A/n: Sad to said but this is it. The epilogue of this story (╯︵╰,) Saya harap korang faham keadaan saya. SPM dah nak dekat dan saya decide untuk habiskan cerita ni juga supaya korang tak tertunggu-tunggu. Anyway, enjoy the chapter!
____________________________________________Malam itu, mereka beramai-ramai menghantar Taehyung ke balai polis yang berdekatan. Ahli EXO dan kawan Hera, Sojin serta Jessie pun tiba sebaik sahaja Luhan memberitahu mereka.
Dua orang polis yang masih bekerja di pejabat itu ternampak mereka melangkah masuk ke dalam balai polis.“Anyeonghaseyo. Ada apa-apa yang saya boleh bantu?" tanya pegawai polis itu.
“Saya ingin buat laporan tentang penculikkan," kata Mr. Woobin kemudian melihat Taehyung. “Budak lelaki ini telah menculik anak saya," terangnya lagi.
“Oh begitu. Jadi --"
“Kami juga ingin menyerah diri!" Mereka semua terkejut apabila mendengar suara lain yang muncul secara tiba-tiba. Mereka berjalan dan mendekati Taehyung.
“Hey bro," kata konco pertama, Jimin.
“Hey," jawab Taehyung. Dia melihat konco kedua, iaitu Jungkook.
“Eh apa yang jadi ni?!" tanya Mr. Woobin dan pegawai polis serentak. Semuanya masih keliru dengan apa yang berlaku.
“Sebenarnya cik, kami bertiga ni jadi mangsa. Ceritanya begini tau,....." Taehyung pun mula menceritakan kisahnya dan kawan-kawannya yang terlibat dengan jenayah itu.
Satu jam berlalu. Mereka akhirnya mengakhiri cerita mereka. “Haa that's what happened to us pakcik," kata Jimin.
“Jadi, kamu semua dipaksa oleh bapa..siapa nama kamu..." Tanya polis kepada Taehyung.
“Taehyung," balasnya.
“Hmmm..." pegawai polis itu berfikir.
“Jadi bagaimana?" tanya Mr. Woobin.
“Kes ini baru kali pertama terjadi, nak kata berat tu macam ya macam tak. Sederhana. Jadi kami akan menahan anak muda ini selama 5 bulan dalam lokap. Kemudian, kami akan melepaskannya." jawab pegawai polis itu.
“Kalau jamin sekarang tak boleh ke?" tanya Mr. Woobin.
“Ani. Takpe pakcik. Biarlah kami duduk dalam tempat tu kejap. Buat pengajaran dan pedoman untuk semua." jawab Taehyung tersengih.
Mr. Woobin menaikkan keningnya, keliru dengan budak Taehyung ini. Siapa yang nak tinggal dalam lokap tu? Ish. Namun dia hanya mendiamkan diri dan menurut sahaja.
Pegawai polis itu mula menggari tangan ketiga-tiga budak lelaki itu. Hera simpati dengan keadaan mereka. Sebak pun ada namun ditahannya. Kyungsoo yang ternampak keadaan Hera pun terkejut melihat Hera hampir menangis. Dia menepuk-nepuk bahu Hera. Hera hanya memandangnya tersenyum.
“Oh ya, sebelum tu.." Taehyung berjalan mendekati Hera. Kyungsoo terkejut melihat budak lelaki itu yang datang secara tiba-tiba. Begitu juga dengan Luhan. Dan semua oranglah.
“Hera, terima kasih sebab bagi aku cadangan gila kau tu." kata Taehyung tersenyum.
Terbeliak mata Hera mendengarnya. Cadangan gila? “T-Taehyung.." Itu sahaja yang mampu diungkapkan.
“Yelah, kalau kau tak bagi cadangan nak lari hari tu. Mungkin kita tak sampai sini. Terima kasih," kata Taehyung tersenyum lagi.
“Eh patutnya saya yang ucap terima kasih--"
“Shhhh. Benda dah jadi. Aku harap nanti kau tak lupakan aku. Kita kawan kan?" tanya Taehyung. Hera menganggukkan kepalanya.
Taehyung ternampak Kyungsoo yang berdiri berdekatan Hara. “Ni kawan kau eh Hera?" tanya Taehyung.
YOU ARE READING
Love Me Back | Kyungsoo
Fiksi PenggemarLOVE IN THE AIR mengisahkan Hera yang meminati Kyungsoo dalam diam, namun Kyungsoo sering bersikap kasar terhadapnya. Perasaan cemburu mula menguasai Kyungsoo apabila dia sering ternampak Luhan bersama Hera. Apa yang akan berlaku seterusnya? Mampuka...