun buat sementara waktu.
Fatteh bangkit dari kerusinya, mendekati Irdina dengan langkah perlahan tetapi penuh dengan dominasi. Dia memerhatikan wajah wanita itu, melihat setiap riak di wajahnya yang tidak sabar menanti. Irdina menelan air liur, cuba menyembunyikan rasa gugup, tetapi dia tahu apa yang diinginkannya.
Fatteh menyentuh lembut bahu Irdina, lalu mendekatkan mulutnya ke telinga wanita itu dan berbisik dengan nada dingin, "Kau ingat satu benda, Dina. Aku tak pernah bagi peluang kedua. Kalau aku bosan, kau tahu apa yang akan jadi."
Irdina mengangguk pantas, seakan sudah terperangkap dalam permainan berbahaya ini, namun tidak peduli tentang risikonya. Bagi Fatteh, Irdina hanya satu daripada banyak wanita yang dia boleh pergunakan untuk melupakan seketika masalah di rumah dan dia tidak ada rasa bersalah langsung atas perbuatannya.
Di pejabat, dia adalah Fatteh yang berkuasa dan memikat. Namun, di rumah, dia adalah raja zalim yang menciptakan neraka untuk isterinya. Dua dunia yang berbeza, tetapi kedua-duanya dikuasai oleh lelaki yang sama.
YOU ARE READING
𝐇𝐄𝐑 𝐀𝐁𝐔𝐒𝐄 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃
RomanceNusyirah, seorang wanita muda yang dulunya penuh harapan, kini terperangkap dalam perkahwinan yang dipenuhi dengan penderitaan dan kekejaman. Suaminya, Fatteh, yang pada mulanya kelihatan sempurna di mata keluarga dan masyarakat, ternyata menyimpan...