-13-

252 21 0
                                    

Selena

Ik werd wakker in een cel. Om mijn enkel zat een zilveren boei. Het brande. Ik jankte. Ik hoorde een grom vanuit een andere cel. 'Ja... Ja... Jamie' vroeg ik bang.

'Selena' hoorde ik hem roepen 'gaat het?'
'Je kan het toch voelen' vroeg ik verbaasd.

'Ja maar ik voel pijnscheuten door mijn eigen boeien dus die van jou kan ik niet voelen.'

'O' zei ik 'ja.' 'Jamie waar zijn we in hemelsnaam?'

Er ging een deur open en iemand zei: 'hier zijn ze alfa.'

Ik hoorde voetstappen mijn kant op komen. Er kwamen twee mannen voor de tralies staan. De een had zwart haar en groene ogen. De ander had bruin haar en bruine ogen. De zwartharige was groter dan de ander. Ook was hij gespieder. De grotere man keek me rustig aan terwijl de ogen van de ander van mij naar de ander schoten. 'Wie ben je' vroeg de grootste man.

'Mijn naam is Selena' antwoorde ik.

Hij fronste, 'uit welke roedel kom je?'

'Oorspronkelijk uit de moonlife roedel.' 'Maar nu bij de moonrock-shine roedel.'

'Jij bent toch de dochter van alfa James?'

'Was ik.' 'Sinds hij niet meer leeft.'

'Maar waarom ben je dan bij de zoon van alfa Rick' vroeg de ander.

'Omdat hij haar mate is' zei de grootste voordat ik kon reageren.

'Hoe.. hoe weet u dat?'

'Die mark.'

Ik legde mijn hand erop waardoor Jamie begon te grommen. De grotere keek de ander aan, 'haal haar eruit.'

Hij knikte, deed de celdeur open en maakte de boei los. Hij deed dat met zijn mouwen over zijn handen zodat hij het niet aan hoefde te raken. Hij trok me mee naar buiten. Hij duwde me achter de grootste aan naar de cel waar Jamie zat. Hij had meer boeien om. Ook om zijn polsen. Hij gromde toen hij de grootste zag. Die grinnikte, 'dus dit is je mate Jamie?'

Jamie keek hem verbaasd aan, 'hoe weet u mijn naam?'

'Ik was een goeie vriend van je vader totdat hij mijn mate liet doodgaan.'

'Oké, daar mijn vader moet me dus nog veel vertellen' mompelde Jamie.

'Waarom?'

'Kent u het verhaal over hoe mijn vader mijn moeder ontmoette?'

'Ja.'

'Nou ik weet het pas een week of twee.'

Hij knikte, 'maar hoe ken je haar?' Hij pakte me bij mijn kin. Jamie begon te grommen. Dus liet hij me los.

'We werden ontvoerd door haar vader.' 'Toen we werden bevrijd door mijn vader kwam zij aangerend in wolfenvorm.' 'Dus ik transformeerde ook.' 'Toen rook ik dat ze mijn mate was.' 'Mijn grootvaders bedwelmden haar en we namen haar mee.' 'Pas bij ons thuis kwamen we erachter dat ze de dochter was van de alfa die mijn vader had vermoord omdat hij mijn moeder wou marken.'

Hij knikte, 'weer een groots verhaal over hoe mates elkaar ontmoeten.' 'En nu het verhaal nog hoe ze elkaar kwijt raken.'

Jamie sprong op. We hoorden hoe de zilver siste op zijn huid. Ik voelde het ook en trok een pijnlijk gezicht. De grootste zag het en zei: 'we maken je los als je belooft om ons niet aan te vallen en niet weg probeert te komen, duidelijk?'

Hij knikte, 'ik laat mijn mate echt niet achter!'

Hij knikte en liep de cel binnen. Hij maakte Jamie los en trok hem mee. We liepen achter hem aan naar buiten. Ik pakte de hand van Jamie. Overal waren grote, brede mannen. Er zaten er heel wat mannen onder de littekens. Wat een griezels. Jamie voelde mijn angst en trok me wat naar zich toe. Iedereen boog nederig zijn hoofd toen de grootste man langs liep. Hij liep door naar het grootste huis. Daar liet hij ons voor naar binnen lopen. Daarna liep hij voor ons uit naar een werkkamer. Hij ging achter het bureau zitten en gebaarde dat wij ook moesten gaan zitten. Dat deden we.

twin wolfs.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu