Rick
De deur ging open en bèta Hank kwam binnen. 'Alfa er was een onbekende wolf op uw terein.'
Ik knikte en stond op, 'ik kom.'
'Janette' zei Lune 'wij laten Selena en Jamie alleen.' 'Zodat ze kunnen praten.'
Janette knikte en liep achter ons aan naar buiten. Ik liep met bèta Hank naar de cellen. Mijn hart sloeg een slag over toen ik de gevangene zag. Ze had zilveren boeien om. Ze had blond haar. Diepblauwe ogen en een paar rimpels. Ik keek hank aan. 'Wie is ze' vroeg ik.
Hij haalde zijn schouders op, 'dat wilde ze niet vertellen.'
De vrouw glimlachte, 'dus jij bent Rick.'
Ik keek haar aan, 'alfa Rick.'
Ze knikte, 'sorry alfa.' 'En waar is je vrouw?'
Ik maakte contact, Lune is je vader bij je?
Nee, Waarom?
kom nu naar de cellen! Met je vader!
Oké tot zo.
Ik keek de vrouw aan. 'Mijn Luna komt er nu aan.'
Ze knikte, 'en haar vader ook.'
'Hoe weet u dat?'
'Wacht maar af.' 'Als Landon hier is zal het duidelijk worden.'
Lune
Ik keek Janette aan. 'Blijf voor de deur wachten' zei ik 'ik moet naar je vader.'
Ze knikte, 'yes ma'am.'
Ik glimlachte en liep weg. Buiten kwam ik mijn vader tegen, 'pa we moeten naar de cellen.'
'Ja ik kom zo eerst even de boodschappen thuis brengen.'
Ik knikte, 'zie je zo.'
Ik liep naar het gebouw waar de cellen waren. Toen ik in de gang kwam. Hield Rick me een paar cellen van waar hij eerst stond tegen. 'Luns niet schrikken.'
Ik fronste, 'waarvan?'
Hij zuchtte en liet me voor lopen naar de cel. Ik bleef stokstijf stilstaan. Het was alsof ik in de spiegel keek. Rick pakte mijn schouders beet. Ik pakte met een hand zijn hand. De vrouw glimlachte, 'hallo Lune.'
'Hoe... hoe... hoe weet u mijn naam?'
'Ik weet meer dan dat Lune.'
Mijn vader kwam aanlopen. Hij bleef stokstijf stilstaan toen hij haar zag. 'Artemis?'
Ze glimlachte, 'hoi Landon.'
'Waar ben je in hemelsnaam al die tijd geweest?!'
Ze sloeg haar ogen neer, 'sorry maar ik moest weg.'
'Pap' zei ik 'is zij mijn moeder.'
Hij knikte langzaam. Ik keek de vrouw aan. Begon diep adem te halen en rende weg. Naar buiten. Mijn vader riep me na. Buiten veranderde ik in mijn wolf. Ik moest nadenken. Ik rende door. Verder en verder. Tot ik bij het meer kwam.
Rick
Lune rende weg. 'Lune' riep Landon haar na 'wacht.'
Ik keek Hank aan. 'Maak haar los' zei ik 'en breng haar naar mijn huis.'
Hij knikte kort. Ik rende met Landon nar buiten. Lune was nergens te bekennen. Ik keek Landon aan. 'Ze is in het bos' zei hij 'we moeten haar even met rust laten.'
Ik knikte. 'Dan gaan we maar naar huis' zei ik. Hij knikte. We liepen naar het huis. Toen we op de trap waren kwam Selena het huis uit gerend. Ze botste tegen me op. Ik pakte haar beet en trok haar mee naar binnen. 'Jamie, Janette' riep ik 'hier komen!'De tweeling kwam aanlopen. Janette keek kwaad naar Selena. Jamie had vier strepen op zijn arm. 'Mijn god' zei ik 'heb je hem gekrabt?'
Ze knikte, 'maar hij wou me kussen.'
'Oké' zei ik 'Jamie niet meer doen.' 'Janette haal de verbandtrommel en verzorg die wonden.'
D tweeling knikte. Ik trok haar mee naar de woonkamer en duwde haar op de bank. Landon ging in de stoel zitten. Oké zei ik 'luister even Selena.' 'Jij blijft vanaf nu bij mij in de buurt.'
Ze snoof, 'en als ik dat nou niet wil?'
'Dan heb je pech gehad' zei Janette die de kamer in was gelopen. Jamie kwam naast haar staan.
JE LEEST
twin wolfs.
WerewolfDit is een vervolg op "white wolf". Jamie en Janette, kinderen van Alfa Rick en Luna Lunette, zijn echte donderstenen. Ze slopen van alles. De roedel wil Jamie afwijzen als hun volgende alfa. Als Rick en Lune hun zoon naar een kostschool willen stu...