Sociální sítě se staly nedílnou součástí našich životů. Každý den, sotva se probudíme, automaticky sáhneme po telefonu. Projíždíme příspěvky, koukáme na krátká videa, čteme příběhy lidí, které ani neznáme. Tato technologie nám otevřela dveře k neuvěřitelnému množství informací, inspirace a kontaktu s lidmi po celém světě. Ale jak často přemýšlíme o tom, jaký má tento neustálý příliv informací vliv na naše myšlení a emoce?
Na první pohled se zdá, že sociální sítě nás motivují. Sledujeme úspěšné podnikatele, fitnes trenéry, cestovatele, a věříme, že bychom jednou mohli být jako oni. Vidíme dokonalé snídaně, drahé dovolené, perfektní outfity a zářící úsměvy. To vše je prezentováno jako realita. Ale jak často si uvědomujeme, že je to jen část příběhu? Sociální sítě nám ukazují jen to, co jejich uživatelé chtějí, abychom viděli – dokonalost, úspěch, štěstí.
Porovnáváme se s tímto „ideálem" a začínáme se cítit, jako bychom nebyli dost dobří. Nemáme to, co oni. Necestujeme tak často. Nežijeme ve velkých domech. Nejsme tak fit, tak úspěšní, tak šťastní. Ale pravda je, že za každým příspěvkem na sociálních sítích stojí realita, kterou nevidíme. A právě to je to, co nás může zničit – neustálé srovnávání s iluzí, která nemá s realitou nic společného.
ČTEŠ
Its okay, not to be okay
No FicciónKniha o mentálním zdraví, toxických vztazích, rodině a síle začít znovu.