Bab 9

41 4 0
                                    

Pagi itu, Nusyirah masih terbaring lemah di atas katil. Tubuhnya terasa lenguh akibat perbuatan Fatteh yang tanpa belas kasihan. Mata Nusyirah terbuka perlahan, dan rasa sakit menjalar ke seluruh tubuhnya. Dia mendengar bunyi pintu bilik dibuka. Fatteh melangkah masuk dengan senyuman sinis di wajahnya.

“Dah bangun, sayang?” Fatteh menyindir, seolah-olah tidak ada apa yang berlaku.

Nusyirah mengalih pandang, rasa benci menjalar dalam hatinya. “Jangan panggil aku sayang. Kau tak layak.”

Fatteh tertawa kecil, langsung tidak menghiraukan kata-kata Nusyirah. “Kau lupa ke siapa aku? Kau isteri aku, Syirah. Aku boleh buat apa yang aku nak.”

“Aku bukan hak kau, Fatteh! Kau tak boleh buat aku macam ni!” Nusyirah bangkit, cuba melawan walaupun tubuhnya lemah.

Fatteh merapatkan diri ke Nusyirah, matanya tajam. “Jangan cabar aku, Nusyirah. Aku boleh buat lebih teruk daripada semalam.”

Nusyirah menelan liur, cuba menahan ketakutan. “Kau... kau memang tak ada hati perut.”

“Kau fikir aku peduli?” Fatteh mendengus, mendekatkan wajahnya ke wajah Nusyirah. “Kau milik aku. Hanya aku.”

“Lepaskan aku, Fatteh. Aku benci kau!” Nusyirah menjerit, air mata mula mengalir.

Fatteh mengenggam dagu Nusyirah dengan kasar. “Benci lah macam mana pun, kau tetap kena hadap aku. Kau tak ada pilihan.”

“Kau dah rosakkan hidup aku! Kau dah hancurkan segalanya!” Nusyirah cuba meronta, namun cengkaman Fatteh makin kuat.

“Diam!” Fatteh menengking, suaranya bergema di bilik itu. “Aku tak peduli apa kau rasa. Kau ingat kau siapa? Kau tak ada hak nak bantah apa aku buat.”

Nusyirah menggigit bibir, menahan tangis yang semakin deras. “Kenapa kau buat aku macam ni? Apa salah aku?”

Fatteh tersenyum sinis. “Sebab aku suka tengok kau menderita.”

“Kau memang tak ada hati!” Nusyirah membentak, cuba menolak Fatteh tetapi tenaganya tiada. “Kau tak akan pernah faham erti cinta.”

Fatteh melepaskan dagu Nusyirah dengan kasar, membuatkan wanita itu terhuyung-hayang. “Cinta? Cinta tu cuma alasan untuk orang bodoh. Aku tak perlukan cinta kau. Aku cuma perlukan kau. Selagi kau hidup, kau takkan lepas daripada aku.”

“Kau gila, Fatteh!” Nusyirah menjerit, tetapi Fatteh hanya tertawa.

“Gila atau tak, kau tetap milik aku, sayang.” Fatteh mendekatkan bibirnya ke telinga Nusyirah, berbisik perlahan. “Kau boleh benci aku. Tapi kau tak akan pernah lari dari aku.”

Nusyirah memejamkan mata, rasa putus asa menyelubungi dirinya. Fatteh ketawa lagi sebelum keluar dari bilik itu, meninggalkan Nusyirah yang teresak-esak sendirian.

Di sebalik pintu, Fatteh berhenti seketika, mendengar tangisan Nusyirah. Senyuman sinis terukir di wajahnya. Baginya, kesengsaraan Nusyirah adalah bukti kemenangannya.

“ Welcome to hell, my love,” bisiknya, sebelum berlalu pergi, membawa bersama kegelapan yang menghantui jiwa Nusyirah.

𝐇𝐄𝐑 𝐀𝐁𝐔𝐒𝐄 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃Where stories live. Discover now