Amerika
Savaşın Amerikan cephesinde bitmesinden sonra Jim'in, Johnson'a olan tavırlarında değişiklikler gözleniyordu. Johnson'da, Jim'in bu dostça oyunun sonunda bir sürprizle karşılaşmamak için buradan kurtulmak istiyordu. Jim'in kara parayı akladığı zulayı öğrenmişti. Bu akşam düşündüklerini uygulamak istiyordu.
Akşam olmuştu. Türklerde uyguladığı taktiği devam ettirecekti. Akşam ilacının içine gizlice uyku ilacını kattı. Bu çayı evde ki herkes içiyordu. Johnson herkes çayını içtikten sonra uykuya dalmalarını bekliyordu. Sonunda herkes uykuya dalmıştı. Johnson gizli bölmeye doğru hareket edip, içi tıka basa dolar dolu şifreli çantayı zuladan alıyordu. Hızlı adımlarla evi terk etmeye başladı. Evin dış kapısını kapatıp karanlığa karışıyordu.
Erhan ve Lara deniz kenarında ki şehre ulaşmışlardı. Lara'nın Amerikan aksanı sayesinde kontrollerini rahatça geçiriyorlardı. Kıyıya ulaşıp güvenli bir yerde geminin limana yanaşmasını bekleyeceklerdi.
Burhan, Vedat'ı köşeye sıkıştırıp dostane bir tavırla:
- Merak ediyorum Vedat durum nasıl gelişti?
- Seraptan hoşlandığımı fark ettim. Onun da benden hoşlandığını fark edince...
Burhan yumruğunu sıkıp içinden Vedat'ın suratına doğru savurmak gelmişti. Ama kendine hakim olup tüm çıplaklığıyla gerçeği öğrenmek istiyordu. Kızaran gözbebeklerini Vedat'ın üzerine dikip:
- Peki, Serap bu duruma ne dedi?
- Serap'ın babasıyla konuştum. O da serapla konuşup kabul etti.
- Yani nikaha kadar bu durumdan serapa bahsetmedin?
- Evet, her şeyin olurunda gitmesini bekledim. Birazda niyetim onu utandırmamaktı.
Burhan'ın yanıp kül olan bütün duyguları bir anda yeniden yeşermişti. Ortada ki büyük yanlışın var olduğunu anlamıştı anlamasına ama düzeltmesi pekte mümkün görünmüyordu. Vedat'ın elini sıkıp "Mutluluklar dostum" dedikten sonra içeri girdi. Vedat'ta bu gece evliliğin ilk gecesinin heyecanıyla Burhanın bu şüpheli halinden zerre kadar şüphe etmemişti. Normalde sigara içmiyordu ama burhandan aldığı bir dal sigarayı heyecanını bastırması için ateşledi.
Selim Bey ve ailesi Serap'ın üzerine gitmemeye karar vermişti. Genç bir kızın ilk defa yaşadığı duyguları onlar anlayamazdı. Serapta kendini toparlamış gerçeği Burhana anlatmak için dışarı çıkmıştı. Salonda burhanı gördüğünde öyle bir merdivenden inişi vardı ki az daha düşüyordu. Burhana yaklaşarak:
- Lütfen beni dinle. Büyük bir yanlış anlaşılma var.
- Hişt. Sakin ol her şeyi biliyorum. Vedat'ın ağzını aradım gerçekleri öğrendim.
- Akşam Vedat'ı atlatıp bahçede seni bekliyor olacağım.
- Tamam.
Bıçak keser gibi sözlerini kesip birbirinden ayrılıp farklı yönlere doğru gitmişlerdi. Burhan, gerçeği anlatmanın bir aile katliamına kadar gidebileceğini biliyordu.
Gece olduğunda Vedat ve serap yatak odasındalardı. Vedat serapa göre daha soğukkanlıydı. Serap kollarını önüne bağlamış bir şekilde ayakta camdan bakıyordu. Vedat gömleğini ve atletini çıkardığında yarı çıplak kalmıştı. Camın yansımasından serap, Vedat'ı izliyordu. Vedat pantolonunu çıkarmak için elini kemerine attığında:
- Vedat, heyecandan duş almayı ve abdest almayı unutmuşum. Sonuçta senin karın olacağım ve bunu dini kurallar çerçevesinde yapmak isteriz değil mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Oyun içinde Oyun
General FictionDünyayı saran bir savaş, sevdiklerini çok sevdiği vatanına gömen adamlar, barut kokuları üzerine sinmiş aşklar ,kaybedilen duygular,kurumuş göz yaşları,masumiyet ve noktaları virgülle hayata bağlamaya çalışan bebek. Amerikanın İsrail'e açtığı sava...