2. Potterovi

20 0 0
                                    

  James Sirius Potter svému jménu od pohledu dělal čest. Avšak více než svému otci se podobal svému dědu, slavném Jamesovi, po kterém byl také pojmenován.
Pověstné Potterovsky nezkrotné kučeravé černé vlasy, které mu neustále trčely do všech světových stran lemovaly jeho štíhlý opálený obličej. Narozdíl od svého otce měl pouze lehkou oční vadu, proto nemusel brýle nosit neustále na sobě. Avšak nedalo by se říci, že své lenonky nenosil rád. Všichni jeho blízcí dobře věděli, že na ně nedá dopustit. Ačkoliv James byl natolik hrdý, aby přiznal, jak moc pro něj znamenají.
Téměř dívčí oči, jantarové barvy a orámované hustým porostem řas, zdědil po své mamince Ginny. Na slunci to dokonce vypadalo, jako kdyby v nich plápolaly zlaté plamínky. Jeho maminka ráda říkávala, že jsou to plamínky ze samého pekla.
Ale co bylo pro mladého Pottera naprosto typické a v jistých případech také okouzlující, byl jeho křivý a rošťácký úsměv.
A i přesto, že James byl Potter od pohledu, jeho o rok mladší bratr Albus Severus Potter, jak kdyby otci z oka vypadl. V jistých ohledech byl Jamesovi velmi podobný. Avšak byly zde velmi důležité rozdíly.
Například své havraní vlasy měl vždy perfektně sčesané na jednu stranu-ani pramínek nesměl trčet. Velké oči barvy nejjasnějšího smaragdu, zdědil po svém otci, jenž je zdědil po své matce Lily. Poněkud bledý ostře řezaný obličej jako vytesaný z kamene. A nakonec, Albus byl naprosto jiné povahy než jeho starší bratr. A velmi si na tom zakládal.
Albus byl už od narození velmi klidné, tiché a pokorné dítě. Podobně jako jeho otec. Nehádal se a byl vždy poslušný a milý. Vždy nad vším přemýšlel dřív, než činil. Nebyl stydlivý. Jen nehořel touhou se předvádět. Nepotřeboval vyčnívat z davu více, než vyčníval svou nepříliš lví povahou nad zbytkem rodiny.
  Kdo tu však hořel po pozornosti, které nikdy nebylo dost, byl jeho bratr. James byl velmi impulzivní povahy. Horká hlava, jak říkávala Ginny. Nejdřív činil, než jednal, za což se mnohokrát dostal do maléru. Také se vždy nechal unášet emocemi a byl velmi přímý. Nikdy nic nepředstíral a ani nechtěl. Když měl radost, i když měl zlost, vědělo to jeho širé okolí. James byl také oproti klidnému bratrovi jako utržený ze řetězu a již ve třech letech objevil svou lásku a talent v létání na koštěti. Tím mamince Ginny započaly léta strachu a útrap.
  To co měli oba bratři však společné byla velmi bystrá mysl a schopnost poradit si za každé situace. James svůj mozek však nejraději využíval na vymýšlení svých žertíků. Učení mu přirozeně šlo a nemusel tedy plýtvat svůj rozum a čas na nějaké zbytečnosti. Oproti tomu Albus, kterému učení do hlavy nešlo tak jednoduše, si vše vynahrazoval biflováním. Ačkoliv učení jako takové ho stejně jako bratra tolik nezajímalo, snažil se mu za každou cenu vyrovnat. Bratr byl jako jeho hnací pohon. Jeho motivace.
No a abychom se dostali k nejmladšímu členovi této vskutku uchvacující a kouzelné rodiny. Nejmladší děvčátko jako kdyby z oka mamince vypadlo. Rovné zrzavé vlasy, splývající kolem roztomile baculatých tváří plných pih. A veliké zvědavé oči světle hnědé barvy. Nachlup stejné jako Jamesovo a přesto v něčem odlišné. Avšak co vás na malé Lily Luně Potterové muselo na první pohled naprosto okouzlit byl ten andílkovský úsměv. Andílkem ona totiž byla. A to srdcem i duší. A i přesto, že byla nejmladším článkem klanu Potterů, její bratři z ní měli značný respekt. Podobně jako z jejich matky.
Dalo by se říci, že tato rodinka byla jak vystřižená z časopisu. Avšak každý má své mouchy. Ale toto byl jen pouhý zlomek a také ta špetka černé v záplavě zrzavých hlav členů tak ohromné rodiny. Avšak ve zkratce a pro orientaci vám popíši, jak ohromná rodina to vlastně byla.

  Kromě Jamese, letos do školy poprvé nastupovala i jeho sestřenice Rose. Rosiiny vlasy byly skoro stejně ryšavé jako vlasy jejího otce, ale jejich neobvyklý objem a nezkrotnost zdědila po matce. A po matce měla také velké bystré oříškové oči.
   Povahově byla naprosto celá maminka. Sebevědomá knihomolka, perfekcionistka a vševědka. To, co jí poněkud chybělo byla ta udatná lví odvaha, ačkoliv již dávno před prvním ročníkem byla hrdý Nebelvír celým srdcem. Jistě vám již došlo, že jejími rodiči nebyli nikdo jiný, než Hermiona a Ron Weasleyovi.
Rose měla pouze jednoho sourozence. Malý Hugo Weasley byl jen o tři roky mladší než jeho sestra. Byl stejně starý jako malá Lily Potterová.
Hugo byl své sestře velmi podobný. A to nejen svými zrzavými vlasy, či oříškově hnědými oči. Miloval knihy a byl nesmírně zvědavý. Avšak narozdíl od sucharky Rose, jak jí rád přezdíval, byl pro každou srandu.

Jenže bratrů Weasleyů starších bylo opravdu mnoho. Ronaldův druhý nejstarší bratr Charlie nežil v Anglii ale v Rumunsku, kam před lety odjel studovat draky. Se svou ženou Sophií neměly žádné potomky.
  Nejstarší bratr Bill měl se svou francouzskou manželkou Fleur naopak dětí jako smetí. Nejstarší dcera Victoire nastupovala do Bradavic již posledním rokem. A překvapivě ne do koleje hrdého lva ale jezevce, tudíž Mrzimoru. Narozdíl od své mladší sestry se pyšnila jemně francouzskou krásou své matky Fleur. Klasická blondýna. Tak jí říkávala její sestra.
  Její o dva roky mladší sestra se jménem Dominique byla správná Weasleyová. Zrzavá a hrdá Nebelvírka. Nejmladší bratr Louis se sice pyšnil jemnými francouzskými rysy jako jeho nejstarší sestra, avšak narozdíl od ní u něj převažovala nad vlídným srdcem a ochotou spíše inteligence a touha po vědomostech. Tento rok už se nemohl dočkat učiva pro čtvrtý ročník v havraní koleji.
  Třetí nejstarší bratr po Billovi a Charliem byl Percy, známý puntičkář. Měl se svou milovanou ženou Audrey dvě dcerky. Přesněji řečeno dvojčata. Zrzavé nezbedné tříleté uličnice, které více než ke svému otci vzhlíželi k legračnímu strýčkovi Georgeovi.
Strýček George si vzal svou školní lásku Angelinu Johnsovou, jejíž otec dlouho vyučoval v bradavicích starodávné runy a povedli se jim dvě krásné děti. Roxanne nastupovala do Bradavic stejně jako Dominique, se kterou byli blízké přítelkyně, již do pátého ročníku. Ačkoliv její tvář zdobilo nespočetné množství pih a v očích jí zářily stejně rošťácké jiskřičky jako v očích svého otce, po matce zdědila exotické rysy africké krajiny, odkud její matka pocházela.
Její mladší bratr se ale potatil jak ve vzhledu, tak v duši. Byl na svůj věk vysoký a vyzáblý. Nechyběly mu ani polodlouhé zrzavé vlasy a obličej plný pih. Mezi jeho přednosti patřila nesmírná loajalita a smysl pro humor. Negativum byla jeho neúcta k řádům a lehce strádající schopnost empatie. Jeho největším talentem bylo dostávání se do průšvihů a jeho největším nedostatkem odpor vůči učení a pravidlům. Maminka mu často hubovala, že jestli to tak půjde dál z Bradavic ho ihned po příchodu vykopnou.
S Jamesem byl tento malý průšvihář více než bratranec. Byl to především jeho nerozlučný kamarád. To spolu vymysleli první žertík na nic netušícího Albuse, za což dostali od rozzlobené Ginny pořádně za uši. Ono pokud se rozhodnete vystrašit mladšího sourozence, v momentě, kdy spěchá na záchod, nelze se poté divit, že se stane menší nehoda.
  Zkrátka Fred junior a James byli nejen nerozlučné duo, ale také nezastavitelné tornádo žertíků, průšvihů a kázeňských postihů. Ginny nejednou prosila Merlina, aby dohlédl na to, že Bradavice tuto ničivou dvojku přežijou. Byl to totiž poslední člen tohoto zrzavého klanu, který letos nastupoval do prvního ročníku.

Phoenix [HP]Kde žijí příběhy. Začni objevovat