Japp

463 10 0
                                    

En månad senare:
Jag och Sophia var och shoppade kläder som vi allt brukar göra när killarna är på möten. Dom hade varit på väldigt många möten den senaste tiden. Jag skulle precis fråga Sophia om hon ville ha något att äta när jag kände hur illa jag mådde och att jag var tvungen att spy.

Jag gav Sophia mina saker innan jag sprang in på en restaurangs toalett.Men det hände inget, jag spydde inte men jag mådde inte så bra. Jag tog mig ut till Sophia som kollade undrade på mig men jag tog bara upp en hand som gest att jag mådde bra.
- Ska vi åka hem ? Frågade Sophia och jag nickade till svar. Sophia släppte av mig och hon sa att jag skulle ringa henne om jag hur jag mådde senare på dagen .Jag tog mig in genom ytterdörren. Vårt hus luktade fortfarande nytt. Jag och Niall hade köpt ett hus för ungefär en månad  sedan.

Jag tog mig in till köket och bestämde mig för att bara dricka något då jag inte visste om jag hade fått magsjukan. Jag tog sedan med mitt vatten in till tv-rummet och kollade på ett gammalt avsnitt av vänner. Jag hade suttit och kollat på vänner i en timme när jag hörde hur dörren öppnades och min favorit personen hade kommit in till tv-rummet .
-Hej älskling säger Niall och kysser mig innan jag hinner svara.
- Hej babe
- Har du ätit något frågar Niall när han tar sig ut till köket och börjar slamra i olika skåp och lådor.

Jag reser mig upp ur soffan och går ut till köket. Jag ser att klockan bara är 14:00 på eftermiddagen.
- Nej jag har inte ätit något, jag mår inte så bra säger jag och sättet mig på köksön. Niall slutar slå i skåpen och kollar oroligt på mig. Han tar några steg så han är framför mig.
- På vilket sätt mår du inte bra säger Niall och lägger sin varma hand på min kind.
- Jag mår bara lite illa säger har och Niall kramar om mig.

Jag tog upp min telefon och ringde till min doktor som sa att jag borde komma in så snart som möjligt. Jag sa det till Niall och vi tog på oss våra skor och jacka sedan tog vi oss ut till bilen .
Niall körde och jag bestämde vilken låt vi skulle lyssna på. När jag hade ändrat radiostation för den 100 gången så var vi framme.
Jag och Niall tog oss in i sjukhuset. Jag gick till den saken man checkar in. Hon hade mer att göra med Niall än kolla när jag skulle träffa doktor. Niall tog min hand och gick och satte mig vid dom obekväma sofforna.
-Hon visste vem du var sa jag sarkastiskt till Niall.
Han skrattade bara som svara och drog en arm runt min midja.
Jag och Niall rykte till när doktor kallade på mig.

Jag fick sitta en mer bekväm stol.
- Så Amanda vad har hänt säger doktor och tittar på mig. Jag kollar snabbt bort till Niall som sitter i en av stolarna. Han ler mot mig och jag slappnar av. Han vet att jag hatar sjukhuset.

- Jag har mått dåligt i typ 3-5 dagar men idag så kände jag att var tvungen att spy men det hände aldrig säger jag och tittar på doktor.
- Okej , eftersom du är så gammal som du är och att du har en pojkvän så måste vi ta en graviditetstest för att vara säker, om det inte är det så går vi vidare därifrån säger doktor och kollar på både mig och Niall. 
Niall nickar bara och jag tar testet, han kollade på en sak på min mage med men vi fick inte se.

Doktor kommer tillbaka efter en stund.
-Det var som jag trodde , du Amanda är gravid i vecka 21 säger dockors och ger mig en lite bild . Han går ut ur rummet och säger att vi kanske ska prata.
När han stänger så kommer Niall fram till mig.
Jag visar kortet för honom och hans ögon blir lite glansiga. Jag gråter.
-Vill du behålla det säger jag och lägger en hand på min mage.
-Jag vill behålla det . Vill du säger Niall och lägger sin hand på min magen. Allt jag kan göra är att nicka.
-Då antar jag att vi ska blir föräldrar säger Niall och vi möta en kyss.
----------------------------------------------
Det känns hemskt att skriva detta men detta var sista kapitlet för denna boken. Det kommer upp en epilog senare idag. Vi hörs snart igen 😢❤️

Fake it With Niall horanWhere stories live. Discover now