Cindy's perspektiv
Oscar vände sig långsamt mot mig. "Positivt" viskade han fram. Små tårar började rinna längst hans kinder. Om det var av lycka eller oro visste jag inte. Det vet nog inte han heller, för att vara ärlig. Jag tror att det var en blandning. Glad och orolig på samma gång.
Han log väldigt försiktigt innan han la sina armar runt mig. Jag log stort och kramade honom hårt. Våra blickar möttes och jag torkade bort hans tårar.
"Det ska gå denna gången" sa jag och attackerade honom med små, lätta kyssar i hela hans vackra ansikte. "Ja, det ska det" sa han leendes. "Och våran lilla "deal" måste gälla" la han till och blev lite allvarligare. "Jadå" svarade jag och kysste hans mjuka läppar. "Bra" log han och lyfte upp mig i sin famn.
Fem månader senare
"Allting ser bra ut på ultraljudet" sa läkaren och log glatt. Jag mötte Oscars blick och han såg lättad ut, vilket inte var så konstigt. "Åh, vad bra" sa jag och andades ut. "Nu är det bara några blodprover kvar, vänta här så kommer jag strax" sa läkaren och gick ut ur rummet.
"Du förstår inte hur lättad och glad jag är nu!" Utbrast Oscar och kysste mig. Jag log stort mot honom. "Min dröm går i uppfyllelse" la han till och la sina händer på min mage. "Min med" log jag. Våra blickar möttes. Han såg så lycklig ut.
Oscar kysste mig på min mage. "Pappa älskar dig" viskade han mot min hud. Jag log för mig själv och la mina händer i hans mjuka hår. "Och jag älskar dig också" sa han glatt och tittade in i mina ögon.
Precis när jag skulle säga att jag älskar honom också så blev vi avbrutna av att läkaren kom in i rummet igen. "Detta går snabbt" sa han och spritade sina händer. Jag nickade lätt och Oscar flätade ihop våra fingrar. "Har ni börjat fundera på namn än?" Frågade läkaren och log lite. "Charlie" svarade Oscar och såg drömmandes ut. "Eller Maximilian" la jag till och Oscar nickade lyckligt. "Det låter fint" sa läkaren.
Han tog några blodprover och vi lämnade glatt rummet. "Än så länge ser allt jättebra ut! Jag önskar er all lycka till, så får ni svaren om några veckor"