BÖLÜM 5

29 2 0
                                    


Saatlerce konustuktan, kac kadeh ictigimizi hatırlamayacak kadar zaman gectikten sonra Cemle sahilde yurumeye karar verdik.
Alkolun de etkisiyle , ama daha cok hayatın etkisiyle, kendimi yalnız hissettim.
Yalniz kirgin, gec kalmış, telaşlı....

Bir ezan sesi geliyordu arkamızdan. telaşım, geç kalmisligim, hatalarım artmaya başladı. Bunca kafamdaki dusuncenin arasında sıyrılıp Tanrıyla olan münakaşam yükseldi.
Bosverdim sonra. Sonra Düşünürüm dedim.

Cemde benim gibi sessizdi. İlk defa sessizlik canimi acıtmadı. ezmedi beni. kafamda cok ses vardı çünkü. ilk defa disariyi umursamayacak kadar. bundan zevk aldım. aynı ölümden, bitişlerden, savaşlardan zevk aldığım gibi. o kadar büyük olaylar cikarki bazen, icindeki telaşın durur. Lanet telaş. aldatildiginda susar, biri oldugunde susar. en mutlu aninda yaninda olur.

Bi an bu dusuncelerimdende siyrilmama neden olacak bir sey gördüm. Ayın denizde yarattigi yakamoz o kadar muhtesemdi ki...
oldugum yere oturup buyuk bir askla onu izlemeye başladım.
Cemde bi sure yuruyup benim gelmedigimi farkedince yanima geldi.

o yanima gelince kendimi hem kalabalık hem yanlız hissettim. Konustuk bi süre. omzuna yatmak istedim ve yattım. ah güzel alkol.... kalbim ne derse yapıyordu. beni hic kiramiyordu. alkolu bu yuzden seviyordum. sacma kurallar yuzunden yapamadigin ama yapmak istedigin seyleri sana yaptiriyordu. "kurallarin cani cehenneme" diyordu. alkol gercekten cehenneme mi aitti? inanmak güç....

"Ada?"

sanirim kafam gercekten iyiydi.... beynimdeki ugultudan Cemi dinleyemiyordum. aslinda yanimda bi erkek oldugunda boyle olmazdim eskiden. kendimi ona begendirmek icin elimden geleni yapardim. cok actim cunku sevilmeye. kendimi hic sevilmeyecek bi insan saniyordum. simdi o duygu tekrar gun yuzune çıkıyordu...

tekrar ayı seyrettim.
"Cem, bu yakamoz şuan mutlu olmamiz icin burda degilmi sence?

Cem daha once görmediğim bi ifadeyle güldü
" bu yakamoz şuan burdaysa gözlerini gorebilmem için "

ah işte Cem suan tam icimdeki beğenilme duygusunu kamçılamisti. ona asik miydim? aslinda değil. bilmiyorum. onu opmek istiyordum . onu opmem icin asik mi olmam gerekiyordu?

ama opmeyecektim. bi seyler degissin istemiyordum.

Cemin kucagina yatip yakamozu seyrettim.  konusup kikirdiyorduk. tam bu geceye uygun bi sarki soylemeye başladık

Cigaramı sardım karsı sahile

Yaktım ucunda acıları

Ağları attım anılar doldu

Ağlar hasretimin kıyıları

Yareme tuz diye yakamoz bastım

Tek sahidim aydı aman aman

Bir elimde defne bir elimde sevdan

Kalbim Ege'de kaldı

Kadehimi vurdum Karsıyaka'ya

Efeler kalktı serefe

Sevgimi attım dostlar tuttu

Bir ağıt yaktık kadere

Cemle fasılın dibine vururken karnimin guruldadigini hissettim.

"corba icelimmi ?"

kumlardan kalkıp bi süre kumsalda yurudukten sonra şehir merkezine vardık. gidene kadar aramızda eskisi kadar hararetli olmayan ancak oldukca hos bi sohbet vardı. eskisi gibi derin degildi , derinlik ihtiyacimizi atmistik. simdi sohbetimizde sadece rahatlik vardı.
Çorbacıya girdik ve corbalarimizi ictik. Hava aydinlanmaya baslamisti.
Birden aklima gecen gun gordugum ruya geldi , gunesin dogusunu izlemekten bahsetmistim hep ruyamda. bunu izlemek icin illa asik olmak gerekmiyordu. Ceme de soyledim bunu. Kesinlikle izlemeliydik.

The Dream Of AimerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin