2024 • 21 FinaL

74 22 15
                                    

İsrail

Berk ve Ethem saklandıkları yerden dışarı çıkamıyorlardı. Asker ve zırhlı araç sesleri bir an olsun susmuyordu. Yiyecekleri bir lokma daha bir şey yoktu. Susuzluktan dudakları kurumuş yer yer çatlaklar oluşmuştu. Öleceklerini bile bile saklandıkları yerden çıkmışlardı. Yiyecek ve su bulmaktı amaçları ama dört İsrail askerleri uzaktan onları fark etmişti. Çıktıkları binaya benzeyen bir harabeliğe daldıklarında yolun sonuna geldiklerini biliyorlardı. Ya esir düşecekler ya da öleceklerdi. Ama onlar bu zevki İsrail askerlerine yaşatmayacaklardı. Kararlı bir tavırla ceplerinde ki siyanür kapsüllerini çıkarmışlardı. Bu kapsülleri ağızlarına atıklarında en fazla on saniye hayatta kalabileceklerdi. Ölümün şekliyle bezenmiş gözlerinin içiyle avuçlarında ki kapsüllere bakıyorlardı. Askerlerin paldır küldür ayak sesleri kapıya kadar yaklaştığında Ethem'i bir silkinti almıştı ve elinde ki siyanür, harabe binanın yarıkları ve molozları arasında kaybolmuştu. Askerler kapın önünde pozisyon almış profesyonel bir şekilde kapıdan girerken sayıları da on'u bulmuştu. Berk bir elinde ki kapsüle bir de Ethem'in canı çıkmadan solmuş yüzüne bakıyordu. Şimdi tek şansları kalmıştı, Berk kapsülün bulunduğu eli yumruk yaparak Ethem'e sundu.

- Hadi al şunu kanka yoksa esir düşeceğiz.

Ethem yüz hatlarını oynatmadan dudaklarının arasıyla:

- Benim sakarlığımın ceremesini ben çekeceğim o senin hakkın.

Kendisine uzanan eli geri itmişti. Tam o esnada Berk, Ethem'in burnuna sıktığı yumruğuyla sert bir vuruş gerçekleştirdi. Ethem acıyla ağzını açıp derin nefesler alırken Berk kapsülü avucunun içinden Ethem'in ağzına bıraktı. Ninni gibi bir ses tonuyla "Her şey huzur içinde ölmen içindi kanka" diyordu. Bu sırada İsrail askerleri içeriyi basmış namluların ucunu Berk'e yöneltmişti. Ethem de canını teslim etmişti. İsrail askerleri yaka paça Berk'i alırken, aklından "Gördüğün her şeyi, duyduğun bütün acıları unut; bunlar sana en yenilerini tattıracaklar olum" diyordu. İsrail oyun içinde oyun olduğunu anlayıp Türkiye ile anlaşma sağladıktan sonra Berk'i de kısa bir sorgunun ardından Türkiye'ye iade etmişlerdi. Berk savaşın bittiğini ve Ethem'in bir hiç için öldüğünü, gözlerinin önüne geldikçe içi içini dağlıyordu.

Dünya

İsrail ve Amerikalı yetkililer, İspanya ve Almanya aracılığıyla hasımlarını İsviçre'de uzlaşmaya davet ediyordu. Bu istekte aynı hızla kabul görmüştü. Türkiye cephesinin uzlaşmada ki ön şartları kısa ve özdü. Filistin'de kontrol Türk askerlerinin elinde olacaktı. Suriye, Bulgaristan ve Yunanistan'ı sınırlarına katan Türkiye'nin yeni sınırları tanınacaktı. Kıbrıs ise tanınan diğer faktörlerden biri olacaktı. Kimyasal ve atom incelemesini Birleşmiş Halk Birliği yapacaktı. Bu isteklerde kabul görünce İsviçre'de tarih verilmişti.

İstanbul

Burhan iade olduktan sonra ilk fırsatta Serap'ın Amerika'da ki evini aramıştı. Telefona iki abisini kaybeden Serap çıkmıştı. Burhan, Serap'ın sesiyle uyanışının farkındaydı ve yarım kalmış sözünü tamamlar gibi girmişti lafa:

- Serap ben iyiyim şu an İstanbul'dayım.

- Hep iyi olarak orada kal olur mu beni de unut.

- Neler söylüyorsun sen böyle.

Serap'ın gözyaşları yüz çizgilerini takip edip yanaklarından avizenin kara deliklerine kadar uzanıyordu. Ağladığını belli ettirmemeye çalışıyordu.

- Annem ve babamın bana ihtiyaçları var ve ben yanlış kararlar vererek iki abimin sonunu hazırladım. Buna rağmen bana sahip çıkan ailem var. Onlara daha fazla zarar veremem unut beni. Bitti işte. Her şey güzel gibi. Allaha emanet ol. Kendine iyi bak.

Oyun içinde OyunHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin